• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Mamma MB
    Speedofsound skrev 2012-02-13 17:12:28 följande:
    Mamma MB: jo, om du behöver jobba på snedden så är det nog så att ryggen blir snedbelastad. Kan du variera så att det inte alltid blir åt samma håll?
    Jag försöker tänka på min hållning och sånt varje dag på jobbet. Annars är jag paj när jag kommer hem :(

Jo jag försöker variera sida så mycket som möjligt. Men inte alltid att det passar. 
    Det blir svårare och svårare varje dag tycker jag på jobbet, på så sätt märker jag ganska tydligt att magen blir allt större för varje dag som går också. Men så länge det endast beror på att magen är i vägen får jag nog va ganska glad. Har inte känt av någon foglossning alls eller andra krämpor.. Mitt pyre är väldigt snäll mot mig!
  • RocketQueen

Mamma MB: Vad skönt, hade jag inte haft den här foglossningen så hade jag inte haft något alls att gnälla över. I övrigt mår jag toppen och trivs bra som tjockis Känner mig snygg (oftast iaf, alla har vi väl dåliga dagar) och glad. Idag kände jag dock att jag har så ont att jag nästan ville att bebisen ska komma nu. Sen tog jag mitt förnuft till fånga och hoppas han stannar där inne iaf 13 veckor till

• bejb

Har tagit ihop med dom på jobbet och nu borde de inte ställa till med något mera.. hoppas jag! Jag sa tydligt att blir det något mer så sjukskriver jag mig. Så nu är det bara att jobba på några veckor till då!
    Tycker redan nu att magen börjar vara i vägen,är inte van att vara så här stor :) Men det är ändå mysigt! Och på kvällarna är så mycket aktivitet i magen så då jag ligger på soffan ser man då h*n sparkar :))
    Igår hade jag till och från under dagen värk i nedre delen av ryggen och det kändes igen ont nere vid blygdbenet. Då och då känner jag också hur magen blir alldeles stenskarp,tar dock inte ont. Är det sammandragningar eller foglossningar jag har eller lite av bägge? Tycker de e svårt att veta då man inte alls nån gång tidigare varit med om detta förr.
    Idag ska jag till en kompis och fylla i alla ansökningspapper och blanketter som ska skickas in.. det är ju en hel vetenskap så bra att få hjälp av någon som gjort det förr.

Hoppas ni alla har det så bra!

• Speedofsound

Mamma MB: jag har också en jättesnäll graviditet. Jag får ont i fötterna vid dagens slut, emellanåt lite kramp i vaderna på natten och då och då ot i ryggen. Men med en värmekudde och lite massage så försvinner allt. Det är jag tacksam för!

Bejb: Vad skönt att höra! Hoppas verkligen att de inte ger sig på dig något mer utan förstår allvaret och beter sig som vuxna. På mitt jobb är alla översnälla, får inte bära något nästan.. Haha, flyger vagnar till mig om de ser mig bära nåt :P
    När jag har sammandragningar känns det som om jag spänner magen "inifrån" typ :P gör aldrig ont eller så.

• Chriis

Ni som känner sparkar. Hur känns skillnaden med det gemfört med fosterrörelser?
    Känt fosterrörelser sen i vecka 17, men inga sparkar. Är i vecka 22

• LouiMar
    Chriis skrev 2012-02-15 12:59:04 följande:
    Ni som känner sparkar. Hur känns skillnaden med det gemfört med fosterrörelser?
    Känt fosterrörelser sen i vecka 17, men inga sparkar. Är i vecka 22
    För min del så känns det mer som tydliga kickar. Det känns ibland som att hela jag skakar till och som sagt om jag har något liggandes på magen som jag hade häromdagen, min iPad, så buffades hela iPaden till. :D Haha. Kul men samtidigt känns det lite läskigt, som om det är alldeles för trångt där inne och att den vill ut ;) Vilket jag gissar att den inte vill utan det här är ju säkert bara början eftersom att jag är i vecka 22 och den kommer hinna bli mkt starkare på vägen... (första barnet) :)

• bejb

idag var jag till tandläkaren..och just då när jag låg där så började lill*n sparka och puffa på magen! kände väl mammas nervositet  :) men det gick bra!
    inatt vaknade jag annars av att jag hade sendrag/kramp i vaden på högra benet.. herrejisses! trodde jag höll på dö..fick panik då det inte började släppa. så längesen jag haft det så jag mindes ju inte hur man ska göra! yrvaken mitt i natten. någon annan som haft sendrag om nätterna?

• Javisst

Bejb, jag har ofta sendrag på natten och har haft sedan många veckor tillbaka. Kan göra skitont. Det mest effektiva, enligt mig, är att upp och stå på foten och gärna ta spjärn mot en vägg (alltså tån i väggen och hälen på golvet). Emellanåt hjälper det att bara "flexa" foten. Om du har en säng med hög fotgavel kan du även trycka mot den!

Jag vaknar på natten av detta, ibland flera gånger, men framförallt precis när klockan ringer och man ska upp- riktigt flyger upp i sängen Tror jag omedvetet spänner vaden när jag sträcker på mig.

Har vi någon bildtråd?

Gravid vecka 25, bf 4 juni.
  • Speedofsound

Bildtråd finns, men kan inte länka för jag sitter på mobil. "bildtråd för oss som har BF juni -12"

Jag vaknar med kramp varje natt, men inte så himla smärtsamt än så länge.. Peppar peppar.

• Bumman79

Vad kul det är att äntligen känna rejälare fosterrörelser...först nu i v 23 känner jag riktiga knuffar :).