• Fridhaa

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Jag tycker att alla bör ha möjlighet till en kostnadsfri utredning när man har håller på i några år. Jag och min fd höll på i 5 år!! Inget fel på någon av oss vi var helt enkelt inte skapade att tillsammans bli gravida. Det blev en käft smäll den... Träffade min nuvarande efter 3 år bestämde vi oss för att bli föräldrar det gick på andra försöket.. Då var jag helt redo på att adoptera om vi inte kunde få barn eftersom jag visste att han är rätt!! Fick rådet av läkare att inte köpa bebis saker att ta allt i lugn och att inte köpa ÄL tester för de går oss kvinnor upp i huvudet!! Första försöker gick inte men då var de där Äl testerna där i allfall.. Andra tog ja ett test när jag kände att nu måste de va rätt och kände dagligen på tappen. Sen mös vi när vi ville försökte inte bli Sperma fixerad för det blir man. Stress minskar risken markant för de som önskar att bli gravida Vikt uppgång och över vikt minskar Medicinering påverkar Någon säger att rosenrot och bisolvon fungerar! Jag tog en 12 dagarna flyttande järnkur när jag blev gravid pg av järn brist och tänkte de kunde väl "hjälpa till kanske" Frågade Bm om de kunde varit någon hjälp och de trodde hon på. Jag förstår att man bli förtvivlad jag fick i en tråd här på fl stå emot en massa elaka kommentarer av en person som läst till sig att Jag har gnällt att jag har haft svårt att bli gravid pg av att de tog två försök med min sambo de var inte hela sanningen med tanke på de 5 år med min fd. Däremot är det inget jag öppet ville gå in på i ett forum med helt nya människor och i en ny värld när jag senare insåg att det är ok att prata om att de är svårt att bli gravid.

• Niicesara
    Knasten83 skrev 2012-07-21 12:55:21 följande:
    Trixxy: man har all rätt i världen att tycka det är jobbigt fast det "bara" är 8 mån. Vi kämpade också länge och fick hjälp till slut. Men det betyder inte att min längtan va större än din!! Alla längtar vi, på våra egna vis som inte ens ska jämföras med andras.

Nicesara: du berätta väldigt ofta om era 4 år men du har inte mer rätt än nån annan att "ha haft det tufft." man kan inte jämföra sig på det viset, alltid nån som haft det "värre". Dessutom är det ens egen kämpande och sorg man känner, MIN längtan är den jobbigaste längtan för MIG- ingen annan. Jämför mig inte ens.
    Sen låter det på dej som att adoption skulle va ett nederlag, jag citerar "tänk på dem som inte lyckas alls och måste genomgå en adoption", det är ingen som MÅSTE det. Man gör det om man önskar det. Ett barn är alltid en lycka, var den än kommer från och hur lång eller kort tid det tog att skaffa den!
    Jag håller fast vid min åsikt. Barn är ett mirakel och dom som lyckas få ett eller flera barn ska skatta sig väldigt lyckliga.
    Jag har aldrig sagt eller menat att adoption är ett nederlag! Självklart är det inget måste men vill man verkligen ha ett barn så adopterar man om man inte kan få egna. Sen är det inte alla som har råd till det.
  • Fridhaa
    Knasten83 skrev 2012-07-21 12:55:21 följande:
    Trixxy: man har all rätt i världen att tycka det är jobbigt fast det "bara" är 8 mån. Vi kämpade också länge och fick hjälp till slut. Men det betyder inte att min längtan va större än din!! Alla längtar vi, på våra egna vis som inte ens ska jämföras med andras. Nicesara: du berätta väldigt ofta om era 4 år men du har inte mer rätt än nån annan att "ha haft det tufft." man kan inte jämföra sig på det viset, alltid nån som haft det "värre". Dessutom är det ens egen kämpande och sorg man känner, MIN längtan är den jobbigaste längtan för MIG- ingen annan. Jämför mig inte ens. Sen låter det på dej som att adoption skulle va ett nederlag, jag citerar "tänk på dem som inte lyckas alls och måste genomgå en adoption", det är ingen som MÅSTE det. Man gör det om man önskar det. Ett barn är alltid en lycka, var den än kommer från och hur lång eller kort tid det tog att skaffa den!

• Fridhaa
    Niicesara skrev 2012-07-21 12:56:53 följande:
    Det här med vikten och att bli gravid - det påverkar inte lika mycket som alla gynekologer och läkare påstår. Jag är kraftigt överviktig men är gravid nu. Det vikten påverkar är i så fall ägglossningen. Jag fick ju hjälp med att stimulera ägglossningen eftersom jag aldrig hade egen. Men det var inte på grund av min vikt utan det var för att jag har PCOs samt en hypofystumör. Min gynekolog sa ju till mig att IVF var vårt enda alternativ men hon hade fel. Riktigt fel!

