• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Anne Lisa

Längtar86: ok, då kanske du får ta dig en siesta idag också. Hur mår du nu när du varit uppe en stund?

Lillalyckan: får kolla i eftermiddag! Hur mår du idag?

• PetraK

Lillalyckan: ska kika när jag är vid datorn i em :).

Anne Lisa: höll på att blunda till en stund på jobbet när det var lugnt :P. Det dumma är ju att om jag tar en siesta i em så blir det säkert lika jobbigt i natt, ska upp tidigt imorrn igen. Så när jag kommer hem ska jag nog försöka ta mej ut och gå en sväng och sen hålla mej sysselsatt.

Ni som mår illa; vilken vecka är ni i? Jag är i vecka 4+2 idag och har inte mått illa alls än.
    Sen är jag inte kvackmagig alls, och har inte spytt (nykter :P) sen jag var 4-5 år. Ska bli intressant att se hur det blir nu :P.

• Skånetös80

Vad kul att vi blivit så många, jag har varit bortrest hela helgen och har därför inte kunnat skriva något. Men jag lovar att läsa ikapp alla inlägg senare :)

Det jag mest känner av är trötthet, extrem molande värk i nedre delen av magen på nätterna (fler än jag som känner av det??) och så ömma bröst. Än så länge inget illamående och jag hoppas verkligen att jag slipper det också.

Jag har också fyllt i BF-listan, hoppas ni andra fyller i efter hand också.

Ha en bra dag och njut av er graviditet, jag kommer på mig själv att flera gånger per dag sitta med ett leende på läpparna och bara känna mig så himla lycklig. Kanske låter konstigt men jag ser fram emot när magen börjar synas och man får ha fina mammakläder på sig. Idag är jag i v 5+4 och det syns inte speciellt mycket (mer än på kvällarna då magen svullnar upp rätt mycket).

Glad

Skånetös80
    31 år Linköping BF 1/6

lillalyckan 
    26 år Stockholm BF 2/6

• Tesssi

Oj, vad ni skriver.

Jag har också svårt att komma till ro på kvällen, dessutom vaknar jag vid kl.3-4 och ha svårt att somna om. Känns som man behöver all sömn man kan få just nu.

Mitt illamående började för ca 1 vecka sedan, men då trodde jag att det var stressmage, i och med att jag vet med mig att jag har känslig mage, men så var det ju inte! Jag är i v.4+5 idag.

Jag känner som dig Skånetös80, sitter och ler med jämna mellanrum.

• Tesssi
    {#emotions_dlg.flower} BF {#emotions_dlg.flower}

Skånetös80 31 år Linköping BF 1/6

lillalyckan 26 år Stockholm BF 2/6

Tessi 30 år Västerås BF 6/6
  • Norrlandstöus

Skånetös80
    31 år Linköping BF 1/6

Norrlandstöus 20 år Östersund BF 1/6

Lillalyckan 26 år Stockholm BF 2/6

Tessi 30 år Västerås BF 6/6

• RocketQueen

Idag har jag ringt och bokat tid för inskrivning! Så först är det hälsosamtal imorgon bitti och sen inskrivning första november, spännande, nu känns det lite mer på riktigt

• Tessan1980

Lägger till mig i listan! Nästa ecka ska jag in till KK och bli kollad hur det står till eftersom jag gått på nedregleringsspray i 1 vecka innan vi upptäkte att man var gravid! Sedan är det inskrivning på MVC den 21/ 10.. Känns bra detta nu!

Skånetös80
    31 år Linköping BF 1/6

Norrlandstöus 20 år Östersund BF 1/6

Lillalyckan 26 år Stockholm BF 2/6

Tessan3010 31år Jämshög BF 4/6

Tessi
    30 år Västerås BF 6/6

Svar på tråden BF juni 2012