• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Chriis

Jag har läckt från brösten lite under några nätter. Två små droppar , dock inte alla ofta. Hänt kanske 4 ggr ca

• zenoble
    Elvis Mamma skrev 2012-04-28 16:10:45 följande:
    Jag har extremt vattniga flytningar å har varit med om att de flera gånger runnit längs benen när ja duschat, bytt kläder å liknande, det är jätte vanligt å helt normalt enligt min BM å när vattnet väl går sen så märker man de för då kommer de rinna betydligt mycket mer Men misstänker man att de är vatten som läckt så ska man ta på en binda å är de vattnet så kommer de fortsätta läcka å bindan ska vara "full" efter en timme ca, då ska man ringa förlossningen. Ang. att läcka från brösten så har jag läckt massor sedan vecka 20, de va lika förra graviditeten

Nej precis, antog att det bara var flytningar eftersom det inte sipprade hela tiden som det ska göra om det är vatten. Läste nånstans att bara 10% av alla förlossningar startar med att vattnet går, tror inte jag är en av dem ändå! :)
  • Dancia
    bejb skrev 2012-04-28 15:53:14 följande:
    Någon annan som "läcker mjölk"?  I morse då jag vaknade hade jag två stora fläckar på nattlinnet :)

Jag läcker inte men det spänner ofta och minsta lilla jag trycker på bröstvårtan så kommer det mjölk.
  • Speedofsound

Jag har läckt sedan v20 om inte tidigare. Får ofta fläckar på mina t-shirtar! :P Fast oftast får jag det när jag går hemma i tröjor utan bh :P Hatar att ha bh på mig! Haha.

• Elvis Mamma

Zenoble: Tror inte att jag heller är en av dom, mitt vatten gick aldrig med sonen så det vore kul att uppleva de denna gången men antar att de inte kommer bli så Men håller med om att man absolut tror att man läcker ibland när de rinner på de viset

• BiLLYshaw

Mitt vatten gick i v.35 med min första son. Men på mig hick inte vattnet helt utan sipprade ut lite då och då. Men det gick inte att ta miste på om det va vattniga flyttningar eller vattnet som gick. Jag fick en konstig känsla i magen som jag vaknade av och ställde mig hastigt upp, då sa det plask och en del vatten kom ut :). Det va jag mycket glad över, för va så rädd att jag inte skulle fatta när det va dags. Men stressigt blev det iaf, vi kom in på förlossningen och 20 min senare var vår son född :).
    Är det någon som vet om vattnet då kommer gå på nästa med? Om nån har sett ngn undersökning om det? Hade vart kul att veta om man har större chans att det på bebis två med? Bara 8 veckor kvar nu :D

• Dancia
    BiLLYshaw skrev 2012-04-28 18:47:57 följande:
    Mitt vatten gick i v.35 med min första son. Men på mig hick inte vattnet helt utan sipprade ut lite då och då. Men det gick inte att ta miste på om det va vattniga flyttningar eller vattnet som gick. Jag fick en konstig känsla i magen som jag vaknade av och ställde mig hastigt upp, då sa det plask och en del vatten kom ut :). Det va jag mycket glad över, för va så rädd att jag inte skulle fatta när det va dags. Men stressigt blev det iaf, vi kom in på förlossningen och 20 min senare var vår son född :).

Är det någon som vet om vattnet då kommer gå på nästa med? Om nån har sett ngn undersökning om det? Hade vart kul att veta om man har större chans att det på bebis två med? Bara 8 veckor kvar nu :D

Jag tror att om vattnet gått första gången att det är stor chans att det gör det även andra. Jag har en vän som fött i vecka 36 båda gångerna med start av vattenavgång. Jag själv har fått värkar först och så har de fått ta vattnet på förlossningen båda gångerna så jag misstänker att det blir så även denna, har väl väldigt starka fosterhinnor eller nåt :).
  • Norrlandstöus

Ja det var förmodligen bara vattniga flytningar för mig med., Jag läcker som en tok från brösten och har gjort det länge.,  Gick in i v 36 idag., det går sakta men säkert framåt;P

• zenoble
    Elvis Mamma skrev 2012-04-28 18:26:45 följande:
    Zenoble: Tror inte att jag heller är en av dom, mitt vatten gick aldrig med sonen så det vore kul att uppleva de denna gången men antar att de inte kommer bli så Men håller med om att man absolut tror att man läcker ibland när de rinner på de viset

Ja visst vore det himla kul om man fick uppleva det och liksom vänta in värkarna! Så spännande..

Gick inte på mig förra gången heller så lär inte bli så denna gång heller skulle jag tro, tror att det sitter lite i generna liksom om man har "starka" fosterhinnor. Men jag vill gärna uppleva som sagt, istället för att det ska starta med värkar från helvetet ;)
  • RocketQueen

Jag väntar ju mitt första men har en känsla  av att jag inte kommer få uppleva varken det ena eller andra, är helt säker på att jag kommer att gå över tiden och bli igångsatt. Jag har ingen aning om varför men känner mig helt säker på att det är så det kommer att gå till.... Hoppas jag har fel...