• Scream2

Hypotyreos tråden!

Välkommen till tråden för oss som har fått diagnosen hypotyreos eller misstänker att vi har det!

I TS kommer jag att samla in bra länkar, så tipsa mig gärna!

www.hypo2.info

Länken till artikeln om att TSH inte bör överstiga 2,5 om man har symtom:
      http://www.hypo2.info/diagnostisering/ny-tsh-graens-artikel-att-skriva-ut

www.thyroid.se ltarkiv.lakartidningen.se/2002/temp/pda24325....
    www.lakartidningen.se www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=702 www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=2071
    http://www.lakemedelsverket.se/upload/om-lakemedelsverket/publikationer/lakemedelsboken/LB-2011-2012/Tyreoideasjukdomar.pdf

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-23 21:14
    www.skoldkortelforeningen.se

http://turtles.egetforum.se
    skoldkortel.blogspot.com
    www.facebook.com/pages/Stoppa-felbehandlingen...

www.youtube.com/user/Hypotyreos

www.stopthethyroidmadness.com

Lite artiklar...
    www.dn.se/insidan/insidan-hem/jag-orkade-knap...

www.expressen.se/halsa/1.2026446/marta-29-nu-...
    www.expressen.se/halsa/1.2169672/ann-42-fick-...
    hd.se/skane/2009/09/06/14-aars-kamp-foer-raet.../

www.aftonbladet.se/halsa/article2966790.ab

www.expressen.se/halsa/1.1342737/det-var-som-...

www.expressen.se/halsa/1.1342761/doktor-karin...

www.expressen.se/halsa/1.1319518/lakaren-trod...

medicinskaccess.se/images/arkiv/3_2009/6_deba...

www.dn.se/nyheter/vetenskap/hormonbrist-farli...

www.forskning.se/pressmeddelanden/pressmeddel

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-12 11:35
    Tanken med denna tråd är att vi pratar om sjukdomen HYPOTYREOS, vi diskuterar INTE graviditet och hypotyreos. Det blir för mkt information i en tråd. Tips att ni som vill prata ur den vinkeln startar en egen!!! /MVH Sceram!

• Svar på tråden Hypotyreos tråden!
  • Försök inte

En fråga:

Om man första gången man börjar med medicin börjar med för hög dos levaxin  så kan man få biverkningar.

Är det ngn som vet vad för slags biverkningar detta kan ge.    

• Jisa
    mylife skrev 2011-11-01 11:14:42 följande:
    En fråga:

Om man första gången man börjar med medicin börjar med för hög dos levaxin  så kan man få biverkningar.

Är det ngn som vet vad för slags biverkningar detta kan ge.    

De biverkningar jag får om jag höjer för fort är hjärtklappning, blir varm fort, en stressad känsla i kroppen, ångest och lös i magen.
  • Försök inte
    Jisa skrev 2011-11-01 11:23:24 följande:

De biverkningar jag får om jag höjer för fort är hjärtklappning, blir varm fort, en stressad känsla i kroppen, ångest och lös i magen.

Tack. Läste i fass på nätet precis och det var liknande. Tack för svar. Hjälper mig mkt:).
  • bellzan

Hej...
    Är en tjej med Endometrios, som också väntar på provsvar för Hypotyreos!! Läkaren sa idag att det låter som att jag har den sjukdomen (och jag fick också veta att där verkade vara något med vänstra njure)! Får veta om ett par dagar vad provsvaren visar. Är så himla rädd, och har läst och läst på Google men blir då inte klokare på den här sjukdomen! Det enda jag har fattat är att jag har på tok för många symtomer som stämmer överens med sjukdomen.
    Det stod också något om att man hade låg kroppstemepratur med sjukdomen, och jag har i princip alltid legat på 35-36 o tog tempen idag, o låg på 36 då med....Hmm.. Rynkar på näsan

