• PetraK

BF juni 2012

Jag håller också med! När magen studsar runt så är det svårt att förstå att det är en levande liten människa där inne!
    Och just det där när man inser att man ska in på förlossningen och krysta ut det lilla livet, och sen få ta med sig henne/honom hem, knas!! Men vad jag längtar! :)

• PetraK

Jag går också och förtränger det lite tror jag. Jag är inte rädd, helt klart nervös men också peppad, och jag tänker att om jag börjar läsa om förlossningar nu så kanske jag stressar upp mej, så jag tänkte vänta i några veckor till, och sen kommer ju, som Bumman79 skrev, föräldrautbildningen. Hoppas den är vettig!!
    Jag tror jag ska köpa någon bra bok om förlossningar och börja läsa på ett ställe först, och om det är något jag vill veta mer om så kanske jag letar på nätet. Det finns så mycket skit på nätet och jag vill inte bli fullproppad med dom värsta historierna direkt. Vill mer ha ordentlig fakta :).

• PetraK

Ja så är det :) skönt att du fått bra hjälp :).
    Min syster var jätterädd under sin grav. och hade panikångest och så, men fick hjälp av en kurator. Hon blev som en helt ny människa och hon är sååå nöjd med sin förlossning. Hela familjen är imponerade. Hon klarade inte sjukhus alls innan hon blev gravid, blod-, sprut och smärträdd. Några timmar efter att dottern var född sa hon att hon längtar till nästa gång :).

• PetraK

Härligt att höra om en till :).
    En sak som oroar mej inför förlossningen är att jag inte alls varit duktig och motionerat under graviditeten, jag har inte orkat och inte haft så mycket tid heller. Blir ju inte lättare ju större man bli heller, men jag tänkte köpa ett klippkort på simhallen... Känns bara som man skulle gjort det från början!

• PetraK

Någon som fått hp beviljat? Är nyfiken på vad ni jobbar med i så fall!
    Går och väntar på besked nu, bör komma imorrn eller på måndag, men jag tror inte det kommer gå igenom. Men jag hoppas!!!

• PetraK

Jag hade fått några små bristningar på höften som jag upptäckte runt vecka 17, sen har det inte blivit något mer. Jag smörjer med lite olika, nu är det Eucerin lotion, ska köpa mandelolja igen i veckan, man blir underbart len av den!
    Men bristningar går väl inte att undvika genom att smörja sig egentligen, får man inte dom pga hormoner?

• PetraK

Speedofsound: jag har också haft hosta! Det började med att jag hade ont i kroppen, fick feber och lite rethosta, sen brakade helvetet lös! Superdålig lör-ons. Kunde inte ligga ner helt på över en vecka för då hostade jag lungorna ur mej! Och som du skrev, att gå ut gjorde det hela värre!
    Det verkar vara hostan som är det som går i år, och många verkar få dras med den länge, min är inte borta än, 1 1/2 vecka senare.
    Kan tänka mej att det gör rätt mycket ondare med en inflammerad rygg också :( tur du har en bra karl som tar hand om dej :)! Krya på dej!

• PetraK

Blä! Fick avslag på grav.penningen :(!
    Ansökte för 5 veckor sen och då mådde jag ju extremt bra, nu har jag ont i fötter, ben och rygg så jag ska nog överklaga. Usch, jobba två månader (tar väl ut semester sista tiden), det pallar jag inte!

• PetraK

Jag började också gå upp i vikt någon gång efter jul där, 9 kg plus nu, det känns i kroppen! Fötterna framför allt, ska träffa en sjukgymnast på tisdag och hoppas få några skoinlägg eller något.
    Idag har jag dammsugit en liten sväng och sytt lite, så nu är ryggen paj :S.
    Vila, vila, vila, men det är så tråkigt!!

• PetraK

Jag tycker att det känns så lustigt när tröttheten slår till på eftermiddagen, känner mej som ett litet barn då, skulle kunna gråta för vad som helst och skulle kunna somna vart som helst!!

Min matlust är också borta, speciellt på kvällen!! Tror jag måste lägga om måltiderna och äta lite och ofta, annars får jag inte i mej så mycket under dagarna... Inte lätt det där!

I några dagar har det känts som att magen börjar bli trång för bebben, istället för enbart rejäla sparkar så känns det liksom som att den vänder och vrider sig mycket, det stretar och magen flyttar på sig, någon mer som känner likadant? Har även fått ett par rejäla kickar och tryck neråt underlivet, så det ilat i urinröret och så, känns lite lustigt :P. Kommer det ut en fot? tänker jag ibland ;)!

Svar på tråden BF juni 2012