• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • woo

Hej alla tjejer!!!!
    Har haft så mycket på jobbet vid årsslutet att jag knappt hunnit läsa här men nu försöker jag läsa ikapp lite Skrattande

Sushi depp måste man få ha det har jag oxå haft en tid nu mycket stress pålägg inför vår start nu i Feb bla.
    Appopå priser osv känns det som att det blir billigare på CFC beroende på vilken klinik man haft här hemma.
    Själv åkte vi ca 90mil varje resa samt att den klinik där jag gick tog 37"/försök jag fick inte ta 3-pack pga ålder...Obestämd
    Det får jag på CFC dom rek det faktislt till oss liiiite äldre.

Måste bara berätta att jag fått tag på en helt fantastisk hemma GYN det var faktiskt Svend som tyckte jagskulle ringa upp honom.
    Dom kostnader vi kommer ha här hemma dras av på priset på CFC!!!!!
    Han sa inget om min ålder jag är ju strax 45 Förvånad vi hade ett super bra samtal jag ska dit på första besök 23/1 han ville ses och prata igen allt innan starten 3 Feb.
    Så nu har jag äntligen nån att lägga på GYN GUIDEN som är hjälpsam lyssnar och framförallt är förstående!

Snart Lycklig skickar en {#emotions_dlg.flower} och en kram förstår din känsla!

Kalimero kul att se dig!

Nefernefer hoppas du får igån mensen!

Myran hur går det för dig?

Lully hur mår BEBBEN?

Nu har jag sökert missat massor men jag får läsa bakåt lite mer och återkomma!

Kram på er alla så länge Hjärta

• myran6801

Woo, grattis till att du fått tag på en bra Gyn! Svend har ännu inte hört av sig med tips till mig som han lovade för tre veckor sedan. Jag har tom ringt o påmint en gång. Var är det du bor?

• woo

Just det jag skulle ju återkoppla ang (antibiotika) Doxycykiln samtalet jag skulle ha ned CFC.
    Jag fick svaret att dom slutat med det för att det inte visat några bra resultat snarare tvärtom (förutom på att det funkar på kor)......Obestämd
    Sen passade jag på att fråga om deras studie om at LH skulle hjälpa oss med lite "trötta sämre äldre" ägg till bättre kvalitet och det skulle jag ha sa dom (Svend)
    Så nu är jag snart igång( HJÄÄÄÄÄÄÄLLLLLLLP) vad ger man sig in på IGEN vi måste vara galna tjejer som kämpar vidare och inte ger upp!! Flört

• callimero

Vad spännande att du snart är på g Woo! Är också nyfiken på vilken gyn du blivit rek? Även detta om att de drar av kostnaderna på CFC då det annars ingår undersökningar där i priset. Det kan ju bli rätt dyrt med alla VUL här hemma.

• sushikatten
    Lully Hill skrev 2012-01-10 16:40:38 följande:
    Hej Sushi!
    Välkommen till tråden! Alla har vi våra depp perioder! Men ge inte upp då blir det ingen bebis. CFC har ungefär samma priser som i Sverige tror jag. (Tänk dock på valuta kursen mot danska kronor) Däremot är CFC mycket generösare med 3 pack! Till och med jag 45 år fick erbjudande om det!! I Sverige är gränsen 38 år på de flesta kliniker tror jag. Sedan har du resorna. Vet inte var du bor men från Arlanda kan du flyga billigt om man tar lite obekväma flighter. Både med SAS och Norwiegan. Jag reste dit och hem samma dag, även mellan  ÄP och ET. Då var jag ledig bara just den dagen. Andra stanar i Köpenhamn mellan ÄP och ET. 
    Jag fick hjälp av en svensk läkare med medicinen så det gick inom högkostnaden.

Kram 
    Tack för ditt svar och jag funderar på det för fullt men mannen sa idag att det inte blir fler ivf för han inte tror längre på den metod. Det blir lite lugnt just nu så får vi se vad som händer. Ja deppperioder hamnar vi alla och jag tror att det är viktigt att få misströsta lite.   
  • sushikatten

Woo: Härligt att vara igång och jag ska absolut överväga vad vi skall göra. Kanon att få tag på en bra gyn.

• Snart lycklig

Woo, skulle du vilja inboxa mig med och berätta vilket gyn du har fått tag på? Jag har inte fått svar ifrån J-Å ännu, så jag vill gärna ha ett alternativ. Dessutom verkar dt vara ngt bra som du fått tag på. Kram

Svar på tråden 45 år och planerar IVF