• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Speedofsound

Nu har jag fått mina fått mina första bristningar, inte sp synliga dock, men dom känns. Måste erkänna att jag blev lite ledsen, för jag trodde jag skulle bli utan. Jag vet att det är naturligt och inget att göra åt, man ska vara glad över att man får en bebis överhuvudtaget :) men lite ledsen får man väl bli ändå? :P

• zenoble
    Speedofsound skrev 2012-04-29 09:03:42 följande:
    Nu har jag fått mina fått mina första bristningar, inte sp synliga dock, men dom känns. Måste erkänna att jag blev lite ledsen, för jag trodde jag skulle bli utan. Jag vet att det är naturligt och inget att göra åt, man ska vara glad över att man får en bebis överhuvudtaget :) men lite ledsen får man väl bli ändå? :P

Klart man får bli det. Skulle jag med bli om jag fick det nu, klarade mig utan första graviditeten så skulle kännas surt om man fick det nu på slutet :p
  • Bumman79
    Speedofsound skrev 2012-04-29 09:03:42 följande:
    Jag har en del röda bristningar första halvan av grav klarade jag mig rätt bra men nu är magen så stor så det gick väl inte att undgå :P. Men jag känner iaf att det är värt det för att få ett litet mirakel...men de e klart att man suckar ibland när man ser sig i spegeln :).
  • bejb

Jag hade inte heller en endaste bristning.. fram till för kanske 3v sen! Då kom det på en gång bara!
    Så nu har jag "tigerränder" som jag kallar det lite här å där runt magen.. som tur är det under magen så jag ser det inte själv,bara i spegeln :)
    Men de bleknar ju sen och nog kan man leva med några ärr då man äntligen får sin lilla baby i famnen :) :)

• Speedofsound

Jag har också mina under magen, det var sambon som sa att jag fått det :P Jag har bara ljusblåa strimmor som förhoppningsvis bleknar med tiden :)

• IdaElinLivia040611

Mitt vatten gick i min andra grav i vecka 36+3 tror jag det var. Och det var verkligen som på film. Satt i soffan med min 1,5 åring och tittade på film och så bara pang å det började forsa. På väg in till förlossningen började värkarna komma igång. Från att vattnet gick hemma tog det 1 1/2 timme så var hon född.
    Vi får se hur det blir den här gången.
    Jag har ju en rejält förkortad tapp så både jag och bm tror att han kommer om ett par veckor. Gissar på v 36 - 37 och det känns väl ganska lagom. Slipper man den sista hemska månaden.

Bristningar bleknar, jag fick två små strimmor vid naveln min första grav och dom syns inte alls nu. Grejen jag tycker e jobbig pm man skulle få många sådär runtom hela magen att huden inte går tillbaka lika bra. Där den är utstrechad går den ju aldrig ihop igen. Men men finns ju inte mycket att göra. 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Polarlantis

Ang läckage från brösten så läcker jag också, men bara på nätterna som jag märkt iaf.

EGO. tror att magen börjar sjunka liiiite iaf...hoppas, vill ha mina revben ifred Glad