• PetraK

BF juni 2012

Speedofsound skrev 2012-01-01 22:16:06 följande:
    Jag jobbar i ett typ av restaurangkök, väldigt nystartat i ett nytt koncept. Därav röran med personal, inköp m.m. Jag har en ansvarsroll som gör att alla kommer till mig med allt och jag får springa runt. Vore skönt att bara kunna gå till jobbet någon dag, jobba och gå hem utan att vara död :P
    Verkar kul på bensinstation, men jag förstår dig verkligen det där med att behöva vara trevlig hela tiden. Det är därför jag bara jobbar extra som servitris och inte heltid :P

Jag tänkte det, har ingen möjlighet alls att sitta ner under dagen. Jobbar vid bänkar som jag inte kommer nå till sen, och det är tunga lyft. Allt arbete sker vid bänkar så det blir svårt att hitta alternativ :P
    Jag ska på UL nästa måndag så då ska jag sätta mig med chefen och fylla i pappren :)
    Ska du söka? Kan väl bli jobbigt med tanke på att du inte kan sitta ner nåt?
    Ja då lär du behöva gå hem när magen är för stor :).
    Jag ska också söka. Vet du om man får moderskapsintyget på RUL eller om man får det av barnmorskan? Jag ska inte till barnmorskan förens i slutet av februari, lite tidigare än så vill man ju kanske skicka in ansökan känns det som...
  • PetraK

Tror att jag känner det lilla livet inom mej nu :). Det har fladdrat och spänt på något konstigt vis, varje kväll sen dagen innan nyårsafton. Känner det bara när jag ligger ner och ligger helt stilla. Men det är så mysigt :) om det nu är lillskiten?

• PetraK

Mysigt :)!
    Fanns det någon möjlighet för er att se kön?
    Vi ska på RUL nästa vecka och vill inte veta kön, men jag sa till mannen att jag inte vill att dom ska "hoppa över det området", för det är ju kul att spekulera, men karln tror att det är för lätt att avgöra vad det är för kön, och vill inte "riskera" det då.
    Vad säger ni, ni som varit på RUL?

• PetraK

Okey. Det är ju så jag vill ha det, att dom kollar allt, men om dom ser så ska dom inte säga något. Men då får vi spekulera lite :), det är ju alltid roligt :).

• PetraK

Någon vid en dator som kan slänga in mej på den 11:e? :)

• PetraK

Tack Saravictoria :)

Jag tycker det är dags att visa lite magar nu :) någon som håller med?

• PetraK

:) jag ska på rul på torsdag, får se om jag ligger kvar där sen. Har fått samma datum på ultraljud i vecka 10 och i vecka 13, så vi får se :).

• PetraK

Jag har köpt några bodies, pyamas, strumpor och så, men gjorde en liten lista igår med vad som behöver inhandlas, och ja, nog fasen känns det som man vill börja nu, så man hinner och så man kan sprida ut utgifterna.
    Känns dock som att man kommer undan lite billigare nu direkt i och med att det blir en sommarbebis, eller? Overall och massa sånt som man ju inte behöver köpa förens i höst..

• PetraK

Var på gruppträff hos en sjukgymnast idag angående rygg och bäckensmärtor. Det var inget nytt alls, fick bara ont av att sitta still :P.
    Summan av kardemumman är att man behöver jäkligt mycket tålamod för att försöka motverka det onda, för allt ska göras så "finmotoriskt" eller vad man ska säga, och det går ju så långsamt!! Suck!

Ultraljud i övermorrn, längtar!!!

Svar på tråden BF juni 2012