• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Mamma MB
    zenoble skrev 2012-05-08 14:37:34 följande:
    Jag har haft detta senaste månaderna och frågat bm om det, precis som du beskriver att det känns som det är på huden eller möjligtvis precis innanför. Hon trodde det var för att huden tänjer sig så det liksom bränner där.. Känns mest som en speciell punkt som är värst på mig.
    Ja precis så är det för mig, endast en punkt det bränner. Då är det bara att hålla ut ett tag till då
  • bejb
    fröken01 skrev 2012-05-08 15:21:00 följande:
    Ett förslag - kan vi inte starta en till tråd där vi skriver in hur det gått? Datum, vikt, längd och kön. Gärna förlossningsberättelse också. Är ju nyfiken på hur det går för er nu när vi följt varandra så länge!
    det låter som en bra idé!vi har ju följts åt så länge nu så det vore väldigt kul att fortsätta hålla kontakten och uppdatera varann om hur det går efter förlossningen också :)
  • Speedofsound

Det vore jättekul! :)

Någon som börjat planera förlossningen? De vill att man skriver ett brev, nån som gjort det?
    Jag har suttit i veckan och gjort budget och planerat föräldradagarna. Vi har räknat på att det räcker med att ta ut 4 dagar i veckan, så dagarna räcker så länge som möjligt :)

• PojkarnasMamma85
    Speedofsound skrev 2012-05-10 08:29:00 följande:

Någon som börjat planera förlossningen? De vill att man skriver ett brev, nån som gjort det?
    Jag har suttit i veckan och gjort budget och planerat föräldradagarna. Vi har räknat på att det räcker med att ta ut 4 dagar i veckan, så dagarna räcker så länge som möjligt :)
    Jag har skrivit krav/önskemål inför förlossningen tillsammans med min bm, hon skrev in det direkt i journalen. Men för säkerhets skull har jag även ett löst papper där jag skrivit vad jag vill, så maken kan ta del av det och meddela det vidare ifall jag skulle vara lite borta.

Inför första förlossningen skrev jag inget sånt, men då jag gick sönder så mycket sist så har jag lite krav på hur jag vill ha det den här gången.
  • Chriis

En fråga.. Dem senaste dagarna har jag varit så känslig, börjat gråta för minsta lilla, ibland vet jag inte ens varför jag börjar gråta.. Är i slutet av graviditeten.. Någon mer än jag som har det så?

• Norrlandstöus

Idag är det tre veckor kvar till bf och vi har första riktiga vårdagen här i jämtland., Drömde inatt att vattnet gick och vaknade nästan i panik., vart en gnutta besviken när det bara var en dröm..;)

• RocketQueen
    Chriis skrev 2012-05-10 09:22:01 följande:
    En fråga.. Dem senaste dagarna har jag varit så känslig, börjat gråta för minsta lilla, ibland vet jag inte ens varför jag börjar gråta.. Är i slutet av graviditeten.. Någon mer än jag som har det så?
    Oh ja, vissa dagar grinar jag hela tiden, och det kan vara för precis vad som helst!
  • PojkarnasMamma85
    Chriis skrev 2012-05-10 09:22:01 följande:
    Ja, så är det tyvärr! Har såna dagar jag med, helt plötsligt tycker man allt är jobbigt och bara brister i gråt. Helt normalt och beror på alla hormoner.
  • RocketQueen
    Speedofsound skrev 2012-05-10 08:29:00 följande:

Jag skriver nog inget brev, har en extremt väldetaljerad förlossningsplan i min journal som min bm har knåpat ihop så jag skulle gissa på att det räcker.
    Vi tänkte också ta ut fyra dagar i veckan, man vill ju som sagt att de ska räcka så länge som möjligt. Sen om jag känner mig själv rätt så kommer inte jag att kunna hålla mig hemma på heltid mer än ett par månader utan kommer nog att ta några extrapass nån helg i månaden framåt hösten Jag har faktiskt redan ansökt för de första månaderna, känner jag mig själv så finns det en risk att jag glömmer bort det annars
  • Chriis

Okej då är det väl helt normalt. Igår grät jag nog tre ggr och har redan gråtit en gång idag. Ingen aning varför egentligen.. Mycket känns jobbigt nu och känner mig allmänt deprimerad