• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • myran6801
    callimero skrev 2011-12-15 19:14:37 följande:
    Usch myran så trist. Är i samma situation själv och vet inte var jag ska vända mig. Vår gyn vi gick till nyss gemensamt är dyr men ivarjefall trevlig och ödmjuk. Tyvärr tar de långledigt hela vintern. Själv vet jag inte hur jag ska orka eller få tid med jobbet som äter upp mig. Hinner inte ens gå in här och läsa längre. Ser dock till min glädje att det ser bra ut Lully! Hoppas din pappa kryar på sig. Samma hände min pappa strax innan försöket på CFC. Lång vistelse på IVA och hjärtproblem. Som tur är repade han sig och är nu hemma. Tycker man funderar extra mycket på livet och familj såhär i juletider. Kram på er alla.
    Kramar om dig vännen, vi måste får hålla ihop och kämpa!
  • Snart lycklig

Tack woo. Mannen lämnade sitt prov imorse. Hur det gick får vi antagligen inte veta förrän i em. Har i alla fall riktigt ÄL-ont. Alltid ngt.

Men som sagt, vi har inte så stora förhoppningar runt detta.........

Jag har ju två stora äggblåsor, bara gm att äta Pergotime i 5 dagar, en tanke, varför inte kunna plocka ut dem för ISCI. Tänk om det gick, vilken enkel IVF-procedur det skulle vara. Ingen spray och inga sprutor. En egenskapad mini mini-IVF i en nästa helt naturlig cykel. Det vore ngt.

• myran6801

Hej! Jag mailade CFC igår och berättade vad E. S. sa till mig o att hon inte ville hjälpa till med Ivf utan sa att jag skulle återkomma när det var dags för ÄD. Svend hade svarat att jag skulle boka ett telsamtal med honom. Hoppas få en tid med honom snart. Kram

• Snart lycklig

Hej, det blev insemination idag. Dock fick vi använda våra frysta spermier. Färska provet imorse hade inget användbart. Vi hade 7 strån infrysta och de hade idag tinat 4 st och fått fram 0,2 milj, önskvärt att dt är minst 0,3. Eftersom vi inte får göra några fler ivf, så undrade ja varför de inte tinat allt, särskilt när vi hade lite för få. Så blev det o dt verkade oxå vara tanken från början, men dt blev ngt strul på vägen. fick gå fr op-salen o vänta en extra timme. När allt var tinat blev det 0,4 milj. Det blev ju bra till slut. Vi ser denna insemination som en bonus i väntan på FET. Istället f att bara kassera dt.

• callimero

Tänk om det skulle lyckas med inseminationen Snart lycklig! Vem vet, kanske blir en överraskning i julklapp. Konstigt att de inte tinade rubbet, men det var tur att det blev bra till slut ändå.

Myran, jag hoppas verkligen du får ett bra samtal med Svend. Du kan hälsa att vi är många som har samma problem med att få hjälp och fråga om han har något tips.

Bra skrivet Lully. Jag hoppas verkligen du får ta det lugnt i jul, så oerhört jobbigt att slitas med dåligt samvete. Finns det någon annan som kan hålla din pappa sällskap? Kan du försöka förklara dilemmat på något sätt eller höra om det finns chans att han kan få stanna kvar lite längre?

Jag har så mycket med nya jobbet att jag nästan somnar på vägen hem. Nu sista rycket till Kina innan jul och sedan några dagar ledigt julhelgen där jag hoppas orka ta fatt i detta med Aten-kontakten och försöka fokusera på vidare planering. Funderar på att strunta i hela julafton och bara vara hemma och pusta ut.

• myran6801

Snart lycklig, håller tummarna för att det lyckas med inseminationen. En härlig julklapp isånt fall. Kram

• Lully Hill

Snart lycklig, jag håller tummarna nu!

Myran, ring Strandkliniken nu innan jul och kolla hur EE jobbar. Hon finns också på Innerstadens Hälsocentral. I värsta fall kanske du får ta en trip till CFC för VUL om du verkligen vill köra igång nu! Jag behövde inget VUL när jag började utan ca 1 vecka efter start dagen ville CFC ha ett VUL gjort.

Kalimero, stackar dig. Hur länge kommer du ha så här på jobbet?? Inte jämt hoppas jag! Du måste ju kunna få ha ett privatliv någon gång. Styrkekramar till dig och skit i jul om det är jobbig!
    Jag är enda anhörig till pappsen, förutom en granne o en vän Så det är jobbigt. Förhoppningsvis kommer han hem från sjukhuset till jul. Jag kan åka ned den 23 dec över dagen. Kolla att allt funkar och han har det bra. Sedan hem och moderkaksprov den 27 dec samt 2 dagars vila. Jag hoppas på det nu! 

Varje litet steg är ett steg framåt
  • myran6801

Lully, jag var upptagen hela fredagen i möten men jag mailade Stranvägskliniken o frågat hur hon jobbar. Stackars dig som får flänga för att hjälpa din pappa, men det är inte lätt när man är ensam om ansvaret. Hoppas allt går bra! Kram

• myran6801

Lully jag glömde fråga vad har du för amh värde? Vad jag förstår så har du alltid fått fina ägg.

Svar på tråden 45 år och planerar IVF