• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Tesssi
    RocketQueen skrev 2011-10-03 10:28:07 följande:
    Idag har jag ringt och bokat tid för inskrivning! Så först är det hälsosamtal imorgon bitti och sen inskrivning första november, spännande, nu känns det lite mer på riktigt

Jag har mitt första besök hos BM (hälsosamtalet) nästa måndag. Visst känns det lite mer på riktigt när man faktiskt har tid hos BM.

Den "vanliga inskrivningen får vi ta när vi kommer tillbaka från semestern i slutet av november.
  • Anne Lisa

Hur gör man för att lägga till sig på listan?

• RocketQueen

Bara att marker och kopiera. Sen klistrar du in den i ditt svar och lägger till dig själv

• Skånetös80

Hej!

Här där jag bor verkar de ha långa köer till inskrivningen, när jag ringde i fredags hade de en tid den 11/10 men då kan jag tyvärr inte och då var nästa lediga tid den 7 november!!!! Känns väldigt länge att behöva vänta ända till dess men jag ska försöka gilla läget och inte stressa upp mig. Vi kommer dessutom att göra första ultraljudet INNAN vi blir inskrivna, den 3/11 är det dags och jag längtar verkligen, vill se det lilla som växer där inne för att verkligen kunna förstå och ta till mig att detta är på riktigt.

Hur funkar det där ni bor med inskrivning och ultraljud m.m.? Är det någon som har börjat fundera på KUB: göra eller inte göra? 

• Molly85

Jag hoppar in här! Fick mitt fina Plus i fredags och BF är 8e juni! Glad

{#emotions_dlg.flower} BF {#emotions_dlg.flower}

Skånetös80
    31 år Linköping BF 1/6

Norrlandstöus 20 år Östersund BF 1/6

Lillalyckan 26 år Stockholm BF 2/6

Tessan3010 31år Jämshög BF 4/6

Tessi
    30 år Västerås BF 6/6

Molly85 26 år Stockholm BF 8/6

• PetraK

Skånetös80: linköpingsbo ju :)! Då är vi två. Jag försökte precis ringa till Kvinnohälsan men telefonkön för idag var redan full!! Så jag ska ringa till storken när jag slutar vid 15 och se om det går att komma fram. Hoppas dom har bättre med tider där! Jag vill komma dit fort!
    Vart ska du göra ultraljud (vul eller)? Är det privatbokat eller fick du den tiden när du ringde också?

Idag är jag svullen som tusan i magen, väntar i princip på att ngn ska fråga (ingen annan ser ju det här!) så jag kan säga "Ne jag har bara lagt på mej lite hull, men tackar som frågar" haha!

• RocketQueen

Skånetös: Vi har tänkt göra KUB, min man tycker att det är jätteviktigt och han vill verkligen, verkligen göra det. Antar att det är känslan av kontroll som lockar

Molly85: Välkommen! Kul med lite fler stockholmare

• bejb
    {#emotions_dlg.flower} BF {#emotions_dlg.flower}

Skånetös80
    31 år Linköping BF 1/6

Norrlandstöus 20 år Östersund BF 1/6

Lillalyckan 26 år Stockholm BF 2/6

Tessan3010 31år Jämshög BF 4/6

Tessi
    30 år Västerås BF 6/6

Bejb 25 år Finland BF 7/6

Molly85 26 år Stockholm BF 8/6
  • bejb

har lyckats bli riktigt ordentligt förkyld och har snuva,feber,huvudvärk,hosta och känns som jag svalt ett rivjärn! och jättetrött då jag inte kan sova på natten pga täppt näsa..
    men nu till min fråga.. vilka mediciner är okej att ta då man är gravid? det står ju om alla mediciner, gravida kvinnor rådgiv med läkare..

• OHs mamma

Jag mår illa, ganska rejält, på morgonen/förmiddagen och jag är i vecka 5 (4+1) idag. Idag har jag dessutom rejäl jäkla huvudvärk! Molvärk har jag också och har haft sen ÄL ungefär, riktigt kraftig emellanåt.

Jag ringde bm idag, har fått en telefontid då hon ringer upp kl 14,55 Så får vi se vilka datum det blir! Här ingår KUB testet om man vill, vi gjorde det med vår son och tänker göra det även denna gång. Känns skönt att få svart på vitt att det inte är något fel på barnet och dessutom riktigt härligt att få se bebisen redan i vecka 12! RUL görs runt vecka 18-20 här tror jag (var så sist i alla fall).

Svar på tråden BF juni 2012