• lillplutt
    Jisa skrev 2011-11-01 11:23:24 följande:
    Jag känner mig stressad och har ångest utan direkt anledning just nu och jag har bara ätit Levaxin i knappt tre veckor och började känna såhär i söndags..Har lägsta dosen på 25µg..kan det vara normalt att känna så utan att det är för hög dos? Jag ska inte på ny provtagning och utvärdering förrän om en månad. I övrigt mår jag mycket bättre än förut. Funderar på om jag har verklig ångest och känner stress men jag tycker det är för mycket för det "lilla liv" jag lever, har inga direkta problem eller så. Kunde känna såhär innan också men på ett annat sätt. Nu känns det ibland som att jag går på högvarv..eller är jag bara så ovan?
    Borde ringa läkaren jag vet men jag är rädd att bli ombedd att sluta med medicinen och jag har ju kämpat för det här..
  • bellzan
    bellzan skrev 2011-11-09 02:29:48 följande:
    Hej...
    Är en tjej med Endometrios, som också väntar på provsvar för Hypotyreos!! Läkaren sa idag att det låter som att jag har den sjukdomen (och jag fick också veta att där verkade vara något med vänstra njure)! Får veta om ett par dagar vad provsvaren visar. Är så himla rädd, och har läst och läst på Google men blir då inte klokare på den här sjukdomen! Det enda jag har fattat är att jag har på tok för många symtomer som stämmer överens med sjukdomen.
    Det stod också något om att man hade låg kroppstemepratur med sjukdomen, och jag har i princip alltid legat på 35-36 o tog tempen idag, o låg på 36 då med....Hmm.. Rynkar på näsan
    Idag ligger jag på 35.
  • Ellabus
    bellzan skrev 2011-11-09 15:49:43 följande:
    Idag ligger jag på 35.
    Förstår om du är rädd och orolig, jag blev halvt hysterisk när jag nyförlöst fick veta att min nyfödde son hade det och några dagar senare att även jag har det, googlandet hjälpte inte till direkt, men ta det så lugnt du kan och invänta provsvaren. Om det skulle visa sig att du har hypotyreos och att de symptom du har beror på det så kommer du ju förhoppningsvis att må bättre efter att ha börjat med medicinering mot det.
  • bellzan
    Ellabus skrev 2011-11-09 22:44:16 följande:
    Förstår om du är rädd och orolig, jag blev halvt hysterisk när jag nyförlöst fick veta att min nyfödde son hade det och några dagar senare att även jag har det, googlandet hjälpte inte till direkt, men ta det så lugnt du kan och invänta provsvaren. Om det skulle visa sig att du har hypotyreos och att de symptom du har beror på det så kommer du ju förhoppningsvis att må bättre efter att ha börjat med medicinering mot det.
    Känner bara det att jag är bara nitton år... jag har redan Endometrios och lidit av hur många cystor på äggstockarna som helst och inte fått må bra o vara frisk på 4 år! Sen nu tror läkaren både detta och att något är fel på vänstra njuren! Jisses. Är trött på dåliga besked och hoppas med hela mitt hjärta att jag INTE har Hypo och att det trots allt var bra med njuren!!
  • Scream2
    nilsoskaraxel skrev 2011-11-10 13:36:35 följande:
    Hej,

Jag har gått till en näringsterapeut sedan ett år tillbaka för symptom som liknade hypotyreos. Det visade sig dock att andra orsaker låg bakom mina symptom. Jag köpte vid ett tillfälle Porcine Thyroid, dvs. naturligt sköldkörtelextrakt från svin, men upptäckte snart att jag inte behövde tillskottet. Jag använde bara några få kapslar. Jag har alltså en nästan full burk som stått torrt och svalt och vill gärna sälja den till ett schysst pris till någon som verkligen behöver. Jag kan sälja för halva priset mot vad en burk kostar i hälsokosten, så kommer den till användning.

www.nutri-meds.com/Nutri_Meds_Desiccated_Porc...

Mejla mig på nilsoskaraxel (at) gmail.com om du är intresserad.

Hälsningar

Oskar 
    Det är INTE tillåtet att lägga ut till försäljning här i tråden. Startade du konto enbart för att sälja?
  • Kristina W

Jag har hypotyeros och har ätiti levaxin i tre månader. Mitt TSH låg senast på 0,18. Är det för lågt för att bli gravid?

Svar på tråden Hypotyreos tråden!