• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • PetraK

Vadkramp är förjävligt! Enda nätterna jag slipper det är när jag använt stödstrumpor på jobbet, "hett" tips (hehe) men väldigt skönt!

• RocketQueen

Jag använder alltid stödstrumpor när jag jobbar, köpte på mig massor när jag var på Ullared för en femtiolapp/par. De är nog inte riktigt lika stabila som de man köper på apoteket men de duger absolut.

Idag har jag legat helt still i soffan hela dagen. Med undantag för mat och kisspauser Och visst känns det bättre i fogarna. Måste komma ihåg att ta såna här dagar då jag gör absolut ingenting.

• Mamma MB

Jag får jätteofta kramp i vaderna och ibland bara i tårna.. när jag har stödstrumpor på mig kan jag inte bli av med krampen på vanligt sätt (alltså ställa mig upp och stampa på foten tills det släpper), då måste jag slita av mig stödstrumpan först och sedan börja stampa.. hehe.. det är som om strumpan klämmer åt allting.
    Jag har stödstrumpor på mig dagligen på jobbet numera, jätteskönt! Innan jag hade det märkte jag att mina fötter svullnade lite på kvällarna vilket inte va så snyggt. Och det ska tydligen hjälpa mot åderbrock också så då har jag det gärna på mig även om det är riktigt osexigt =)

• IdaElinLivia040611
    Du är i vecka 23.
    Du har gått 22 fulla veckor och fulla dagar (v22+3).
    Du är i 5:e kalendermånaden.
    Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
    Du är i trimester två.
    Beräknat förlossningsdatum Mån 18 jun 2012 
    Du har 122 dagar kvar till beräknad förlossning.

Det går framåt....:) 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Bumman79
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-02-17 08:14:29 följande:
    Du är i vecka 23.
    Du har gått 22 fulla veckor och 3 fulla dagar (v22+3).
    Du är i 5:e kalendermånaden.
    Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
    Du är i trimester två.
    Beräknat förlossningsdatum Mån 18 jun 2012 
    Du har 122 dagar kvar till beräknad förlossning.

Det går framåt....:) 
    Ja det gör det..:)
  • Naattaa

Du är i vecka 23.
    Du har gått 22 fulla veckor och 1 full dag (v22+1).
    Du är i 5:e kalendermånaden.
    Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här]
    Du är i trimester två.
    Beräknat förlossningsdatum Tors 21 jun 2012
    Du har 124 dagar kvar till beräknad förlossning.

ganska lika :D

• Bumman79

Det går framåt och är bara ca 4 månader kvar till beräknad BF...varför kommer det då overklighetskänslor över en ibland? VA ska JAG in på BB å föda barn snart? Ska jag verkligen få en liten bebis som jag ska ta hand om och vara mamma till?
    Ibland är det så självklart men ibland börjar funderingarna..ibland känner man sig knappt gravid medan andra dagar sparkar det för fullt man är trött å tung och känner att man har en stooor mage...

Jag har velat ha barn så länge så man kan inte fatta att det snart är dags..jag pratar fortfarande "om allt går bra så"...

• NinnaBus

Du är i vecka 25.
    Du har gått 24 fulla veckor och 6 fulla dagar (v24+6).
    Du är i 6:e kalendermånaden.
    Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
    Du är i trimester två.
    Beräknat förlossningsdatum Lör 2 jun 2012
    Du har 105 dagar kvar till beräknad förlossning.

• NinnaBus
    Speedofsound skrev 2012-02-15 20:56:47 följande:
    Bildtråd finns, men kan inte länka för jag sitter på mobil. "bildtråd för oss som har BF juni -12"

Jag vaknar med kramp varje natt, men inte så himla smärtsamt än så länge.. Peppar peppar.
    Är det denna du menade?
    bildtråd för oss som har bf juni-12

www.familjeliv.se/Forum-11-229/m62447076.html