• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Maryhe

Fortsätter att hålla tummarna Kalimero! Kram Hjärta

• myran6801
    Maryhe skrev 2011-12-03 13:37:07 följande:
    Hej! Till att börja med vill jag gratulera Lully till graviditetan!
    Sen undrar jag om man får  vara med här fast man är 42½? Jag läser alltid tråden här då det finns så mycket kunskap! Samt att jag känner igen Myran och Kalimero från en annan tråd.
    Vi gör nu vår andra ICSI, men denna görs på frusna ägg. Jag gör IVF i Italien och tillvägagångssättet har varit lite annorlunda.
    Välkommen hit Maryhe, klart du skall vara med här !!! {#emotions_dlg.flower}
  • myran6801

Kalimero, ett plus är ett plus!!!! Håller tummarna vännen!!! Förstår din frustration med alla gravida kollegor. Kram kram Hjärta

• callimero

Tack ska ni ha, håll tummarna.

Myran - tyvärr kan ett plus vara ett falskt plus med Pregnyl kvar i kroppen.

Skulle känna större hopp om det inte var helt tyst i magen. Har haft mycket molande och riktiga kramper fram till förra veckan men nu inget alls.

• Mamiita

Jag svävar bara runt lite här på FL och hamnade i denna tråd och vill säga grattis till Lully som är gravid och önska alla andra lycka till!! Jag fick min dotter i år 46 år fyllda. Så ge inte upp!!

• Hemliga damen

Snart lycklig - i en mellansvensk stad. Vill inte röja mig. Gå in under Äggdonation på tråden Vi gamlingar som gör ÄD. Skutten vill bli av med Prednisolon Kalimero - håller tummarna för ditt plus! Kram, Late

• Maryhe
    Hemliga damen skrev 2011-12-03 19:38:13 följande:
    Snart lycklig - i en mellansvensk stad. Vill inte röja mig. Gå in under Äggdonation på tråden Vi gamlingar som gör ÄD. Skutten vill bli av med Prednisolon Kalimero - håller tummarna för ditt plus! Kram, Late
    När det gäller Prednisolon så kan jag köpa Medrol utan recept i Italien om någon skulle vara intresserad. 20 tabletter 16 mg kostar 6 euro. 
Svar på tråden 45 år och planerar IVF