• linkmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

lägger upp gårdagens bild...

• Fridhaa
    Niicesara skrev 2012-07-21 13:08:57 följande:
    Både övervikt och undervikt KAN påverka ägglossningen. Tror inte att man ska lägga så mycket energi på vikten faktiskt. Personligen så tror jag att stress påverkar chanserna mycket mer än vad vikten gör. :)

Om man är överviktig och barnlös rek alltid läkaren viktnedgång. Jag tror att det påverkar mer än vad man tror läser man studier så har en kvinna med högt BMI bl.a. 4% mindre chans än en person med ett hälsosamt BMI lättare att bli gravida Trotts regelbunden ägglossning hos båda kvinnorna.. Man kan inte säga sig emot forskning...
  • Fridhaa
    Fridhaa skrev 2012-07-21 13:42:12 följande:
    Om man är överviktig och barnlös rek alltid läkaren viktnedgång. Jag tror att det påverkar mer än vad man tror läser man studier så har en kvinna med högt BMI bl.a. 4% mindre chans än en person med ett hälsosamt BMI lättare att bli gravida Trotts regelbunden ägglossning hos båda kvinnorna.. Man kan inte säga sig emot forskning...

Nu blev det galet.. En kvinna mer ett högt BMI har svårare att bli gravid än en med ett hälsosamt . Dessutom är det större komplikationer för kvinnan och barnet.
  • Niicesara
    Trixxy skrev 2012-07-21 13:27:25 följande:
    Det är först när det är 5-6 dagar kvar till bim som jag är förbannad,resten av månaden är jag glad.sen verkar jag ha regelbunden äl med,så stressad är jag inte.
    Men när 5-6 dagar är kvar och jag testar negativt så blir jag fruktansvärt ledsen.
    Vår minsta är redan 5 år och hade vi vetat att det skulle ta sån här lång tid så hade vi börjat tidigare,men vi trodde det skulle gå fort igen.
    Det där med stress tror jag inte påverkar.
    Vi förlorade våran son 2006 och jag levde i sorg dag som natt,men ändå blev jag gravid igen.
    Nu när vi mår som bäst,är lyckliga,har bra sexliv,bra ekonomi etc så går det inte?men när jag mådde som sämst så gick det??
    Tror Du är stressad omedvetet. När Ni gick igenom sorgen efter att ha förlorat Er son så tänkte Du antagligen inte på att skaffa barn.
    Nu finns de tankarna med Dig hela tiden.
    Du har kanske inte ägglossning varje månad heller. Även om man testar med ÄL-test och känner på tappen osv, så är det inte säkert att ägget lossnar.
    Prova gå till en zonterapeut. Dom trycker ju på punkter under foten och kan hitta "fel" som en vanlig läkare inte kan. När dom hittat vilka punkter som är ömma så kan dom behandla Dig utefter det. Är kanske värt ett försök?
  • Niicesara
    Fridhaa skrev 2012-07-21 13:42:12 följande:
    Jag kan säga mig emot forskning.
    När en expert inom fertilitet säger att den enda chansen är IVF och man lyckas bli gravid ändå, så har forskningen fel. :) Hon drog till och med upp adoption och hur vi ställde oss till det.
    Dessutom gick jag upp ännu mer i vikt efter jag hade träffat henne. Min mamma som är normalviktig och har varit alltid fick kämpa i 2 år för att få mig.
  • MrsC74

Har sagt det förut och säger det igen. Ge fan i TL s tester. Ni ser ju streck på alla som sen inte visar sig vara det. Varför slösar ni pengar på dessa ? Även om det inte är mycket om test så blir set sjukt mycket pengar i slutändan. Dessutom blir ju besvikelsen grym.

• MrsC74

Klart att övervikt och undvikt kan försvåra att bli gravid. Det är FAKTA! Sen är det inte så för alla. Så är det med allt.

• Fridhaa
    Niicesara skrev 2012-07-21 13:50:54 följande:
    Jag kan säga mig emot forskning. När en expert inom fertilitet säger att den enda chansen är IVF och man lyckas bli gravid ändå, så har forskningen fel. :) Hon drog till och med upp adoption och hur vi ställde oss till det. Dessutom gick jag upp ännu mer i vikt efter jag hade träffat henne. Min mamma som är normalviktig och har varit alltid fick kämpa i 2 år för att få mig.

Forskning har inte alltid rätt! De påstår jag inte heller men att säga att en person med högt BMI har samma procents chans att bli gravid , genomgå en risk fri graviditet med minskad risk för fostret är fel... Jag säger inte att personer med högt BMI måste göra Ivf eller adoptera utan att om man har svårigheter att bli gravid och har ett högt BMI bör man se över sitt BMI och sin vikt och kan på så sätt öka sina chanser att bli gravida. Många läkare vet tex att man bör ha gått ned alla gravid kilon innan man skaffar barn 2 pg av minskade komplikationer. Jag har 2 kollegor där viktnedgången blev deras räddning att bli gravida. Jag har dessvärre en kollegas syster som inte fick adoptera pg av att hon och hennes sambo var för överviktiga.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester