• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • RocketQueen
    NinnaBus skrev 2012-05-01 20:15:25 följande:
    Hahaha...
    Skrattar åt sambon...
    Han blir nervös så fort jag råkar sucka eller stöna lite...
    Minsta lilla sammandragning och han börjar fundera på om det är nåt på gång...
    Nyss erkände han att ibland om jag pustar lite vid en sammandragning så börjar han fundera på om han ska ta nåt att äta, ifall det skulle vara nåt på g. Så han slipper sitta hungrig flera timmar på sjukhuset...
    Han är för söt...
    Tror att han är lika nervös som jag inför förlossningen.
    Hade varit lättare om man visste ungefär hur lång tid det är kvar.
    Äldsta sonen föddes 41v+2dgr och yngsta 33v+4dgr. 
    Så allt därimellan är möjligt enligt bm... 

Hade besök av syrran en sväng igår och det första hon sa var att hon tyckte att magen sjunkit ned... 
    Tycker själv att det känns så och har påpekat det för sambon de senaste dagarna...
    Bebis har legat med huvudet ned i alla fall de senaste 5 veckorna. 
    Bm-besök på torsdag. Nästa vecka är det dags för TUL igen. Bra de har koll.               
    Haha min man är likadan! Han har liksom "bestämt" att den 7/6 blir ett bra datum för bebisen att komma så på kvällarna sitter han och pratar med magen och ska övertala bebisen att komma då! Haha Inte mig emot, även om ungen gärna får komma liiite tidigare. Igår så misstänkte jag att den var en bit av slemmisen jag stötte på när jag var på toaletten och sen var han ju nervös hela kvällen.
  • Dancia
    PetraK skrev 2012-05-01 18:13:08 följande:
    Jag känner mej också otroligt lugn och trygg inför förlossningen, förväntansfull :). Nästan lite läskig känsla, trodde ju att man skulle vara lite smått livrädd hehe, hormoner?

Jag gick in i vecka 35 igår och idag började jag packa bb-väskan. Jättesvårt ju! Hur mycket bebiskläder behöver man ta med sig till bb? Och vad behöver bebisen ha på sig på hemvägen?

Mycket att tänka på!

Vad har/ska ni packa ner?

Jag har packat en väska till bebisen (skötväskan) och ska packa en väska till mig och mannen. I bebisväskan har jag packat: 8 blöjor, ett litet paket våtservetter, 8 amningsinlägg, napp, 2 tunna små filtar, första setet kläder och 2 ombyten till. 1 extra mössa, en extra body som är kortärmad. En tunn overall, mer som en jumpsuit som man kan ha till hemfärden om det inte är allt för varmt. En överdragströja och till sist ska jag även packa ner en lite större tjockare filt i den andra väskan eftersom den inte får plats i skötväskan.
  • Polarlantis
    Dancia skrev 2012-05-02 00:12:55 följande:
    Jag har packat en väska till bebisen (skötväskan) och ska packa en väska till mig och mannen. I bebisväskan har jag packat: 8 blöjor, ett litet paket våtservetter, 8 amningsinlägg, napp, 2 tunna små filtar, första setet kläder och 2 ombyten till. 1 extra mössa, en extra body som är kortärmad. En tunn overall, mer som en jumpsuit som man kan ha till hemfärden om det inte är allt för varmt. En överdragströja och till sist ska jag även packa ner en lite större tjockare filt i den andra väskan eftersom den inte får plats i skötväskan.
    Ungefär det jag packat också. har packat två pyjamasar, tyckte dom avr smidiga och enkla att kunna få på och så luftigare än "vanliga" kläder om det är jättevarmt. Så svårt för det kan ju vara både +5 och +35! men å andra sidan, ut till bilen och hem och in igen, SÅ svårt kan det ju inte vara Glad har inte packat till mig själv men listan är klar om ngt händer...

