• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Norrlandstöus
    bejb skrev 2012-05-05 08:40:25 följande:
    Fy f*n vilken natt! Gick och la mig en 1-tiden och var jättetrött.. tänkte "inatt sover jag nog bra då jag är såhär trött.." Jag har nästan legat vaken hela natten,har hft sura uppstötningar och en gång började jag kräkas riktigt :/ Tar Gaviscon varje kväll innan jag går och lägger mig men tydligen hjälpte det inte igår.. somnade en 5 tiden och vaknade 8 och då hade jag så ont i magen och ryggen så de gick inte att ligga ner längre :/
    Ska på en liten loppisrunda nu men den blir nog inte så långvarig för idag blir det nog vilodag!

Vad jobbigt för dig! :(

Ska till bm på måndag och jag funderar på att be om hinnsvepning i v 38 för mina fötter spricker snart av allt vatten., kan knappt gå och inget hjälper så få se vad hon säger.,,någon mer som samlar på soig litervis med vätska?  

• Speedofsound

Mitt Sf-mått hade också planat ut lite sen sist, skönt att inte ligga över kurvan hela tiden ;)

Det där med ett "skitigt" hem (om ni förstår mig rätt;) håller jag med om. Skulle aldrig hålla det kliniskt rent bara för att man får barn. Det kan ju aldrig gynna barnet då det inte utsätter immunförsvaret nåt?
    Katterna kanske lugnar ner sig lite om de får komma ut lite mer och göra av med energi. Vi började stänga dörren till sovrummet för att de klöste på vår nya säng för 20 tusen, inte så kul :P Men om dom får göra av med energi utomhus kanske de bara kommer in för att sova :) jag har varit jättedeppig de senaste dagarna för att jag tänkt så mycket på detta. Igår så kläckte även min sambo med ledsna ögon "duu.. Jag vill inte göra mig av med katterna.." Så de får bli kvar! :)
    Den ena har vi kämpat så hårt med, han är
    Så rädd för allt, men efter 6 månader så är han hur gosig som helst mot oss. Fast bara mot oss än så länge :P När det kommer hem folk så sitter han under soffan ett tag. Men det blir bättre för varje gång vi får besök :)

Någon mer som drabbats av karpaltunnelsyndrom? Inte skönt :(( Men jag måste ha en väldigt tur med sömnen för jag sover hur bra som helst på nätterna!
    Bejb:Hoppas det inte håller i sig för dig så att du får vila på nätterna!

• Moa Li
    Norrlandstöus skrev 2012-05-05 09:25:09 följande:
    Vad jobbigt för dig! :(

Ska till bm på måndag och jag funderar på att be om hinnsvepning i v 38 för mina fötter spricker snart av allt vatten., kan knappt gå och inget hjälper så få se vad hon säger.,,någon mer som samlar på soig litervis med vätska?  
    Här är en till som har svullna fötter och händer. Köpt ett par träskor, fast i tyg, på skopunkten för att kunna ha några skor alls. Har inte direkt ont och kan gå, men läskigt när det svullnar så pass mycket. Ska till barnmorskan på måndag. Försöker att dricka massor av vatten nu, för har läst att det kan bero på vätskebrist. Låter motsägelsefullt, men prova skadar ju inte. Jag är i v. 36 på tisdag

kram Moa Li
  • NinnaBus
    Chriis skrev 2012-05-05 07:31:25 följande:
    Fröken01: ja okej. Fick du inte göra ett extra ultraljud direkt efter och kolla blodflödet? Och sedan en extra kontroll på sjukhuset? Fick ligga i ett rum i ett par timmar..
    Jag var i 32+3 och vägde då 1700. Låg tydligen på -15% än det normala

Låter ungefär som vår lillkille i magen då...
    Ligger ca 15% under, men verkar följa sin egen kurva och ser ut att må prima i magen.
    Ska på TUL på tisdag igen, blir antagligen det sista.

bf 2/6
  • fröken01

Har ni mycket molvärk? Har en jobbig mensvärk i ryggslutet som har kommit och gått hela dagen. Kände lite igår med.

• NinnaBus
    fröken01 skrev 2012-05-05 23:15:15 följande:
    Har ni mycket molvärk? Har en jobbig mensvärk i ryggslutet som har kommit och gått hela dagen. Kände lite igår med.

Ja.
    Haft det några dagar nu... 
  • bejb

Har haft mensvärk nu flera dagar! Ajaj. Igår blev det panadol o värmedyna på soffan hela kvällen

• Norrlandstöus
    Moa Li skrev 2012-05-05 22:57:03 följande:
    Här är en till som har svullna fötter och händer. Köpt ett par träskor, fast i tyg, på skopunkten för att kunna ha några skor alls. Har inte direkt ont och kan gå, men läskigt när det svullnar så pass mycket. Ska till barnmorskan på måndag. Försöker att dricka massor av vatten nu, för har läst att det kan bero på vätskebrist. Låter motsägelsefullt, men prova skadar ju inte. Jag är i v. 36 på tisdag

kram Moa Li

Ja jag kör på foppa tofflor hela dagarna., både inne och ute., Har hört att avkok på perilja ska driva ut vätskan jätte bra men jag fick inte i mig nå för jag mådde så illa av lukten., ;) tar ovh dricker mera istället och ser om det hjälper.,.:)

kram