• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Chriis

Och jag som har gått långt som gick in i vecka 33 idag! Men det är er tur först :)

• Solstorm

Jag tycker det känns helt galet. Om två veckor går jag in i v.38 och då är bebisen helt färdigbakad TVÅ veckor är ju ingenting! Nu blev jag lite sådär skraj/förväntansfull igen...

Eller hur! Visst är det helt  sjukt! Går också in i v 38 då och känner mig mer och mer nervös. Första barnet också så man vet ju inte hur det kommer att kännas osv. 

• bejb

Jag vet inte vad det är med mig.. jag ser så fram emot förlossningen! I början av graviditeten var jag nervös inför förlossningen men nu känner jag bara "KOM UUUT" kanske beror på att jag inte mått så bra men.. jag är så lugn. Känner mig inte alls nervös.. känner mig föör lugn. Kommer jag att vakna en dag och få panik eller kan det vara normalt att känna sig så lugn?
    Har läst böcker,på nätet,kollat bb serier och talat med andra mammor men jag är bara lugn. Eftersom jag väntar mitt första barn har jag ju ingen aning om vad som väntar,men kanske det bara är bra om man känner sig lugn.
    Jag känner mig redo,och personalen på bb kan ju sin sak.. smärtan kan jag ju inte vara rädd för eftersom jag inte har varit med om något liknande förut.
    Gick in i vecka 36 idag så det närmar sig!! :)

• Speedofsound

Jag är också lugn inför förlossningen :) Ut ska den ju och personalen kan ju sin sak. Smärtan är nog svår att föreställa sig och det finns förhoppningsvis tid för smärtlindring :) Jag känner att det är ingen idé att oroa sig nu, det hjälper ju inte mig vid förlossningen ändå :P

• Norrlandstöus

Ser oxå bara framimot att det sätter i gång nu., Nu har äntligen våren kommit till oss här i jämtland så man kan sitta ute och gotta sig i solen.., <3

• Polarlantis

Jag är också jättelugn! Tä'nker mest...hur svårt kan det vara? Ut  kommer ju ungen på ngt vis och det som händer det händer, inte ngt jag kan påverka på något vis. Pratade med BM om detta och hon tyckte inte alls det var konstigt utan att jag skulle vila i min tro på att det kommer att gå bra och känna mig trygg. Mycket läskigare att åkja hem med en LITEN PLUTT som man ska klara av att ta hand om..DET är läskigt!!! Skrattande Ut får den gärna komma snart...

• PetraK

Jag känner mej också otroligt lugn och trygg inför förlossningen, förväntansfull :). Nästan lite läskig känsla, trodde ju att man skulle vara lite smått livrädd hehe, hormoner?

Jag gick in i vecka 35 igår och idag började jag packa bb-väskan. Jättesvårt ju! Hur mycket bebiskläder behöver man ta med sig till bb? Och vad behöver bebisen ha på sig på hemvägen?
    Mycket att tänka på!
    Vad har/ska ni packa ner?

• RocketQueen

Jag har varit livrädd för förlossningen ända sen jag plussade och började prata om planerat snitt redan på min inskrivning. Som tur är har jag världens bästa bm och har fått extremt mycket hjälp och stöttning och fått prata mycket både med henne och med en kurator. Har även varit på tre besök på förlossningen. Så nu känns det faktiskt riktigt bra. Börjar också bli förväntansfull nu. Det trodde jag aldrig kan jag säga...

• NinnaBus

Hahaha...
    Skrattar åt sambon...
    Han blir nervös så fort jag råkar sucka eller stöna lite...
    Minsta lilla sammandragning och han börjar fundera på om det är nåt på gång...
    Nyss erkände han att ibland om jag pustar lite vid en sammandragning så börjar han fundera på om han ska ta nåt att äta, ifall det skulle vara nåt på g. Så han slipper sitta hungrig flera timmar på sjukhuset...
    Han är för söt...
    Tror att han är lika nervös som jag inför förlossningen.
    Hade varit lättare om man visste ungefär hur lång tid det är kvar.
    Äldsta sonen föddes 41v+2dgr och yngsta 33v+4dgr. 
    Så allt därimellan är möjligt enligt bm... 

Hade besök av syrran en sväng igår och det första hon sa var att hon tyckte att magen sjunkit ned... 
    Tycker själv att det känns så och har påpekat det för sambon de senaste dagarna...
    Bebis har legat med huvudet ned i alla fall de senaste 5 veckorna. 
    Bm-besök på torsdag. Nästa vecka är det dags för TUL igen. Bra de har koll.               

35v+2dgr idag. Nu är det bara 32 dgr kvar till bf
  • Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-05-01 18:47:03 följande:
    Jag har varit livrädd för förlossningen ända sen jag plussade och började prata om planerat snitt redan på min inskrivning. Som tur är har jag världens bästa bm och har fått extremt mycket hjälp och stöttning och fått prata mycket både med henne och med en kurator. Har även varit på tre besök på förlossningen. Så nu känns det faktiskt riktigt bra. Börjar också bli förväntansfull nu. Det trodde jag aldrig kan jag säga...
    Jag har varit ganska rädd inför förlossningen men efter ungefär halva tiden har det varit pendlande känslor...ena stunden kan jag bli lite nervös å tänka shit hur ska detta gå? Ojoj hur ont ska det göra...hjälp...men ibland kan jag känna äsh jag har inte tid att oroa mig jag har saker att fixa å planera och den dagen den smärtan...ingen ide att oroa sig för det nu. 
    Å sen att det faktiskt är min bebis jag ska föda ut som har vuxit i min mage...om ni förstår hur jag menar läskigare när man ser andra föda på tv :P. (Kanske lät skumt :P)