• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Lully Hill

Hej Alla!
    lite deppigt i dag. Jag hade laddat för att göra moderkaksprov i dag, Sov knappt i natt för jag var så nervös, men när jag kom dit gick det inte att göra det på mig Min livmoder är tillbakalutad och moderkakan sitter så att det inte går att ta prov på den. Jag har nu fått tid för fostervattensprov om tre veckor.  
    Känns jobbigt att vänta ytterligare tre veckor för att få veta om barnet är friskt eller inte. Men inget att göra åt.

Bebisen var stor som den skulle och hjärtat slog! Det är jag glad för!

Kram 

Varje litet steg är ett steg framåt
  • sushikatten

God Fortsättning ALLA här! 

En annan försöker tänka på lite annat just nu och laddar med massor av träning för tillfället för att sen börja ta massa beslut på hur man ska göra.  

• Maryhe

En tröst trots allt att bebisen mådde bra Lully! Kram

• myran6801

Lully, så jobbigt att det inte blev ngt prov idag o typiskt att du våndades i onödan. Förstår att det känns motigt att behöva vänta 3 veckor nu. Men jag håller tummarna för den lilla krabaten. Skönt att storlek o hjärta var bra. Kram kära du

• Snart lycklig

Lully, vad jobbigt att ställa om, när du varit så inställd på att få göra provet nu. Du får försöka ladda om och hoppas dessa tre veckor går fort. Det viktigaste är ju att allt ser bra ut, att bebisen växer och att hjärtat tickar på. Försök att njuta och utgå från att allt är bra.

Välkommen Sushikatten!

Det har nu gått 11 dgr sedan vi gjorde inseminationen. Jag har inte känt av ngt speciellt alls förrän ikväll, då jag har lite mensliknande känningar. Lite lite ömma bröst sedan ngn dag bara. Jag brukar alltid efter varje ivf ha mycket mycket ömma bröst och vårtor från dagarna innan ÄP och upptill ca en vecka efter ÄP, då dt avtagit. Har alltid antagit att det berott på Ovitrelle-sprutan, men kanske har dt berott på Menopur-sprutorna. Jag tog ju även nu inför inseminationen en Ovitrelle-spruta, men har inte alls fått samma bröstkänningar. Crinone tar jag även nu, liksom vid ivf.

Jag har också sedan jag fick Prednisolonet utskrivet och hemskickat av CFC, sedan förra onsdagen tagit 5 mg Prednisolon. Jag tar dem på morgonen, två tabletter. Hur har ni andra tagit dem? En morgon och en kväll, eller liksom jag bara en gång per dag? Har ni tagit större doser? Jag började i alla fall så fort jag fick möjlighet, även om jag vet att dt varit bättre att börja tidigare.

Jag borde ha BIM nu på lördag/söndag/måndag, möjligen lite tidigare. Försöker jfr med tidigare ivf och hur dt brukar vara normalt utan behandlingar. Brukar komma lite tidigare vid ivf. Officiell testdag har jag inte förrän fredagen den 6/1.

Som sagt, vi har ju inte så stora förhoppningar, men när mensvärkkänningarna börjar komma, blir man deppig ändå. Önskan är ju så stor och den finns ju där även om man försöker att inte hoppas för mkt. 

Hälsningar även till er andra.

• Lully Hill

Snart lycklig!
    Mensvärkskänningar kan vara ett gott tecken! Sådana känningar har man från och till när man är gravid och det börjar redan innan TD. Det beror på att "det händer saker" i livmodern. Så deppa inte för det! Det är bra så länge det inte kommer blod!

Förlåt mig kära vänner att jag beklagar mig! Jag ska verkligen inte klaga! Bebisen mår ju bra. Anledningen att jag blev så besviken att inte få göra provet nu var att jag sett att risken för DS vid 45års ålder är 1/32. Dvs 5 procent. Det gör att man vill veta då fort som möjligt för att ta ställning hur man ska hantera det om beskedet är negativt.

Ps. Saknar Kalimero! Hon har inte varit i tråden på länge! Jobbar hon kanske?

Kramar

• Snart lycklig

Tack rara Lully!

Du beklagar dig inte. Du har all rätt att känna som du gör. Jag är ju lika gammal (ung) som du, så jag förstår din oro, men statistik är statistik. Jag har också funderat mkt på just DS. Jag förstår att du vill känna lugn, så du kan börja njuta alltmer. Tiden går fort. Du kommer snart få svar.

Kramar.  

• sushikatten

snart lycklig; Det är precis som lully säger att det är bara positivt att du känner att något händer där. Så kände jag när jag var gravid och hade oxå mensvärksliknande smärtor.Jag var helt säker på att jag skulle få mens. *Håller nu tummarna. Förstår hur jobbigt det är att inte vet a och att hoppas. Styrkekramar.

• myran6801

Snart lycklig, hoppas dina känningar positiva!!! Håller tummarna!

Ego, väntar på mail fr Svend med info om Gyn jag kan kontakta. Om jag ska hinna med någon Ivf med crash denna månad så måste jag ha en Gyn nu.

Svar på tråden 45 år och planerar IVF