• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • PetraK

Spegel har jag köpt, det var då kompisen sa att det ju inte kommer behövas eftersom bebisen kommer sitta fram :P.
    Det är ju inte alltid det bara går att stanna tänker jag, men å andra sidan är man ju kanske inte ute och kör bil i början, och man hinner ju lära känna sin bebis och vet lite hur den är då...
    Jag lutar absolut åt att ha den bak, för det ska ju vara säkrast vad jag förstått. Men jag hade bestämt mej innan jag ens funderat på det. Syrran hade ju så. Men hon hade inte körkort så hon åkte aldrig själv med dottern, men pappan lär ju ha gjort det. Ska höra med honom hur han tyckte det gick.

• PojkarnasMamma85

Jag vill ha bebisen fram så jag ser att han andas och mår bra. Är ju bara korta stunder man åker med bebisen i bilen i början och jag vill kunna ha möjligheten att ploppa i nappen utan att behöva stanna. Det gör man ju lätt när man står still vid ett rödljus eller liknande.

• NinnaBus

Kommer att ha bebis fram när jag kör själv.
    Åker vi långt och sambon är med så får bebis sitta bak och nån av de "stora" barnen fram. 

• PetraK

Ja man kan ju flytta på den.
    Tar nog och får airbagen urkopplad och sen känner vi lite på't.

• Speedofsound

Idag skrev vi papper på vårt hus :D ikväll bor vi första natten! Så glad! :) Gick in i v34 idag också, bara 7 veckor kvar!!

• Moa Li

kollade instruktionsboken i bilen och det står att det ej ska sitta barnstol fram i vår bil. Antar att det har med airbag att göra och vet att man kan koppla ur den, men sidoairbags då? Vi har en renault megane kombi

• zenoble
    Moa Li skrev 2012-04-27 01:53:57 följande:
    kollade instruktionsboken i bilen och det står att det ej ska sitta barnstol fram i vår bil. Antar att det har med airbag att göra och vet att man kan koppla ur den, men sidoairbags då? Vi har en renault megane kombi

Vi har också renault megane, visste inte att det fanns sidokrockkuddar? Måste också kolla det tror jag:)
  • PetraK

Ska nog också ta och kika på det då.

Har ni köpt babyskydd?
    Vad har ni för några i så fall?
    Jag var på babyproffsen i förrgår och då kollade vi på såna utan Isofix, för jag visste inte om vi hade det (det hade vi märkte jag igår), och då rekommenderade hon en Britax med bas. Tyckte den kändes bra.
    Men sen har ett grannpar erbjudit oss att köpa deras som dom hade till sonen, ett Brio Primo. Det är några som min karl känner sen tidigare och dom är tydligen väldigt överbeskyddande, så om dom säger att det är i jättefint skick och knappt använt så kan man lita på det (det säger även en annan kompis som känner dom mer än vi gör).
    Jag har hela tiden tänkt att babyskydd ska jag köpa nytt, men nu vet jag inte riktigt...

Skillnad Isofix och en sån där man spänner fast basen och klickar i stolen? Någon med erfarenhet? Vad är bäst?

• PojkarnasMamma85
    PetraK skrev 2012-04-27 07:45:47 följande:
    Ska nog också ta och kika på det då. Har ni köpt babyskydd? Vad har ni för några i så fall? Jag var på babyproffsen i förrgår och då kollade vi på såna utan Isofix, för jag visste inte om vi hade det (det hade vi märkte jag igår), och då rekommenderade hon en Britax med bas. Tyckte den kändes bra. Men sen har ett grannpar erbjudit oss att köpa deras som dom hade till sonen, ett Brio Primo. Det är några som min karl känner sen tidigare och dom är tydligen väldigt överbeskyddande, så om dom säger att det är i jättefint skick och knappt använt så kan man lita på det (det säger även en annan kompis som känner dom mer än vi gör). Jag har hela tiden tänkt att babyskydd ska jag köpa nytt, men nu vet jag inte riktigt... Skillnad Isofix och en sån där man spänner fast basen och klickar i stolen? Någon med erfarenhet? Vad är bäst?

Vi har en Britax safe plus med bas och hsr varit väldigt nöjda. Brio primo är något mindre och jag fick en stor son så jag är glad att vi valde Britaxen. Isofix är ju det bästa och smidigaste, men du kan ha bas som stolen klickar i ändå. Skillnaden är bara hur du spänner fast basen. Med isofix blir det ju bara två klick och med bältad bas får du ju spänna fast den med bältet.
  • Dancia
    Moa Li skrev 2012-04-27 01:53:57 följande:

Sidoaribag är det ingen fara med :). Vi har kopplat ur airbagen fram på vår v70 och sidoairbagen är kvar.