• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Lully Hill

Snart lycklig: Styrkekramar från mig med!! Kämpa på ge inte upp, då kommer bebisen så småningom!

Myran, är det Dr D i Athen du har kontakt med eller är det Penny eller vad hon heter?

Varje litet steg är ett steg framåt
  • woo

Nej vad tråkigt Snart Lycklig... Skickar en stor håll om o styrke kram!!

• callimero

Har äntligen fått lite energi att orka läsa här. Nya jobbet tar all kraft och jag har så svårt att orka prestera och hålla huvudet kallt samtidigt som jag börjar tänka på barnlängtan. Vet inte hur jag ska få ihop det med vidare försök och ev besök i Aten.

Ser att du skickat över prover myran? Kanske får börja så. Jag håller med om vansinnet att vi ska behöva söka oss till andra länder för att få dessa prover tagna!

Beklagar verkligen att det inte gick vägen Snart lycklig!

Redan v 13 Lully! Det är fantastiskt, och att sluta med proggisarna måste vara så skönt. Ledsamt och jobbigt med din pappa, jag hoppas han kryar på sig. Jobbigt med den oron samtidigt nu.

Önskar jag kunde bidra till Gyn guiden, men är lika vilse i gyn-öken som många av oss.

Kram på er!

• myran6801

Kalimero, så glad jag blir att höra av dig. Har tänkt på dig och undrat hur du har det. Förstår din frustration när jobbet slukar en totalt och man egentligen inte vill något annat än att fokusera på att få en liten en. Tycker du skall försöka få till ett försök, de kommer inte att märka ngt på jobbet jag lovar. Tänk på dig själv, det är ingen annan som gör det åt dig. Sköt om dig vännen. Kram

• callimero

Tack rara myran för kloka ord. Det är svårt med resorna. Tänk om vi kunde gå här hemma! Är provanställd och tror inte det är läge att be om semester. Helst vill jag åka till Aten och ta allla prover också.

• myran6801

Kalimero, så där har jag oxå resonerat vilket jag ångrar bittert idag. Nu när jobbet är stabilt och jag gjort karriär så har kroppen blivit för gammal ....... Tänk så här istället, man kan inte rå för om man råkar få en släng av maginfluensa eller förkylning och måste vara borta några dagar. Alla kan råka ut för det och alla gör det. Min unga kollega blev gravid under provanställningen (hon berättade det inte då såklart) och vi märkte inget även om hon var hemma flera ggr med diffusa symptom. Jag lovar de förväntar sig inte det då de säkert tror du gett upp det där med barn vilket alla gör med såna som oss . Ge inte upp vännen!!!!! Kram

• callimero

Jag vet myran, har själv "gjort karriär" i allt för många år. Är hårt nischad i min yrkesroll och jobben växer tyvärr inte på träd. Så det är skakigt. Är inte så oroad över att vara borta kanske egentligen, det är nog mest hur jag ska palla psykiskt.

Hur går det nu med dina prover och vem hjälper dig med antibiotikarecept?

• myran6801

Kalimero, jag har fått svar på alla prover. Kliniken i Aten har erbjudit sig att skicka alla mediciner (antibiotika) mot ersättning. Jag tror nog att vi tar det erbjudandet med tanke på hur negativa läkarna här är till att skriva ut antibiotika.

• myran6801

Lully, jag har skickat min historik till dr D nu. Ska bli spännande att höra vad han säger.

Svar på tråden 45 år och planerar IVF