Coccolina skrev 2012-01-02 23:59:58 följande:
Saken är väl den att man kan undra över flera aspekter och att då behöva leta i olika trådar för att få svar blir frustrerande när man vill ha svar från de som vet och man då måste söka i flera trådar istället för att kunna ta det i en och samma. Dessutom så är det väl just de som lämnat det bakom sig som kan hjälpa dem som har det framför sig eller är mitt i det.
Sedan som sagt så kan man ju undra över alla delar. Med dosering, värden, alternativa teorier, kost, OCH graviditet och vad som har förändrats ang chanser och vilka risker det finns. Det handlar ju fortfarande om hypotyreos... Det är inte så att folk kommer in här och börjar prata diabetes eller bröstcancer. Utan de vill få prata om något som är en reale och stor del i sjukdomsbilden iallafall för de som fortfarande är i fertil ålder och som vill ha barn eller som väntar barn.
Man söker sig till de som har samma diagnos och frågar hur de gjort och vad de kan ge för tips i ALLA frågor som kan vara viktiga för en. Och att blockera ut en typ av frågor som fortfarande har med sjukdomen att göra gör att du stoppar massor av människor i dörren. Ser nu att denna tråd levt ett tynande liv och förstår faktiskt varför. Man kan ha många frågor och vill ställa dem i samma tråd och samtidigt inte bli attackerad för att man har vissa frågor som rör ens diagnos. Och är det den attityden man möts av i denna tråd så är det inte konstigt om de flesta sökt sig annorstädes.
Dessvärre så kanske det leder till att vissa av de som precis som mig precis fått diagnosen och känner sig förvirrade och lite skrämda helt plötsligt känner sig bortstötta av de som de hoppades på att få svar och stöd av och därför drar sig undan och inte söker mer kontakt med andra med samma diagnos, och därför blir utan det stöd och de råden som du annars kunde gett dem i alla möjliga frågor och allt för att du går i taket för att man frågar något om graviditet.
Och hur som helst så ignorerade du även mina frågor som inte hade med graviditet att göra. Jag antar att jag får försöka finna svar och stöd någon annan stans. Vilket känns tråkigt då en av anledningarna till att jag skrev här var hur insatt du verkade vara i min tråd och de svar du kunde ge där. Hoppades därför att du skulle kunna vara till hjälp nu när jag fått min diagnos och ingen besöker min tråd längre... Men inser att då jag ÄVEN har frågor just om graviditet och sånt så kommer jag inte kunna få svar av dig. Vilket känns tråkigt. Men kan ju hoppas på att hitta en annan tråd med andra som är lika insatta och inte lika fixerade vid att förtränga en del av sjukdomsbilden.
MEN HALLÅÅÅÅÅÅ!!!!
Jag har startat en tråd utifrån MINA behov!!! Inte för att tillfredsställa nån annans!!! Utan jag vill samla människor som har hypotyreos. Jag har INGEN erfarenhet själv av hypo och graviditet, och har ingen lust att lära mig heller. Har fullt upp att hålla koll på hypo som det är! DÄRFÖR vänder sig den HÄR tråden INTE till folk som har hypo och vill bli/är gravida!!!!
Hur svårt ska det vara? Jag behöver ine få en massa gråtmilda inlägg om att jag är dum. Jag är INTE dum, jag är konsekvent!!!! För jag vill INTE läsa sida upp och sida ner med gravidtetsrelaterde frågor, då det inte intresserar mig. Jag vet att jag kan massor och har varit till mkt god hjälp för många här på FL!!! Men det är ju mer trist för er än för mig om ni inte kan ha förståelse för vad jag vill läsa och skriva om i den tråd JAG startat! Nu är den inte så aktiv, och inte jag heller, håller hellre inne med min kunskap än ska beöva få en massa skit kastat på mig!
Vill NÅGON fortfarande ha seriösa diskussioner kring hypotyreos (ej graviditetsrelaterade frågor) är ni hemskt välkomna hit! Annars så ber jag er vänligen skriva nån annanstans....