• PetraK

BF juni 2012

Igår kväll så låg jag och spelade med speldosan för bebisen en stund, och kände då att den började rumla runt lite där inne, så jag la handflatan på magen och så kände jag två tydliga buffar på utsidan. Jag vart helt paff och började tjuta! Så sjukt häftig känsla!! Min sambo bara skrattade åt mej. Han hann tyvärr inte känna något...

• PetraK

FruHH: precis så är min huvudvärk med, är dock bara 1-2 dagar i veckan, men det är blixthuvudvärk verkligen!

Igår och förr några dagar sen tror jag att jag hade lite sammandragningar. Det gjorde inte ont alls, men magen blev hård och det spände en stund, någon mer? Är det normalt så här tidigt (v 19)?

• PetraK

Okey, jag ska bli uppringd av bm om 2 timmar för jag har lite funderingar, får se vad hon säger... Och så är det ultraljud i em, dom kanske också har lite svar på tal :).

Igår kväll fick mannen känna en liten puff på utsidan av magen :) Myyys!

• PetraK

FruHH: håller tummar och tår för att allt står rätt till!!

• PetraK

Jag har haft en stark känsla av att det är en kille, sen tidigt. Har väldigt svårt att föreställa mej att det är en tjej, men det vet vi inte, och ska inte kolla heller. Så vi får vänta lite till :). Snart halvvägs!
    Jag var på ultraljud i torsdags och allt såg bra ut.
    Började känna bebisen på utsidan förra måndagen, onsdagen och torsdagen, sen har det varit lugnt i helgen, men igår kväll fick jag några rediga godnattpuffar. SÅ mysigt! Börjar liksom känna sån kärlek till lillskiten där inne :).

• PetraK

Hm, någon mer än jag som har haft några smärtfria sammandragningar? Tror det är det jag haft i alla fall, magen blir hård och centrerad, ofrivilligt spänd liksom, någon?

Sen har jag en till äckelfråga (sorry); hur är era flytningar? Jag blir inte klok på mina! Dom har hela tiden varit ganska tjocka och gulvita. Under helgen tyckte jag dom blev ännu tjockare och "gryniga" och det började klia, så nu har jag behandlat mej mot svamp med canesten (fjärde dagen idag), men tycker att det bara blivit värre (klådan är borta men flytningarna är värre). Detta i samband med sammandragningarna oroar mej lite. Ska ringa bm imorrn men i hopp om att bli lite lugnare skriver jag här...

• PetraK

Ja jag hade det ngn gång i början av graviditeten också.

Men en del skriver att dom har som ägglossningsflytningar, men så är mina absolut inte. Det är väl därför jag oroar mej för att det är något konstigt. Men det luktar ingenting.

• PetraK

Pevaryl har tyvärr aldrig funkat för mej, och så svider det som tusan med det, jämfört med canesten. Får ringa bm imorrn och se vad hon säger...

• PetraK

Jag får det också om jag är kissnödig, annars har det nog varit om jag grejat här hemma, när jag kör igång på morgonen osv. Men det är nog sambandet med flytningarna som varit oroande. Idag verkar det lite bättre, men jag har ringt ändå, väntar på att dom ska ringa upp nu.

Svar på tråden BF juni 2012