• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • PojkarnasMamma85
    Bumman79 skrev 2012-02-12 21:31:39 följande:
    Fast det är sånt som är värt det ändå när man tänker på vilket mirakel man har därinne :)
    Ja, absolut! Det gör en även påmind om vilket jobb det kommer vara att ha 2 barn!
  • PetraK

Ja panik-kissnödig blir jag med rätt ofta. Känns precis som bebben trycker allt vad den har på blåsan hehe :P.

Ni som inte vet vad det är för kön på livet i magen, har ni någon känsla om vad det kan vara? Jag vet inte men tror stenhårt på pojke. Kan inte föreställa mej att det skulle vara en tjej... Alla andra tror dock tjej, konstigt det där...

• Bumman79
    PetraK skrev 2012-02-12 22:30:17 följande:
    Ja panik-kissnödig blir jag med rätt ofta. Känns precis som bebben trycker allt vad den har på blåsan hehe :P.

Ni som inte vet vad det är för kön på livet i magen, har ni någon känsla om vad det kan vara? Jag vet inte men tror stenhårt på pojke. Kan inte föreställa mej att det skulle vara en tjej... Alla andra tror dock tjej, konstigt det där...
    Jag har haft en känsla redan från början att det skulle vara en flicka så man skulle nog bli rätt överraskad om det kom ut en liten pojke men könet spelar ju ingen roll egentligen :). Det som är kul med en tjej är bara att det är sååå söta kläder å skor till små flickor :).
  • bejb

Usch och fy! Ska snart söka mig mot jobbet och ta itu med problemen.. känner mig allt annat än laddad!
    Har sovit dåligt..vaknade kring ett med (ursäkta om jag äcklar er) spya i munnen.. har så förbannat halsbränna så det kommer upp magsyra! =/
    Och så har jag lyckats bli förkyld!

Motivationen är ganska långt på minus just nu kan jag säga!

• IdaElinLivia040611

Bebis sparkandes mot blåsan här med. Och jag kan ibland bli helt panik kissnödig. Känns som att jag inte kan gå ett steg till.
    Riktigt mycket rörelser i magen nu, känns nästan obekvämt ibland. Hade svårt att somna igår och kl 03:00 väckte maken mig för han kunde inte sova...så lite upphackad natt men det känns ok ändå. E ju hemma hela dagarna så man hinner ju klämma in lite power naps :)

Dags för ny bild i bildtråden. V23 i morgon:) 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • RocketQueen

Lycka till idag bejb!

Jag har börjat tröttna på den där attackhungern som kommer hela tiden så ny har jag bakat ett bröd som är fullproppat med en massa fullkornsdinkel, räknar med att inte behöva vara hungrig på ett par timmar nu iaf Brukade baka det brödet för ett par år sen men he lite glömt bort det, brödet som mötte hunger Så här blev det lyxfrukost!

• Mamma MB
    Speedofsound skrev 2012-02-12 01:02:02 följande:
    Idag har inte varit en av de bättre.. Bebisen har legat och tryckt på urinblåsan samt sparkat på den.. Sen har jag fått svinont i högra sidan av ländryggen. Känns som att jag behöver stretcha men kommer inte åt :(
    Samma här, jag har jätteont i högra sidan av ländryggen så jag kan inte sova på höger sida.
    Trodde först att det kanske beror på mitt jobb; är tandhygienist och magen är lite i vägen nu om man säger så så jag får sitta lite på snedden.. men då kanske det beror på nåt annat. Ont gör det iaf och jag vet inte vad jag ska göra åt det.
  • PetraK

Bumman79: Ne jag har inte heller någon önskan om kön, därför tycker jag också det är konstigt att det känns så starkt.
    Blir spännande att se om man hade rätt sen :).

• Speedofsound

Mamma MB: jo, om du behöver jobba på snedden så är det nog så att ryggen blir snedbelastad. Kan du variera så att det inte alltid blir åt samma håll?
    Jag försöker tänka på min hållning och sånt varje dag på jobbet. Annars är jag paj när jag kommer hem :(

• RocketQueen

Jag tycker verkligen att foglossningen blir extremt mycket värre varje dag nu. Jag jobbar ju skift, oftast jobbar jag tre och sen ledig två, ibland tre. Och tidigare så har jag efter mina lediga dagar fått ny kraft och liksom börjat om på noll men den senaste veckan så har jag inte haft en enda bra dag. Det blir bara värre och värre varje dag som går... Idag hade vi personalfest med jobbet och jag smet hem innan klockan var tio för då hade jag så ont. Nu har jag gått och lagt mig för all energi är slut efter att man haft så ont hela tiden. Men det gör ju ont att ligga ner också! :-/

Men det känns bättre när man får gnälla lite iaf...