• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • zenoble

Oja här sparas inget på illamående inte!
    Jo det vore kul med en tjej, men spelar absolut ingen roll lika kul vad det än blir, de får nog en bra relation på något sätt ändå tror jag. Hur långt är det emellan dina pojkar Nr5? För din del så ja, det är ju sent med inskrivning i v.11
    när jag bodde i Kalmar hade jag inskrivning runt v.8 det tyckte jag var lagom Glad

Ååh vad spännande detta ska bli hörrni!

• Tessan1980

Någon mer som har en förbannad halsbränna? Annars inte mycket "symptom" här. Drar lite o spänner i tjejmagen. Bubblig i magen.  Jag hoppas innerligt att man får lite mer symptom. Kanske låter lustigt men var gravid för två år sedan o hade INGA grav.symptom. Gick till v20 då det upptäckte att bebis inte levde, PSD i magen sa de. Så ja nu vill jag ha massa symptom.

Tack alla ni söta för grattiset. GRATTIS till er också =)

• PetraK

Hej! Jag joinar gärna er!

Jag plussade i förrgår, på min mans födelsedag :D, väldigt svagt men det var där. Igår var inte strecket starkare, och med ett tidigt missfall i bagaget satte oron in, men idag testade jag igen och det var starkare :D. Så nu tänker jag glädjas åt att vi förhoppningsvis får en liten runt den 8 juni :D.

Jag är 25 år, gift och bor i Linköping. Vi har försökt sen maj, fick missfallet i augusti.
    Vi bor i lägenhet nu men om 6½ vecka flyttar vi till hus :).

Jag har ömma bröst, är trött (somnar lite här och där och då och då :P) och kissar heeela tiden! Fyra gånger sen jag gick och la mej igår vid halv nio :P haha! Annars mår jag finfint! Lite spänningar i tjejmagen och i svanken förståss...

När ska ni ha? Har ni berättat för era nära & kära?

• PetraK

Kollade bakåt och såg att dom flesta av er berättat :). Vi ska till min familj idag, får väl se hur vi gör...

Jag har ett litet dilemma. Det är så att jag och en kompis var och red på en annans kompis hästar i söndags, provred. Den kompisen är gravid och vill inte riskera något, så hon kan inte rida längre. Då var vi där och allt gick så bra, underbara unghästar. Hon sa att vi gärna fick komma och rida så ofta vi ville. Och det ville vi ju. Men när jag fick plusset sa både jag och min man att det är dumt att riskera något, jag har inte ridit sen tonåren och hur snälla hästarna än var så känner jag ju inte dom, och jag  skulle ju aldrig förlåta mej själv om det hände något. Så jag tänker inte rida.
    Nu till det svåra, kompisen som jag red med måste jag ju säga sanningen till, och det vill jag, hon är min närmsta vän. Men hon som har hästarna, samt hennes kompis som vi red ut med, vill jag inte berätta för! Då går kanske löpelden, och så vill vi inte att det ska bli. Men vad tusan ska jag säga?! Jag var sååå positiv till ridningen ju, så jag kan inte säga att det inte är något för mej :P. Jag skulle kunna säga att vi har mycket med huset (bygger nytt), men det är ju inte så mycket att jag inte har tid någon gång i veckan...
    Usch, jobbig situation faktiskt.
    Och kompisen som jag ska berätta för är redan "stressad" för hon vill också flytta till hus (vi är många i kompisgänget som gjort det nu), och förlova sig, och så är hon jättesugen på att skaffa barn, men dom är ju inte där än, så jag är orolig över hennes reaktion...

Jaja, ska försöka komma på något, men tips mottages gärna!

• Skånetös80

Hej på er!!

Jag hoppar in i denna tråd då jag plusade i morse, kan fortfarande inte riktigt förstå det men både jag och min sambo går som på rosa moln  Glad

Min mens skulle kommit den 23/9 men jag klarade av att hålla mig ifrån att testa tills igår då jag testade på en sticka från minipris-tester man var väldigt osäker på om det var 2 streck eller inte. Så igår köpte vi ett CB digital och i morse var det ett klart och tydligt GRAVID!!!!

Vi är så otroligt lyckliga, vi har gått utredning under våren/sommaren/hösten eftersom jag har väldigt oregelbunden mens, fick beskedet att jag förmodligen inte har egen ägglossning och var på G att starta behandling med pergotime. Så pluset idag var mer än välkommet!!!

Kul att följas åt här och dela med sig av sina tankar och känslor inför den första graviditeten {#emotions_dlg.flower}

• Tesssi

Plussade igår, efter första försöket!

BF 6 juni tror jag.

Jag känner redan av illamående, trötthet, dålig kondis och molvärk. Undrar var det här ska sluta.
    Bara jag och blivande maken som vet än så länge, men jag skulle också vilja berätta för hela världen!!

• Norrlandstöus

jag pratade med barnmorskan idag och ska få komma på inskrivning redan på måndag., Ska åka till turkiet en vecka den 17 okt och nu ororar jag ihjäl mig att det ska bli nått problem då.. förövrigt mår jag jätte dåligt:( ont imagen och illamåående hela tiden.. jobbigt när man jobbar med gamla att konstant må illa.. måste ofta gå ut och ta luft för att det ska lugna sig.. men någon som har erfarenhet om att resa utomlands i tidigt stadie?

• Tesssi
    Norrlandstöus skrev 2011-09-30 12:38:22 följande:

jag pratade med barnmorskan idag och ska få komma på inskrivning redan på måndag., Ska åka till turkiet en vecka den 17 okt och nu ororar jag ihjäl mig att det ska bli nått problem då.. förövrigt mår jag jätte dåligt:( ont imagen och illamåående hela tiden.. jobbigt när man jobbar med gamla att konstant må illa.. måste ofta gå ut och ta luft för att det ska lugna sig.. men någon som har erfarenhet om att resa utomlands i tidigt stadie?

Det undrar jag också. Vi åker på 4 veckors semester den 21 oktober.
  • Nr 5
    zenoble skrev 2011-09-29 21:29:44 följande:
    Oja här sparas inget på illamående inte!
    Jo det vore kul med en tjej, men spelar absolut ingen roll lika kul vad det än blir, de får nog en bra relation på något sätt ändå tror jag. Hur långt är det emellan dina pojkar Nr5? För din del så ja, det är ju sent med inskrivning i v.11
    när jag bodde i Kalmar hade jag inskrivning runt v.8 det tyckte jag var lagom Glad

Ååh vad spännande detta ska bli hörrni!
    Det är 4 1/2 år mellan mina killar. Visst är det spännande! Längtar till kub testet! Någon mer än jag här som har mardrömmar? Lös i magen varje morgon?
  • Soffifi
    Tesssi skrev 2011-09-30 15:10:09 följande:
    Det undrar jag också. Vi åker på 4 veckors semester den 21 oktober.
    Jag reste när jag var i vecka 16, inga problem. Det enda man får tänka på är att gravida inte får sitta vid nödutgången på flyget. Men kolla alla regler på flygbolagets hemsida och er egen försäkring. Men som regel är det mer riskabelt att resa i slutet på graviditeten än i början. 
    Jag flög iofs i vecka 36 också utan problem, så det är nog lite individuellt.

Svar på tråden BF juni 2012