Det påverkar inte alla. Men i många fall har överviktiga personer svårare att lyckats bli gravida män som kvinnor men framför allt kvinnor!
  • Niicesara
    Fridhaa skrev 2012-07-21 13:05:54 följande:
    Det påverkar inte alla. Men i många fall har överviktiga personer svårare att lyckats bli gravida män som kvinnor men framför allt kvinnor!
    Både övervikt och undervikt KAN påverka ägglossningen. Tror inte att man ska lägga så mycket energi på vikten faktiskt.
    Personligen så tror jag att stress påverkar chanserna mycket mer än vad vikten gör. :)
  • Trixxy
    Niicesara skrev 2012-07-21 12:53:05 följande:
    Du kan gråta och längta hur mycket Du vill!

Men sanningen är faktiskt den att det är tuffare om man inte redan har barn. Vet att alla med barn inte tänker så men tänk själv hur Du skulle känt om Du inte redan hade haft barn.

Rädslan över att inte kunna få, rädslan för att inte kunna ha råd med IVF eller adoption.

Du har varit förbannad i flera månader och bara för att det tagit sig snabbt alla andra gånger så betyder inte det att det är något fel nu. Det är faktiskt vanligt att det tar upp mot ett år att bli gravida.

Och jag har skrivit det innan men jag skriver det igen - det är verkligen ett mirakel att det kan bli en bebis överhuvudtaget. Allting ska stämma - PH värde, spermierna ska vara bra och ta sig igenom flera hinder. Dom ska komma i rätt äggledare och det är bara något dussintal som faktiskt når ägget. Sen ska där lossna ett ägg och det ska vara i perfekt skick. Slemhinnan ska vara tillräckligt tjock för att ägget ska fästa om det blir befruktat. Där är hur mycket som helst som ska vara perfekt för att ett barn ska bli till.

Du har redan 2 mirakel, om Ni mot förmodan inte skulle lyckas få fler så är Du en av dom som är väldigt lyckligt lottad över att redan ha barn.

Där finns många som skulle gett allt för att få det livet Du har nu med 2 barn - tro mig!

Ja jag är förbannad ofta,är det något som är konstigt med det tycker du?

Kanske skall njuta av att jag har två barn och bara skratta när mensen kommer varje månad?

Så lätt är det inte!
  • Niicesara
    Trixxy skrev 2012-07-21 13:11:43 följande:
    Ja jag är förbannad ofta,är det något som är konstigt med det tycker du?
    Kanske skall njuta av att jag har två barn och bara skratta när mensen kommer varje månad?
    Så lätt är det inte!
    Jag har inte sagt att Du inte får vara förbannad! Och jag vet hur svårt det är. Men jag kan ärligt säga att jag inte gick och var förbannad precis hela tiden. Vissa månader var värre än andra.
    Tänk på att Dina barn märker att Du mår dåligt. Försök att njuta av Dina barn Du har istället för att bara fokusera på att få en till.
    Slappnar Du av lite och försöker släppa stressen Du känner så blir Du kanske gravid.
    Och åter igen - jag vet att det är extremt svårt att slappna av men stress kan faktiskt blockera en hel del.
    Pröva gå till en zonterapeut? Dom ska vara väldigt duktiga både med stress och att få igång kroppen.
  • EQ85
    Helenmedh skrev 2012-07-21 12:59:28 följande:
    Inte gravid...
    visa det inte gravid?????
  • Trixxy
    Niicesara skrev 2012-07-21 13:18:31 följande:
    Jag har inte sagt att Du inte får vara förbannad! Och jag vet hur svårt det är. Men jag kan ärligt säga att jag inte gick och var förbannad precis hela tiden. Vissa månader var värre än andra.

Tänk på att Dina barn märker att Du mår dåligt. Försök att njuta av Dina barn Du har istället för att bara fokusera på att få en till.

Slappnar Du av lite och försöker släppa stressen Du känner så blir Du kanske gravid.

Och åter igen - jag vet att det är extremt svårt att slappna av men stress kan faktiskt blockera en hel del.

Pröva gå till en zonterapeut? Dom ska vara väldigt duktiga både med stress och att få igång kroppen.

Det är först när det är 5-6 dagar kvar till bim som jag är förbannad,resten av månaden är jag glad.sen verkar jag ha regelbunden äl med,så stressad är jag inte.

Men när 5-6 dagar är kvar och jag testar negativt så blir jag fruktansvärt ledsen.

Vår minsta är redan 5 år och hade vi vetat att det skulle ta sån här lång tid så hade vi börjat tidigare,men vi trodde det skulle gå fort igen.

Det där med stress tror jag inte påverkar.

Vi förlorade våran son 2006 och jag levde i sorg dag som natt,men ändå blev jag gravid igen.

Nu när vi mår som bäst,är lyckliga,har bra sexliv,bra ekonomi etc så går det inte?men när jag mådde som sämst så gick det??
  • Trixxy
    EQ85 skrev 2012-07-21 13:23:03 följande:
    visa det inte gravid?????

Testlagret kan lägga ner sin verksamhet tycket jag!!fy fan vad jag tycker synd om fig nu helenmedh
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester