• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • callimero
    Lully Hill skrev 2011-11-24 15:39:48 följande:
    Hej vänner!

Har idag varit på VUL och det pickar fortfarande!!!
    Allt såg bra ut och pyret är exakt så stor som den skall vara!! Gyn kramade om mig och sa att han är väldigt glad för det han sett idag! Eftersom allt ser bra ut nu så är risken för mf liten framöver sa han!!!!
    Nu behöver jag "bara" oroa mig för DS. Jag skall nog ta moderkaksprov så fort det går!

Kramisar
    Grattis kära du, så underbart skönt! SoligVad härligt det måste vara att få höra de orden också. Han verkar rar din gyn.

Är hemkommen från utlandet och hektisk arbetsvecka. Ska läsa ikapp sen när jag hämtat andan.
    Kram på er alla.
  • myran6801
    callimero skrev 2011-11-24 20:26:13 följande:
    Grattis kära du, så underbart skönt! SoligVad härligt det måste vara att få höra de orden också. Han verkar rar din gyn.

Är hemkommen från utlandet och hektisk arbetsvecka. Ska läsa ikapp sen när jag hämtat andan.
    Kram på er alla.
    Välkommen hem Kalimero!!!!! Hoppas du haft en bra vecka!!!!
  • callimero
    myran6801 skrev 2011-11-24 21:11:17 följande:
    Välkommen hem Kalimero!!!!! Hoppas du haft en bra vecka!!!!
    Tack myran! Jösses vilken vecka, helt slut som artist.
    Har haft mycket molvärk och ömma bröst men det är hopplöst att dra några slutsatser med extra Pregnyl och proggisar. Känner kanske aningens mindre idag. Jobbiga väntan. Phu.

Har ni kommit fram till när ni orkar göra nästa försök?

Ska läsa på lite bakåt i tråden hur det går för er alla.

Hoppas du mår bra Lully!
  • myran6801
    callimero skrev 2011-11-26 15:50:20 följande:
    Tack myran! Jösses vilken vecka, helt slut som artist.
    Har haft mycket molvärk och ömma bröst men det är hopplöst att dra några slutsatser med extra Pregnyl och proggisar. Känner kanske aningens mindre idag. Jobbiga väntan. Phu.

Har ni kommit fram till när ni orkar göra nästa försök?

Ska läsa på lite bakåt i tråden hur det går för er alla.

Hoppas du mår bra Lully!
    Förstår att du har haft en hektisk vecka men samtidigt kanske det är skönt att ha mycket att göra så har man inte tid att fundera. Förstår att väntan är hemsk!

Det blir nog ett försök för oss i januari, det gick inte att få till det innan jul med alla helgdagar och gyn som är lediga. Men men det går ju fort så snart är det januari. Jag har kontaktat några kliniker för ÄD och fått svar så nu är det bara att ta beslut om, när och var .

Har du förresten fortsatt med Inofolic? Jag tar det fortfarande.
    Kram kram
  • callimero

Ja det är klart ett plus, att tiden går snabbt ivarjefall!

Låter bättre att göra försök när det är lättare att få till tider för VUL etc. Bra att ni kollar upp ÄD-kliniker, det finns en del att välja på. Men vem vet hur crash-försöket faller ut? Drömmer

Jag har efter ET tagit den vanlig Inofolic bara. Tog båda sorter fram till ÄP, nu imorse rök den sista vanliga.

• Sissan

ully hill såå härligt att det pickar ännu

kallimero förstår att väntan e lång,,puh puh 
    men håller tummarna
    myran jag mailar dig om ett förslag 

• Lully Hill

Hej alla!

Kalimero, välkommen hem!! Det har varit lite tomt utan dig! Hur mår du? När har du TD? Om det nu fanns någon känsla för mig så tidigt så kom och gick den. Vissa dagar kändes det ingenting och vissa dagar lite grann. 

Myran, så roligt att du är på G med ÄD. Jag kan rekommendera AVA i Tammerfors. Det går att flyga dit direkt fr Stockholm. Stan är liten så det tar bara 15 min till flygplatsen och inga bilköer. På kliniken talar man Svenska!

Snartlycklig, jag är inte förvånad över hur du läkare resonerar. Så resonerar nästan alla läkare i Sverige. Det finns visst vetenskap, men den är helt ny och det har läkarna ännu inte tagit till sig. Det finns vara ett fåtal doktorer som ställer upp med Prednisolon. IVF Kliniken i Falun tror jag och så vissa läkare. Om d bor i Stockholm inboxa mig skall du få tips på läkare.

Nefernefer, håller tummarna att nästa omgång blir bättre! Lycka till!

Vinkar till er andra!

Kramar

Varje litet steg är ett steg framåt
  • callimero

Tack Lully. Ja det går inte att läsa av symptom hit eller dit, eller hade du någon skillnad i känsla kontra tidigare försök? Jag har td 30:e men måste vänta några dagar till pga Pregnylen som annars kan ge falskt plus.

Snart lycklig - känner väldigt väl igen hur de där samtalen går. Det är så märkligt hur man här hemma nästan hamnar i någon slags tacksamhet över att "få" betala för försök pga vår ålder. Det var en väldig lättnad och stressbefriande att slippa det hoc CFC. Minns inte var ni gått? Falun var den klinik som ändå lät oss göra ett försök även denna höst då jag faktiskt fyllt 44 utan knorr. De skrev även om de inte var helt övertygade ut Prednisolon. Sophiahemmet där vi gått flest försök har jag i efterhand förstått är en av de mest åldersfascistiska klinikerna. Att försöka få någon där att lyssna eller läsa de otal utskrivna rapporter och studier om Prednisolon etc var hopplöst. Det var huvudet på sned och ett litet roat leende på sin höjd. Skrikandes

• callimero

Fick vansinnig kramp nyss, varade i ca fem min. Har haft liknande förut under ruvanden. Undrar vad det kan vara? Inte som den vanliga mil örnen utan riktigt intensivt. Någon som haft liknande?

Svar på tråden 45 år och planerar IVF