EGO. ONT ONT ONT i främre fogen efter gårdagen, knappt mobil. Någon som går på kryckor här som också har ont i fogen fram, hjälper det? har kryckor hemma...kanske kan testa...hmm...bälte funkar iaf inte. HOPPAS det blir lite bättre snart...
  • PojkarnasMamma85

Jag tycker det är jättesvårt att packa till bebisen. Vet ju inte om det kommer vara varmt eller kyligt när han kommer eller hur stor han kommer vara...just nu har jag packat massor av kläder i stl 50+56. Det lär ju räcka i alla fall :P Men har ännu inte det där setet som jag känner är sådär kanonfint som jag vill att han ska ha på sig hem *suck* Men det blir nog att jag syr ett par byxor som han kan ha vit body till, det blir fint!

• RocketQueen

Jag har packat ner några bodysar i två olika storlekar eftersom man faktiskt inte vet hur stor/liten han är när han kommer. Ett lite tjockare set med tröja och byxor till den lille. Två par mjukisbyxor till mig, linnen och t-shirtar till mig, en tjocktröja, massvis med underkläder till både mig och maken, ett par mjukisbyxor till honom, amningsbehå, blev tipsad av vänner att packa ner amningsnapp , inlägg och napp också så det gjorde jag, lite snacks och dricka. En neccesär med hygienartiklar. Vanliga bindor om man nu skulle ha sån tur att man inte blöder massor så man slipper de stora blöjliknande sakerna. Har även packat ner taxipengar om det är så att maken är på jobbet när det börjar. Och kamera förstås! allt fick plats i en vanlig gymbag.

• bejb

Oj så gott jag sovit inatt och djupt! Jag vaknade kl 10 i morse (brukar annars vakna av bebis rörelser 7-8 tiden..) Låg kvar i sängen och vänta att lill*n skulle vakna,men nepp! Ingenting! Steg upp och åt frukost och inte den minsta rörelse.. började aktivera mig lite och drack 2 glas iskallt vatten.. ½ h senare kände jag lite sparkar men h*n verkar ha en lugnare dag idag. Fy vad man blir nervös/orolig .. har lill*n bara en lite lugnare dag och vilar eller är det något fel? Annars är det en ganska livlig liten krabat som bor i min mage.
    Ska se vad det är för aktivitet under eftermiddagen och kvällen,men borde man åka in och kolla så allt är ok???

• Mamma MB

Jag har inte heller en lika aktiv bebis i magen längre, förmodligen är det för att det blir mindre plats för den att röra sig på. Det var iaf vad min BM sa till mig. Så länge man känner något  överhuvudtaget är det ok. Men om du är orolig så kan du ju alltid ringa och höra efter. Det är ju trots allt bara du som vet hur det har varit innan och hur det är nu...

• RocketQueen

Jag tycker att det är lite olika från dag till dag. Jag känner bebisen flera gånger varje dag men om den ena dagen är helt vild tex så är det som att energin tar slut och nästa dag är den mycket lugnare.
    Du kan ju alltid ringa och prata med dom på förlossningen, dom är ju vana vid alla såna frågor.

• bejb

Tror nog inte jag behöver oroa mig :) Genast efter jag skrev inlägget blev det party i magen med en massa stök! :) Så det var nog bara lilla älsklingen som var lite trött och ville spela mamma ett sprätt! :)
    Idag har jag fått gjort så mycket. Har lagat mat i mängd o massor att frysa in så är det bara att plocka fram sen då bebisen kommit och man inte alls orkar fundera på matlagning :) det blev pajer,såser,lasagne makaronilåda..
    imorgon blir det bakdag :) ska laga mockarutor och morotskaka och eventuellt muffins.
    Imorgonkväll ska vi åka o hälsa på till BB från familjeförberedandekursen ..ska bli så kul!

• MirandaSthlm
    RocketQueen skrev 2012-04-30 16:52:08 följande:
    Nästa, 6 juni för mig
    hehehe ... nära.. 
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-30 17:13:15 följande:
    8 juni här
    heheh.. nära här med... 

undrar när det verkligen blir... är ju bara typ 5% som faktist föds på BF-datumet. Ska bli intressant o se när ni föder era pyren... o för mej med då såklart. Glad 
    ~♥~ Tindra 2010-05-15 ~♥~