Mindre trevlig tur på sjukan idag. Tyckte inte att bebisen hade rört på sig som innan, varken i förrgår em, igår eller idag, fegade med att ringa men bestämde mej sen för att det är bättre att ringa en gång för mycket. Den hade rört sig på samma ställen som vanligt men det kändes liksom "slött" och så sällan jämfört med hur det hade varit i en veckas tid innan dess, och trots att jag försökte "få igång" den med lite buffar, och det har den oftast reagerat på förut, så hände inget. Magen kändes dessutom helt plötsligt mindre och "slapp" på något vis.
Hon som jag fick prata med på förlossningen lät trött och lite sur, efter några frågor så sa hon att jag VÄL fick komma in.
Väl där så fattade jag inte vart jag skulle vänta, stog utanför ett kontor där tre stycken satt och drack kaffe, dom såg mej men sa inget. Jag knackade på och frågade vart jag skulle. En av barnmorskorna reste sig med en liten suck och kom och sträckte fram handen (det var hon jag hade pratat med i telefonen). Hon letade rätt på en apparat och visade mej in i ett rum. Jag fick lägga mej på britsen och hon grejade med apparaten. Hon sa ingenting. Sen sa hon "nu är bebisen så liten så det här kommer nog ta tid" (leta efter hjärtljud). Hon hittade dom på en gång och sen sa hon "där ser du, det var ju inget" lite drygt. 150 slag/minut. Jag frågade om det bara är det som spelar roll och hur jag upplevt rörelserna. Förklarade att jag var orolig för det här med magen. "ja det har jag inget bra svar på men det kan nog vara så där ibland". Jag började gråta och hon sa "vad är det som är så jobbigt?".
Hon försökte inte lugna eller trösta alls, kändes verkligen bara som hon ville tillbaka till sin kaffekopp. Så jag tackade för mej och gick.. Lättad över att hjärtat slog men fortfarande orolig ändå, och skärrad. Jag åkte ju inte för att bli lugnad...
Jag försöker vara lugn nu, behövde bara skriva av mej lite :(.