• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Lully Hill

Hej raringar!

Kul att läsa att här händer det grejer!
    Kalimero, jag hade också kramper till och från och det är bra Hur mår du annars? Varm, törstig, svettig på natten, upp o kissar etc? Håller tummarna stenhårt!!

Woo, ska du få burken medrol på CFC vid ÄP eller kan du be dem skicka ett recept på Prednisolon? Om du inte får tag på det tycker jag du pratar med CFC och säger att du skulle vilja prova att börja en vecka före ET. Säg att du har en väninna som lyckats så och att du också vill prova det. Då kan de väl skicka ett recept.

Jag mår bra och tiden segar sig fram. För varje dag som går nojjar man att hjärtat har stannat. Men jag kan ju inte hänga hos gyn varje dag och kolla VUL. Skulle vilja kolla igen i slutet av veckan, får se hur jag gör. På måndag har jag tid för inskrivning hos Mamma Mia. Gravidsymptomen håller i sig än i alla fall.

Vinkar till er alla Hjärta

Kramar Lully

Varje litet steg är ett steg framåt
  • myran6801

Lully, härligt att höra ifrån dig. Vår hjälte! Håller med att det är underbart att ha er kära "tokingar" här!!!! Har lärt mig så mycket och fått så mkt pepp här. Kram kram

• woo

Lully du gav mig just ett riktigt gott skratt d behövde jag just nu! Bättre att hänga hos gyn än på plattan Jag ska tjata lite till på CFC om att få det vid sprut start istl för ÄP. Man blir överlycklig när man får beta av nån punkt på (krav)/önske listan av den vård man vill ha. Ursäkta gnället där..... Kram på er!

• Hemliga damen

Hej på er! Hänger egentligen i äggdonationstrådarna men ramlade in här. Vill bara lägga till vad min mkt snälla och tillmötesgående läkare säger och gör ang Prednisolone. Han skriver ut med orden Det finns inget som säger att det hjälper men det gör heller ingen skada så vi gör som de säger på din klinik utomlands. När jag läser era historier förstår jag vilken tur jag har och bli otroligt tacksam. Lycka till allihop! Kram Late

• woo

Lully försökt svara dig men nåt knas så det hår inte. :( Men kortfattat så blev allt fel m resan förutom super hotell. Mitt sista hopp är ditt tips för jag får helt enkelt inte nåt av dom utskrivna. Dum som jag vart har jag sagt varför jag vill ja det istl gör att ex propsa på min Fibro el att jag konstaterat har för immunförsvar... Fast det finns ju INGA studier som stöder att immunförvar och utebliven graviditet hör ihop i detta land!!! Grattis Late till kanon läkare!

• woo

Hår är det nog inte som knasar men går ska det stå..,,

• Snart lycklig

Hej Lully,

Det är så roligt att läsa om dina "nojjor". Jag skulle vara precis likadan. Tänk om man hade en VUL-utrustning hemma och bara kunde ta till för att kolla allt från ÄL, tjockleken på livmoderslemhinnan till pickande hjärtan.Flört

Tack för att du vill tipsa mig om läkare. Jag bor i Stockholm och vill gärna ha tips om läkare som kan tänkas skriva ut Prednisolon el. dyl. Hur gör för att inboxa dig?

Jag har fått en telefontid för att ringa CFC i nästa vecka. Hoppas de är positiva och vill ge oss en chans nästa år efter vårt FET.

• Snart lycklig

Hej alla,

Jag är verkligen också glad att ha funnit er som liksom jag är "lite tokiga mot alla odds". Jag har lärt mig massor och även fått hopp. Hjärta

Kramar till er alla!

• Lully Hill

Hej vänner!
    Har lite problem med uppkopplingen! Svarar här och i inboxen så fort det funkar igen! Nu har jag baramobilen!

Ps. Det pickar ännu!! Var hos gyn idag igen:)

Kramar till alla!

Svar på tråden 45 år och planerar IVF