• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Chriis

Var på sista ultraljudet idag, visades vara en väldig liten bebis, vägde bara 1,7 kg, bör väga runt 2,2 kg nu. Fick göra ett annat ultraljud där de kollade blodflödet, näring till barnet via navelsträngen, det såg bra ut. Fick sedan träffa en läkare efter nån timme med kurvan på magen.. Men det var bra det med. Så verkar bara vara en frisk liten kille där inne. Kommer väga ca 3 kg vid födseln. Ska på ett till ultraljud i vecka 37 för och se så han växer som han ska.

• Polarlantis

Vi har två katter och två stora hundar som fäller kopiösa mängder päls. Katterna får sova i sängen men inte hundarna. Fick ett tips i en annan tråd att man kan använda ett kompostgaller över spjälsängen, för att vara helt säker på att det inte hoppar ner ngn katt på natten eller på dagen till den lille. Inte så tokigt! Jag oroar mig inte alls för päls, mer jobbigt när lillen börjar krypa och blir full med sand och päls, blir att städa hela tiden då...men det går ju också över! Ska nog dessutom skaffa ytterligare en vovve så då blir det väl ÄNNU värre, haha!

EGO: fogen är snällare idag, HURRA!  

• PetraK

Det där med katthår är ju mest bara jobbigt för ens egen del, tror faktiskt också att det är bättre med "lite skit i hörnen" än ett helt sterilt hem :). Sunt förnuft och allt sånt :).

Jag har fått en vidrig klåda över hela kroppen i princip! Min bm tror inte det är graviditetsklåda (kliar inte i handflator och på fotsulor) men jag var där idag för att ta blodprover.
    Jag har fått Tavegyl utskrivet, men tycker nog inte det hjälper så mycket. Blir mest bara trött och orkeslös :(. Kylbalsam hjälper en liten stund men den torkar ut så efter en stund kliar det pga torrheten! Aloeveragel har jag precis prövat och det kändes skönt, men nu börjar effekten avta.
    Det här gör mej galen och förstör känslan av att kunna njuta av graviditeten. Om det tänker hänga i till BF så vet jag inte vad jag gör :(!
    Jag kände mej så fin, nu känner jag mej bara ful och ofräsch, röda prickar lite här och var :(.

• bejb

Någon annan som börjat ha förvärkar??
    Jag har nu i 3 dagar haft från och till värk i nedre delen av ryggen och en molande värk över magen/höfterna. Typ mensvärkliknande värk. Har känt av det från och till under dagen och ibland har det faktiskt tagit ganska ont.
    Är alltså i vecka 35+3 nu.. ska till bm igen på måndag så då ska jag fråga henne vad hon tror.. Sen på tisdag ska vi på ultra och kolla hur lill*n har växt och vad vi kan vänta oss för storlek till förlossningen. Igår var vi också till bb och hälsade på. Jag känner mig såå lugn och de var så trevliga o vänliga där. Ser så fram emot förlossningen!

• Chriis

Bejb: har ni också en liten bebis? Var på ultraljud idag och vägde bara 1,7 kg och ska även på ett extra ultraljud i vecka 37. Är nu i vecka 33

• fröken01

Chris, jag var på tul i vecka 32, så nästan som er, vecka 31+4 typ. Vår plutt vägde 1687 då. Helt okej enligt läkaren, låg 23 gram under "normalt".

• Chriis

Fröken01: ja okej. Fick du inte göra ett extra ultraljud direkt efter och kolla blodflödet? Och sedan en extra kontroll på sjukhuset? Fick ligga i ett rum i ett par timmar..
    Jag var i 32+3 och vägde då 1700. Låg tydligen på -15% än det normala

• fröken01

Ingen ytterligare koll alls! Och jag har lätt havandeskapsförgiftning. Men så länge sf- måttet ökar behövs ingen ytterligare koll enligt läkaren.

• bejb
    Chriis skrev 2012-05-04 22:05:01 följande:
    Bejb: har ni också en liten bebis? Var på ultraljud idag och vägde bara 1,7 kg och ska även på ett extra ultraljud i vecka 37. Är nu i vecka 33
    Vi har ingen aning om vad det är för storlek på plutten,så därför ska vi åka på ultra på tisdag så vi får en uppfattning om de. Senaste ultra var i vecka 17 och går in i vecka 37 på tisdag så det borde ju ha ändrats ganska så mycket :)) De vill gärna göra ett ultra på bb innan förlossningen sätter igång på riktigt så man är förberedd på hur babyn ligger,storlek och tillväxt hur den mår osv.
  • bejb

Fy f*n vilken natt! Gick och la mig en 1-tiden och var jättetrött.. tänkte "inatt sover jag nog bra då jag är såhär trött.." Jag har nästan legat vaken hela natten,har hft sura uppstötningar och en gång började jag kräkas riktigt :/ Tar Gaviscon varje kväll innan jag går och lägger mig men tydligen hjälpte det inte igår.. somnade en 5 tiden och vaknade 8 och då hade jag så ont i magen och ryggen så de gick inte att ligga ner längre :/
    Ska på en liten loppisrunda nu men den blir nog inte så långvarig för idag blir det nog vilodag!