• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Elle P

Hoppar in här oxå!

{#emotions_dlg.flower} BF {#emotions_dlg.flower}

Soffifi 
    30 år Göteborg BF 1/6

Skånetös80
     31 år Linköping BF 1/6

Norrlandstöus 20 år Östersund BF 1/6 

mtt78 33 år Norge BF 1/6

Lillalyckan 26 år Stockholm BF 2/6

Tessan3010 31år Jämshög BF 4/6 

Pepita
    28 år Stockholm BF 4/6

Frökenfräken82
    29 år Växjö BF 5/6

Elle P 30 år Malmö BF 5/6

Tessi
     30 år Västerås BF 6/6

Anne Lisa
     27år Malmö BF 6/6

Bejb 25 år Finland BF 7/6

Molly85 26 år Stockholm BF 8/6

Hoppet86
    25 år Älmhult BF 10/6

Mia 29 
    32 år Uppsala  BF 11/6

Skruttens mamma 
    26 år Örebro BF 12/6

• Skånetös80

God morgon Solig
    I natt har jag faktiskt sovit gott, inte vaknat med den molande värken i magen så det var skönt, är tyvärr trött ändå:(.

Är det någon av er som går på gym? Jag har länge tänkt köpa gymkort men olika saker har kommit emellan men nu tänker jag att det vore bra att börja styrketräna lite, framför allt rygg och bål. Är det någon som har något tips?

När det gäller gravidförsäkring har jag inte ens tänkt så långt men är det gratis är det ju dumt att INTE skaffa, får googla runt och jämföra lite vad de innehåller osv. Men de som är gratis är kanske väldigt lika, någon som vet?

Jag längtar så himla mycket till 3/11 då vi ska göra ultraljud, vill så gärna se att det verkligen är något som växer där inne för emellanåt kan jag börja tvivla och tänka att det bara är inbillning....tur att det "bara" är 1 månad kvar. 

• Tesssi

Jo, vi har också tänkt teckna gravidförsäkring, jag skulle gärna ha den extra delen av försäkringen också. Tecknar man den redan nu, eller måste man vänta?

• Hoppet86
    PetraK skrev 2011-10-04 05:02:02 följande:
    Hoppet86: Det tog sig på femte försöket för mej. Det är lustigt, för förut har jag alltid trott att man skulle bli helt förstörd (positivt alltså) när man fick det där pluset, men efter några månaders försök så var varken jag eller mannen helt förstörda när pluset kom. JÄTTEglada, men vi var lugna, och kramades massor. Men jag trodde vi skulle hoppa omkring och tjoa om ni förstår vad jag menar ;). Hur reagerade ni?

Jag börjar också fundera på om det inte vore mysigt att få veta könet, dels av den anledningen du säger lillalyckan, och sen för att vi har två barnrum i nya huset, ett rosa och ett blått (folk får tycka vad dom vill om det, jag fick aldrig vara typiskt tjejig när jag var liten :P) och det vore ju skönt att kunna börja inreda "rätt" rum... Samtidigt vill jag verkligen ha överraskningen. Min man vill absolut INTE kolla kön! Sååå det kommer nog få bli en överraskning ändå :P.

Vi blev helt förstörda av lycka. Jag bröt ihop inne på toagolvet, skrattade hysteriskt och grät och vartannat.. Ringde maken som var ute och jagade, han trodde att någon dött eftersom jag var så hysterisk, när han fattade vad som hänt blev han fruktansvärt lycklig. Vi hade gett upp hoppet, efter alla dessa försök. Dessutom har jag tvingats äta hormontabletter i 11 månader för att överhuvudtaget bara få mensen. Så nu var första månaden utan tabletterna, och sen var det dags för utredning nästa månad. Så vi var så inställda på att det skulle bli utredning nu i oktober, att vi inte räknade med något positivt resultat. Så det blev väldigt chockartat för oss!

Gjorde ett nytt test igårkväll, och det var fortfarande positivt men mycket svagare. Eftersom jag vakande natten mellan söndag och måndag med en väldig magknip i tjejmagen så är jag givetvis orolig nu att lyckan ska tas ifrån oss.. Ska testa imorn igen, på morgonurinen. Är det ett starkt plus då så ska jag sluta oroa mig, och njuta av att det faktiskt är vår tur nu!

• zenoble

Gravidförsäkringen börjar gälla från v26 så ingen idé att teckna nu, den gäller ju också fram tills barnet är 6månader. Kommer inte teckna något tillägg på den eftersom jag har bra försäkring. :)

Skånetös80: det är ju kanonbra att du ska börja träna på gym! Graviditeten kommer bli mycket lättare om man tränar samtidigt. Jag har slutat spela fotboll nu för det känns inte riktigt bra med tacklingar osv. Ungefär till v12 brukar man kunna köra vanliga magövningar, men sen delar ju magmusklerna på sig för att fostret ska få plats, så det ska man hålla koll på. Man kan slippa foglossning och annat om man håller på att träna hela graviditeten, mindre ont i ryggen om man är stärkt runt bål och rygg. Samt att förlossning blir lättare ju starkare man är vilket inte är helt fel :)
    Ska nog också teckna mig ett gymkort tänkte jag. Skönt att hålla igång lite och kanske slippa gå upp "extrakilona".

