• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Hoppet86
    PetraK skrev 2011-10-03 19:06:35 följande:
    Grattis hoppet86! Kul att det äntligen tog sig :)! Visst är det svårt att fatta att man ska få en liten :)!
    Tack längtar86! Ja, känns så himla overkligt! Som vi har längtat efter denna dag, och nu när den äntligen är här så vågar man knappt tro på det.. Men 3 tester, 3 positiva, måste ju bara betyda en sak! ;)

Blev inte så värst glad efter att första testet, trodde mest på ett spökstreck. Så gjorde ett till med en annan typ av test, som givetvis också var positivt... Då bröt jag ihop inne på toagolvet, kunde inte sluta lipa och skratta på ett bra tag! Underbar känsla!

Har ni försökt länge, längtar86?
  • PetraK

Skånetös80: jag mår inte illa heller, och det här får jag väl äta upp snart, men jag skulle gärna känna lite sånt nu ;). Men, jag känner mej mycket mer gravid nu än när jag var gravid i augusti och fick mf, så det känns skönt. Men jag tror symtomen går lite upp och ner från dag till dag. Igår hade jag superont i brösten, idag inte lika mycket.

Ja vi väntar med att avslöja för mycket :).
    Antar att du inte har din familj här i närheten eftersom du är från Skåne? Hur tycker du det känns att få barn här och ha familjen långt bort? Själv tycker jag att det är lite tråkigt. Dom kommer ju inte kunna träffa bebis så mycket. Å andra sidan är det bara 12 mil till dom så jag ska nog inte klaga... Vi ses rätt ofta ändå :).

• zenoble

Verkar som om det är fler än jag som inte har så mycket symptom, känns lite läskigt!?
    Det enda jag känner är illamående.. Någon som är känslig för nån slags lukt? jobbar i kök så vissa dofter får mig nästan att kräkas, och parfym, fy tusan!

Ang. kön så tänker vi inte ta reda på det den här gången, ska bli en överraskning. var för ivriga med sonen så då frågade vi på rul ;) hur ska ni göra? Funderar också på att boka in ett 3d ul längre fram med.

• Pepita

Hej tjejer!

Hoppar in här med, hoppas det är ok.

{#emotions_dlg.flower} BF {#emotions_dlg.flower}

Soffifi 
    30 år Göteborg BF 1/6

Skånetös80
     31 år Linköping BF 1/6

Norrlandstöus 20 år Östersund BF 1/6 

mtt78 33 år Norge BF 1/6

Lillalyckan 26 år Stockholm BF 2/6

Tessan3010 31år Jämshög BF 4/6 

Pepita
    28 år Stockholm BF 4/6

Frökenfräken82
    29 år Växjö BF 5/6

Tessi
     30 år Västerås BF 6/6

Anne Lisa
     27år Malmö BF 6/6

Bejb 25 år Finland BF 7/6

Molly85 26 år Stockholm BF 8/6

Hoppet86
    25 år Älmhult BF 10/6

Mia 29 
    32 år Uppsala  BF 11/6

Skruttens mamma 
    26 år Örebro BF 12/6

• Pepita

Jag har inte heller haft särskilt mkt symptom. Har varierat från dag till dag. Symtomen kommer nog i sinom tid

• kattli

Jag skriver också in mig på listan! :)

Soffifi 30 år Göteborg BF 1/6

Skånetös80
     31 år Linköping BF 1/6

Norrlandstöus 20 år Östersund BF 1/6 

mtt78 33 år Norge BF 1/6

Lillalyckan 26 år Stockholm BF 2/6

Tessan3010 31år Jämshög BF 4/6 

Pepita
    28 år Stockholm BF 4/6

Kattli
    22 år Stockholm BF 4/6

Frökenfräken82
    29 år Växjö BF 5/6

Tessi
     30 år Västerås BF 6/6

Anne Lisa
     27år Malmö BF 6/6

Bejb 25 år Finland BF 7/6

Molly85 26 år Stockholm BF 8/6

Hoppet86
    25 år Älmhult BF 10/6

Mia 29 
    32 år Uppsala  BF 11/6

Skruttens mamma 
    26 år Örebro BF 12/6

• Norrlandstöus

Skrev in mig hos BM idag och nu är det bara vänta.. gjorde ett vul och såg en liten "ärta" som var där inne.. så härlig känsla att se att det är nått där.. Jag och min sambo ska ta reda på vad det är för kön han vill så gärna det och för mig är det vilket som..

• RocketQueen

Åh jag vill jättegärna veta vad det är för kön! Om det inte skulle gå att se kommer vi nog att boka ett privat ul. Det skulle bli så mycket lättare att relatera till att det faktiskt händer på riktigt, och det känns som att man liksom får lära  känna pyret lite då. Och gravidförsäkring ser jag ingen anledning att strunta i. Iaf grundskydden, det är ju gratis så man förlorar ju inget på att ha det

• PetraK

Hoppet86: Det tog sig på femte försöket för mej. Det är lustigt, för förut har jag alltid trott att man skulle bli helt förstörd (positivt alltså) när man fick det där pluset, men efter några månaders försök så var varken jag eller mannen helt förstörda när pluset kom. JÄTTEglada, men vi var lugna, och kramades massor. Men jag trodde vi skulle hoppa omkring och tjoa om ni förstår vad jag menar ;). Hur reagerade ni?

Jag börjar också fundera på om det inte vore mysigt att få veta könet, dels av den anledningen du säger lillalyckan, och sen för att vi har två barnrum i nya huset, ett rosa och ett blått (folk får tycka vad dom vill om det, jag fick aldrig vara typiskt tjejig när jag var liten :P) och det vore ju skönt att kunna börja inreda "rätt" rum... Samtidigt vill jag verkligen ha överraskningen. Min man vill absolut INTE kolla kön! Sååå det kommer nog få bli en överraskning ändå :P.

• OHs mamma

Gravidförsäkring kommer jag skaffa, precis som lillalyckan skriver så är ju grundskydden gratis. Jag vill jättegärna veta könet om det går, men tänker inte betala dyrt för något könsul. Går det att se på rul så vill jag veta annars får det vara. Med sonen gick det inte att se då han låg med korsade ben och vägrade ändra position.

Svar på tråden BF juni 2012