• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • RocketQueen

Idag var jag på hälsosamtal. Och jag tycker fortfarande att det känns svårt att fatta att jag är gravid. Går liksom nästan och väntar på att mensen ska komma som att det bara var ett  missförstånd allting. Jag har berättat för mina allra närmsta vänner, mest för att det skulle kännas konstigt om dom inte visste allt. Men jag vill vänta med att berätta för familjen lite till, när det är lite säkrare. Sist så berättade vi för familjen direkt men den här gången väntar vi nog ett tag till...

• Skånetös80

Vi ska vänta många veckor till innan vi berättar för nära och kära, den 3/11 ska vi på ultraljud och är då i vecka 9-10 tror jag, så nån vecka därefter tror jag att vi ska berätta, vi ska försöka få till det så att vi kan berätta det öga-mot-öga för våra familjer (lite svårt när de inte bor på samma ställe som vi) men det kommer att finnas ett tillfälle då vi nog får till det. Sen berättar vi för vänner eftersom vi träffar dem. Varken jag eller min sambo vill berätta för tidigt OM allt inte går som det ska innan vecka 12, kommer bli en jobbig väntan men vi får glädjas tillsammans han och jag istället.

längtar86: vad är det för gynundersökning du ska på i oktober? Är det på Storken eller? Vi ska inte göra nån gynundersökning på MVH tror jag utan det blir direkt ultraljud den 3/11 och sen inskrivning den 7/11. 

• Anne Lisa

Oj oj så mycket jag vill kommentera! Men jag hade tänkt skriva om en annan sak.

Jag funderar på hur jag ska göra med mitt jobb... Jag har ett vik fram till jul, med god chans till förlängnig. Jag trivs dock inte alls på min arbetsplats. Men hur ska jag kunna tacka nej förlängning. Ingen kommer att anställa en kvinna i fjärde månaden. Samtidigt vill man ju må bra och vara harmonisk när man är väntar barn och det är jag ju verkligen inte på nuvarande jobb. Ahhh! Stressar mig att tänka på det. Vad skulle ni gjort?

Hoppas att ni mår bra allihop!

• Ninni85
    Anne Lisa skrev 2011-10-04 15:01:19 följande:
    Oj oj så mycket jag vill kommentera! Men jag hade tänkt skriva om en annan sak.

Jag funderar på hur jag ska göra med mitt jobb... Jag har ett vik fram till jul, med god chans till förlängnig. Jag trivs dock inte alls på min arbetsplats. Men hur ska jag kunna tacka nej förlängning. Ingen kommer att anställa en kvinna i fjärde månaden. Samtidigt vill man ju må bra och vara harmonisk när man är väntar barn och det är jag ju verkligen inte på nuvarande jobb. Ahhh! Stressar mig att tänka på det. Vad skulle ni gjort?

Hoppas att ni mår bra allihop!
    En vän till mig trivdes absolut inte heller på sitt jobb, och funderade på hur hon skulle sluta. Men när hon blev gravid blev det precis som att "Jag skiter i vad som händer här, jag ska bara vara kvar i några månader till och sen vara mammaledig" Så hon hade inga problem med att vara kvar.. Hon tog allt som hände med en klackspark och brydde sig inte så mycket åt alla problem som fanns innan...

Kanske hjälpte det dig något???
  • Anne Lisa

Ninni85: jag funderar på om jag kan ta det på just det viset, med en klackspark. Jag kunde inte det idag tyvärr, men jag kanske ska ge det någon månad till innan jag på allvar börjar söka nytt.

Hur mår du idag Ninni? Allt bra?

• Soffifi

Fixade lite till och la in EmeelieeA som hade fallit bort.

{#emotions_dlg.flower}BF{#emotions_dlg.flower}

Soffifi 
    30 år Göteborg BF 1/6

Skånetös80

31 år Linköping BF 1/6

Norrlandstöus 
    20 år Östersund BF 1/6 

mtt78 
    33 år Norge BF 1/6

Lillalyckan 
    26 år Stockholm BF 2/6

Zenoble
    21 år BF 2/6

Tre blir fyra
    25 år Falköping  BF 3/6

Tessan3010 
    31år Jämshög BF 4/6 

Pepita 
    28 år Stockholm BF 4/6

Kattli 
    22 år Stockholm BF 4/6

Frökenfräken82

29 år Växjö BF 5/6

Tessi

30 år Västerås BF 6/6

Anne Lisa

27år Malmö BF 6/6

Bejb 
    25 år Finland BF 7/6

EmeelieeA 21 år Uppsala BF 8/6

Molly85 
    26 år Stockholm BF 8/6

Hoppet86

25 år Älmhult BF 10/6

Mia 29 
    32 år Uppsala  BF 11/6

Skruttens mamma 
    26 år Örebro BF 12/6

• PetraK

Skånetös80: undersökningen jag ska på bokade jag innan jag blev med barn. Ca 2 veckor efter missfallet i augusti så var jag svullen i magen lite då och då, vaknade på natten och var kissnödig och då gjorde det ont i magen. Jag vet inte om det var i magen eller tjejmagen, så jag sökte gyn först men fick vänta på tid, så då gick jag till vc och dom undersökte mej ordentligt (hade även bröstsmärtor), frisk som en nötkärna, EKG, blodtryck, blodprover, urinprover, osv, allt såg bra ut. Förmodligen var det stress, och jag har nog mått bättre sen dess men hon på storken tyckte att jag ska gå dit ändå. Så jag ska ringa dit imorrn och berätta hur läget är... Säga att jag vill komma ändå för att se så allt är som det ska där nere. Hoppas på att få göra ett vul, men vi får se.

Min syrra sa att hon tror att vul gör dom bara i nödfall, men jag tycker att det låter som dom gör det ganska lättvindigt? Oroar mej lite att det ska framkalla missfall :(...

• PetraK
    {#emotions_dlg.flower}BF{#emotions_dlg.flower}

Soffifi 
    30 år Göteborg BF 1/6

Skånetös80

31 år Linköping BF 1/6

Norrlandstöus 
    20 år Östersund BF 1/6 

mtt78 
    33 år Norge BF 1/6

Lillalyckan 
    26 år Stockholm BF 2/6