Nu känns det som alla utom jag ringt mvc! dags att boka in sig kanske. Glad

• zenoble
    PetraK skrev 2011-10-04 05:02:02 följande:
    Hoppet86: Det tog sig på femte försöket för mej. Det är lustigt, för förut har jag alltid trott att man skulle bli helt förstörd (positivt alltså) när man fick det där pluset, men efter några månaders försök så var varken jag eller mannen helt förstörda när pluset kom. JÄTTEglada, men vi var lugna, och kramades massor. Men jag trodde vi skulle hoppa omkring och tjoa om ni förstår vad jag menar ;). Hur reagerade ni?

Jag börjar också fundera på om det inte vore mysigt att få veta könet, dels av den anledningen du säger lillalyckan, och sen för att vi har två barnrum i nya huset, ett rosa och ett blått (folk får tycka vad dom vill om det, jag fick aldrig vara typiskt tjejig när jag var liten :P) och det vore ju skönt att kunna börja inreda "rätt" rum... Samtidigt vill jag verkligen ha överraskningen. Min man vill absolut INTE kolla kön! Sååå det kommer nog få bli en överraskning ändå :P.
    För oss var det inte så att vi försökte. Vi ville ju självklart ha ett syskon men hade inte bestämt när. Jag slutade med ppiller efter att ha haft många sorter som inte passat mig sedan förlossningen, så vi sa att när jag blir gravid så blir jag men inte så att vi försökte pricka in äl utan det blev så på första månaden. Blev såklart jätte glada för + även fast det var lite oväntat och chockat :)
    Så missförstå mig inte nu att det inte var planerat för det måste det ju ändå vara om man inte skyddar sig Tungan ute

Vill så gärna berätta för alla men det gäller att hålla sig lite!
  • zenoble
    Hoppet86 skrev 2011-10-04 08:22:19 följande:

Vi blev helt förstörda av lycka. Jag bröt ihop inne på toagolvet, skrattade hysteriskt och grät och vartannat.. Ringde maken som var ute och jagade, han trodde att någon dött eftersom jag var så hysterisk, när han fattade vad som hänt blev han fruktansvärt lycklig. Vi hade gett upp hoppet, efter alla dessa försök. Dessutom har jag tvingats äta hormontabletter i 11 månader för att överhuvudtaget bara få mensen. Så nu var första månaden utan tabletterna, och sen var det dags för utredning nästa månad. Så vi var så inställda på att det skulle bli utredning nu i oktober, att vi inte räknade med något positivt resultat. Så det blev väldigt chockartat för oss!

Gjorde ett nytt test igårkväll, och det var fortfarande positivt men mycket svagare. Eftersom jag vakande natten mellan söndag och måndag med en väldig magknip i tjejmagen så är jag givetvis orolig nu att lyckan ska tas ifrån oss.. Ska testa imorn igen, på morgonurinen. Är det ett starkt plus då så ska jag sluta oroa mig, och njuta av att det faktiskt är vår tur nu!

åh vilken härlig känsla det måste varit, verkligen! :) brukar ju ofta släppa när man "gett upp" det lite och slappnar av mer och inte tänker för mycket.
    Hormonnivåerna går upp och ner hela tiden, jag testade också svagare häromdagen. Tror inte du behöver oroa dig. Som sagt, det är eran tur nu.
    Just idag är jag stark , just idag mår jag bra. Jag har väntat så länge på just den här dan Solig
  • EmeelieeA

BF Soffifi 30 år Göteborg BF 1/6 Skånetös80 31 år Linköping BF 1/6 Norrlandstöus 20 år Östersund BF 1/6 mtt78 33 år Norge BF 1/6 Lillalyckan 26 år Stockholm BF 2/6 Tessan3010 31år Jämshög BF 4/6 Pepita 28 år Stockholm BF 4/6 Frökenfräken82 29 år Växjö BF 5/6 Elle P 30 år Malmö BF 5/6 Tessi 30 år Västerås BF 6/6 Anne Lisa 27år Malmö BF 6/6 Bejb 25 år Finland BF 7/6 Molly85 26 år Stockholm BF 8/6 EmeelieeA 21 år Uppsala BF 8/6 Hoppet86 25 år Älmhult BF 10/6 Mia 29 32 år Uppsala BF 11/6 Skruttens mamma 26 år Örebro BF 12/6 Skrev också in mig i listan! Testade positivt igår den 3 oktober och enligt dagen på sista mens är jag i v. 5. Jag är ny här på sidan o kan den inte så speciellt bra än!

• Molly85

Någon mer än jag som har brutala humör svängningar??
    Sambon svarade inte på ett sms och jag blev JÄTTELEDSEN!

• Tre blir fyra

Hoppar också in

Tre blir fyra 25 år Falköping  BF 3/6

Soffifi 30 år Göteborg BF 1/6

Skånetös80
     31 år Linköping BF 1/6

Norrlandstöus 20 år Östersund BF 1/6 

mtt78 33 år Norge BF 1/6

Lillalyckan 26 år Stockholm BF 2/6

Tessan3010 31år Jämshög BF 4/6 

Pepita
    28 år Stockholm BF 4/6