• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • 84Maria
    Polarlantis skrev 2012-05-08 09:50:09 följande:
    Intressant med kuddefunderingarna...har inte vetat varken ut eller in men fick fatt på en liten ganska platt till vagnen och den tror jag vi kör på. Kompisen hade iaf kudde och hennes lilla är ett år nu så ngn måst eju sagt åt henne vad hon skulle köpa..hmm...jaja, det ger sig.

Någon mer som mår illa och känner sig mer och mer bakis? Blää! Har inte så mkt förvärkar vad jag vet, får molvärk från och till men inte ngt jobbigt ÄN... Dock får jag som tryck i kroppen, ofta om jag ligger ner, känns som om det trycker i lugnorna...eller hur ajg nu ska förklara det, rätt äckligt iaf och det håller i ett tag. Antar att det är kroppspulsådern som trycks ihop?! Kan numera bara sova på en sida, rygg går inte för då händer det jag just skrev, höver sida får bäbisen fnatt och sparkar mig som en galning så det är bara vänster kvar och aj så ont man får efter en hel nat.  

Jag kan inte andas om jag ligger på rygg. Det trycker så otroligt på mina lungor och om jag halvligger så jag kan andas så har jag tryck innåt och efter en liten stund mår jag illa.
    Jag kan sova både på höger och vänster sida men favoriten är vänster. Läste någonstans att man sover bättre på vänster sida om man är gravid men kommer inte ihåg vart jag läste det.
  • bejb

hemkommen från ultraljudet! ååh så roligt att se lilla bebisen nu igen! 16veckor sen sist! allting såg bra ut i magen och enligt ultra stämmer bf 5.6 ganska så exakt. nu beräknades att bebis väger omkring 2800 g och h*n låg med huvudet neråt och var väldigt busig och sprattlig.
    fick också ligga ner och de tog ctg kurvan som också så riktigt bra ut,fina hjärtljud och allt tyder på att det är en frisk liten krabat i min mage. så nu är det bara att vänta och se. fick rådet att nu ska jag bara ta hand om mig själv och göra sånt jag tycker om och njuta innan man har någon annan att sköta om 24/7  :)
    så nu blir det kaffe+ glass i solskenet på terassen och sticka lite babysockor :P

• Mamma MB

Måste fråga, idag har jag haft en brännande känsla mitt uppe på magen, alltså högst upp. Inte inne i magen utan det känns som brännande känsla på huden. Någon som upplevt detta också? Vad kan det vara. Jag är inte orolig över bebis utan det är mer irriterande och gör lite ont. Och när man masserar området känns det lite som om huden är lite bortdomnat just i det området det bränner...

• Dancia

Jag ska ha kudde både i sängen och vagnen till bebisen. Bakhuvudet brukar kunna bli väldigt platt ganska fort om man inte har något mjukt under huvudet när de sover....och de sover ju mycket i början :). Det är även bvc som rekommenderar detta och har gjort ända sen jag fick första barnet så jag fortsätter med det :).

• RocketQueen
    Mamma MB skrev 2012-05-08 11:44:18 följande:

Måste fråga, idag har jag haft en brännande känsla mitt uppe på magen, alltså högst upp. Inte inne i magen utan det känns som brännande känsla på huden. Någon som upplevt detta också? Vad kan det vara. Jag är inte orolig över bebis utan det är mer irriterande och gör lite ont. Och när man masserar området känns det lite som om huden är lite bortdomnat just i det området det bränner...

Jag har nåt liknande, tycker nästan att jag har tappat lite känsel i huden allra längst upp på magen. Undrar om det är så att huden inte riktigt hängt med när magen växt?
  • Polarlantis
    RocketQueen skrev 2012-05-08 12:45:44 följande:
    Jag har nåt liknande, tycker nästan att jag har tappat lite känsel i huden allra längst upp på magen. Undrar om det är så att huden inte riktigt hängt med när magen växt?

Samma här, lätt bortdomnad längst upp och rejält öm samtidigt på ngt vis... Antar att huden tar mest stryk där också, all tyngden hängder ju därifrån liksom...Tror jag får mer ont också för att jag gärna håller er hand eller arm där, måste ju trycka ner plutten i magen ibland när den boxar för hårt på revbenen Glad
  • Mamma MB

Tack för era svar.. känns lite skönare nu när man hör flera som haft likadant.
    Förmodligen är det nog så att huden inte riktigt hänger med och trycket blir som mest där, obehagligt är det iallafall..

• zenoble
    Mamma MB skrev 2012-05-08 11:44:18 följande:

Jag har haft detta senaste månaderna och frågat bm om det, precis som du beskriver att det känns som det är på huden eller möjligtvis precis innanför. Hon trodde det var för att huden tänjer sig så det liksom bränner där.. Känns mest som en speciell punkt som är värst på mig.
  • fröken01

Ett förslag - kan vi inte starta en till tråd där vi skriver in hur det gått? Datum, vikt, längd och kön. Gärna förlossningsberättelse också. Är ju nyfiken på hur det går för er nu när vi följt varandra så länge!