• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Skånetös80

längtar86: jag ringde till Kvinnohälsan direkt i fredags när vi Plusat och fick då tid både för inskrivning och ultraljud, vet dock inte vad det är för typ av ultraljud. Dessutom kommer jag förmodligen inte ha gått så långt i graviditeten då så jag kommer ev. att få komma tillbaka en gång till efter nån vecka så att man kan se allt. Jag har nämligen 45 dagars menstruationscykel men hon på kvinnohälsan räknade på mig på 28 dagar vilket innebär att de tror att jag är längre gången än jag är, enligt min egen uträkning är jag på vecka 5+3 idag och kommer vara i v10 när det är dags för Ultraljud. Vad är Storken? Har du bott i Linköping länge? Såg att ni skulle flytta till hus, vad härligt. Var har ni köpt hus då? Vi bor i lägenhet mitt i stan och kommer förmodligen också behöva flytta eftersom vi bor i en liten 2:a...men vi är lite osäkra på att köpa något nu så vi ska nog försöka hitta en större lägenhet...får hoppas att det inte är alltför svårt. Lycka till när du ringer till Storken!!!

Lillalyckan: okej, jag tror att det lutar åt att vi också kommer göra KUB-test. Men det är nog viktigt att man redan innan dess har diskuterat vad man vill göra ifall det visar sig att man får "dåliga" siffror. Jag vill inte göra fostervattensprov eftersom risken för missfall är ganska hög då så jag hoppas såklart på att man får okej siffror på KUB-testet.

Just nu känner jag absolut ingenting av min graviditet, känner som någon skrev tidigare i tråden: jag kanske måste testa en gång till så att jag inte bara har inbillat mig att jag är gravid :) Glad

• OHs mamma
    {#emotions_dlg.flower} BF {#emotions_dlg.flower}

Skånetös80
    31 år Linköping BF 1/6

Norrlandstöus 20 år Östersund BF 1/6

Lillalyckan 26 år Stockholm BF 2/6

Tessan3010 31år Jämshög BF 4/6

Tessi
    30 år Västerås BF 6/6

Bejb 25 år Finland BF 7/6

Molly85 26 år Stockholm BF 8/6

Skruttens mamma
    26 år Örebro BF 12/6
  • Tesssi

Jag är också svullen om magen idag och dödstrött just nu. Hur orkar ni hålla  er vakna när ni ska jobba? Just nu känns det som jag sitter och halvsover...

• Moisbois

Norrlandstöus: åh va kul! Även jag är beräknad till den 29:e maj av bm. Men söker jag via ägglossningsdatumet här på fl så får jag också 1a juni :)

• OHs mamma
    OHs mamma skrev 2011-10-03 12:56:09 följande:
    Jag mår illa, ganska rejält, på morgonen/förmiddagen och jag är i vecka 5 (4+1) idag. Idag har jag dessutom rejäl jäkla huvudvärk! Molvärk har jag också och har haft sen ÄL ungefär, riktigt kraftig emellanåt.

Jag ringde bm idag, har fått en telefontid då hon ringer upp kl 14,55 Så får vi se vilka datum det blir! Här ingår KUB testet om man vill, vi gjorde det med vår son och tänker göra det även denna gång. Känns skönt att få svart på vitt att det inte är något fel på barnet och dessutom riktigt härligt att få se bebisen redan i vecka 12! RUL görs runt vecka 18-20 här tror jag (var så sist i alla fall).
    Redan gravidförvirrad tror jag... Drömmer
    Jag är i vecka 4 (3+5).
  • RocketQueen

Ja, vi har diskuterat det här med kub ganska mycket och vi har kommit fram till hur vi vill göra vid ett eventuellt dåligt resultat. Jag tror också att det är viktigt att man är överens om det innan och inte gör kub-testet bara för att man vill se bebisen, det är ju bara en bonus! Man sätter sig själv i en ganska jobbig sits annars...

• OHs mamma
    RocketQueen skrev 2011-10-03 14:07:33 följande:
    Ja, vi har diskuterat det här med kub ganska mycket och vi har kommit fram till hur vi vill göra vid ett eventuellt dåligt resultat. Jag tror också att det är viktigt att man är överens om det innan och inte gör kub-testet bara för att man vill se bebisen, det är ju bara en bonus! Man sätter sig själv i en ganska jobbig sits annars...
    Absolut, håller helt klart med dig! Men det är en ganska stor bonus
  • Soffifi

Skriver in mig själv i BF-listan också. Har inte sett den innan, ny?

{#emotions_dlg.flower} BF {#emotions_dlg.flower}

Soffifi
    30 år Göteborg BF 1/6

Skånetös80
     31 år Linköping BF 1/6

Norrlandstöus 20 år Östersund BF 1/6 

Lillalyckan 26 år Stockholm BF 2/6

Tessan3010 31år Jämshög BF 4/6 

Tessi
     30 år Västerås BF 6/6

Bejb 25 år Finland BF 7/6

Molly85 26 år Stockholm BF 8/6