• Trixxy

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Fridhaa skrev 2012-07-21 12:37:58 följande:
    Har ni försökt i 8 månader i sträck ?? Jag ska inte va någon ( tråkig) person och jag vet ht det känns när det går svårt - hade bara inga barn sedan tidigare så min fasa var något annat. Jag tycker man ska lägga ner Äl tester , stressen och kraven. Jag tror inte att det är din makes diabetes påverkar. När vi försökte gick jag på ert Äl test och resten på min egen känsla ( man blir mer sugen vid Äl ) och känt efter livmodertappen i stället. Har du testat några nya mediciner ? Ökat i vikt? Håller verkligen tummarna för ett plus

Ja vi har försökt 8 månader i sträck
    Niicesara skrev 2012-07-21 12:33:34 följande:
    Var glad att Du redan har barn! Tänk på dom som inte lyckas alls och som måste genomgå adoption. Jag vet en och dom har gjort allt för att lyckas och dom har fått ta lån för att göra IVF och nu måste dom ta lån för att kunna adoptera. Det är så himla orättvist!

Jag kan inte beskriva hur otroligt glada jag och min sambo är över att vi lyckats efter 4 långa år. Och jag har sagt hela tiden att om vi lyckas få ett enda biologiskt barn så kommer det räcka för oss.

Ni har försökt i 8 månader och Ni har redan barn, vi kämpade i 4 år med första barnet. Tänk hur hårt det tog på oss och tänk på hur förbannade och ledsna vi var varje månad!

Och inte bara vi, det finns fler som försökt i många, många år utan att lyckas så för oss är 8 månader ingenting!

Så bara för att man har barn sen innan så har man inte samma rätt att gråta och längta?
  • Fru Amer

MrsC74: va bara en fråga har bara försök i 5 månder nu när jag fick mensen.. Så några månder på oss till..

• Trixxy
    Fridhaa skrev 2012-07-21 12:37:58 följande:
    Har ni försökt i 8 månader i sträck ?? Jag ska inte va någon ( tråkig) person och jag vet ht det känns när det går svårt - hade bara inga barn sedan tidigare så min fasa var något annat. Jag tycker man ska lägga ner Äl tester , stressen och kraven. Jag tror inte att det är din makes diabetes påverkar. När vi försökte gick jag på ert Äl test och resten på min egen känsla ( man blir mer sugen vid Äl ) och känt efter livmodertappen i stället. Har du testat några nya mediciner ? Ökat i vikt? Håller verkligen tummarna för ett plus

Jag väger 72 kg till mina 168 cm.

När vi gjorde de andra barnen vägde jag mellan 60-65 kg
  • Fru Amer

Detta med vikt :/ gått ner 50 kg på 3 år överviktig när jag blivit gravid med alla 3 barn. På 1 försök. Nu är jag 156 väger 70 kg.

• Wictooria

Ja det här med vikten funderar jag med över. Båda andra graviditeterna vägde jag 75 till mina 174 cm. Nu är jag underviktig och väger 55. 20 kg mindre. Jag är frisk och mår bra i övrigt. Men påverkar de?

• Niicesara
    Trixxy skrev 2012-07-21 12:43:32 följande:
    Ja vi har försökt 8 månader i sträck

Så bara för att man har barn sen innan så har man inte samma rätt att gråta och längta?
    Du kan gråta och längta hur mycket Du vill!
    Men sanningen är faktiskt den att det är tuffare om man inte redan har barn. Vet att alla med barn inte tänker så men tänk själv hur Du skulle känt om Du inte redan hade haft barn.
    Rädslan över att inte kunna få, rädslan för att inte kunna ha råd med IVF eller adoption.
    Du har varit förbannad i flera månader och bara för att det tagit sig snabbt alla andra gånger så betyder inte det att det är något fel nu. Det är faktiskt vanligt att det tar upp mot ett år att bli gravida.
    Och jag har skrivit det innan men jag skriver det igen - det är verkligen ett mirakel att det kan bli en bebis överhuvudtaget. Allting ska stämma - PH värde, spermierna ska vara bra och ta sig igenom flera hinder. Dom ska komma i rätt äggledare och det är bara något dussintal som faktiskt når ägget. Sen ska där lossna ett ägg och det ska vara i perfekt skick. Slemhinnan ska vara tillräckligt tjock för att ägget ska fästa om det blir befruktat. Där är hur mycket som helst som ska vara perfekt för att ett barn ska bli till.
    Du har redan 2 mirakel, om Ni mot förmodan inte skulle lyckas få fler så är Du en av dom som är väldigt lyckligt lottad över att redan ha barn.
    Där finns många som skulle gett allt för att få det livet Du har nu med 2 barn - tro mig!
  • Knasten83

Trixxy: man har all rätt i världen att tycka det är jobbigt fast det "bara" är 8 mån. Vi kämpade också länge och fick hjälp till slut. Men det betyder inte att min längtan va större än din!! Alla längtar vi, på våra egna vis som inte ens ska jämföras med andras.

Nicesara: du berätta väldigt ofta om era 4 år men du har inte mer rätt än nån annan att "ha haft det tufft." man kan inte jämföra sig på det viset, alltid nån som haft det "värre". Dessutom är det ens egen kämpande och sorg man känner, MIN längtan är den jobbigaste längtan för MIG- ingen annan. Jämför mig inte ens.
    Sen låter det på dej som att adoption skulle va ett nederlag, jag citerar "tänk på dem som inte lyckas alls och måste genomgå en adoption", det är ingen som MÅSTE det. Man gör det om man önskar det. Ett barn är alltid en lycka, var den än kommer från och hur lång eller kort tid det tog att skaffa den!

• Niicesara

Det här med vikten och att bli gravid - det påverkar inte lika mycket som alla gynekologer och läkare påstår.
    Jag är kraftigt överviktig men är gravid nu.
    Det vikten påverkar är i så fall ägglossningen. Jag fick ju hjälp med att stimulera ägglossningen eftersom jag aldrig hade egen. Men det var inte på grund av min vikt utan det var för att jag har PCOs samt en hypofystumör.
    Min gynekolog sa ju till mig att IVF var vårt enda alternativ men hon hade fel. Riktigt fel!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester