• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Trolla75
    Moa Li skrev 2012-05-05 22:57:03 följande:
    Här är en till som har svullna fötter och händer. Köpt ett par träskor, fast i tyg, på skopunkten för att kunna ha några skor alls. Har inte direkt ont och kan gå, men läskigt när det svullnar så pass mycket. Ska till barnmorskan på måndag. Försöker att dricka massor av vatten nu, för har läst att det kan bero på vätskebrist. Låter motsägelsefullt, men prova skadar ju inte. Jag är i v. 36 på tisdag

kram Moa Li
    Norrlandstöus skrev 2012-05-06 09:24:42 följande:
    Ja jag kör på foppa tofflor hela dagarna., både inne och ute., Har hört att avkok på perilja ska driva ut vätskan jätte bra men jag fick inte i mig nå för jag mådde så illa av lukten., ;) tar ovh dricker mera istället och ser om det hjälper.,.:)

kram
    Såg att jag hamnat i "fel" tråd...

Men till er alla med svullna fötter så är stödstrumpor guld värda, det finns en hel uppsjö på Apoteket.
    Och jag lovar, det är verkligen supersköna att ha på sig!  och benen/fötterna blir verkligen smala o fina igen...

Nu återvänder jag till min BF juli 2012 tråd... Flört
    ღ ♥ Wilma 2000 - Vanna 2007 - BF 20e juli 2012♥ღ
  • MirandaSthlm

Satans förvärkar.. *suck* antar att fler har det o är lika less som jag på det. 

~♥~ Tindra 2010-05-15 ~♥~
  • bejb

Har varit till bm nu och allt såg riktigt bra ut! fina hjärtljud och värden på både mamma och bebis :)
    Jag har haft så ont i magen och ryggen nu i helgen och det sa hon nog är förvärkar. Sålänge jag klarar av dom och de inte blir regelbundna är det ingen fara,men tycker det är svårt som förstföderska att veta vad som är normalt och inte..
    Imorgon är det dags för ultra Hjärta mamma och pappa ser såå fram emot att se lilla älsklingen!! :) vill ej veta könet så hoppas det inte avslöjas! åh vad jag längtar efter lill*n nu!!

• PojkarnasMamma85
    MirandaSthlm skrev 2012-05-07 11:38:44 följande:
    Satans förvärkar.. *suck* antar att fler har det o är lika less som jag på det. 
    Japp, mer än less!
  • Speedofsound

Hur ska ni göra med kudde? På föräldragruppen sa de att man ska ha en fluffig kudde och den ska ligga under axlarna. Detta för att motverka platt bakhuvud.
    Men jag har även läst och hört att om de råkar vända på sig så kan de kvävas av kudden. Åh vad svårt detta är :S

• Mamma MB
    Speedofsound skrev 2012-05-07 14:21:41 följande:
    Hur ska ni göra med kudde? På föräldragruppen sa de att man ska ha en fluffig kudde och den ska ligga under axlarna. Detta för att motverka platt bakhuvud.
    Men jag har även läst och hört att om de råkar vända på sig så kan de kvävas av kudden. Åh vad svårt detta är :S
    Vi har köpt en fluffigare kudde till både säng och vagn för att bebisens huvud inte ska bli platt precis som du skrev. Det ska tydligen inte vara någon fara de första 4-6 månaderna då bebisen ändå inte kan vända på sig själv, men så fort den kan det ska vi köpa en plattare
  • bejb

vi har inte alls köpt någon kudde. alla ger det rådet att INTE använda kudde åt spädbarn så jag tror vi lyssnar på de som vet!

• Speedofsound
    bejb skrev 2012-05-07 15:01:33 följande:
    vi har inte alls köpt någon kudde. alla ger det rådet att INTE använda kudde åt spädbarn så jag tror vi lyssnar på de som vet!
    Det var BVC som sa det på föräldragruppen att det skulle vara en fluffig kudde från typ MInimundus. :S 
  • Mamma MB
    Speedofsound skrev 2012-05-07 15:53:32 följande:
    Det var BVC som sa det på föräldragruppen att det skulle vara en fluffig kudde från typ MInimundus. :S 
    Ja jag läste det också att deras var bra så vi har beställt båda därifrån
  • Polarlantis

Intressant med kuddefunderingarna...har inte vetat varken ut eller in men fick fatt på en liten ganska platt till vagnen och den tror jag vi kör på. Kompisen hade iaf kudde och hennes lilla är ett år nu så ngn måst eju sagt åt henne vad hon skulle köpa..hmm...jaja, det ger sig.

Någon mer som mår illa och känner sig mer och mer bakis? Blää! Har inte så mkt förvärkar vad jag vet, får molvärk från och till men inte ngt jobbigt ÄN... Dock får jag som tryck i kroppen, ofta om jag ligger ner, känns som om det trycker i lugnorna...eller hur ajg nu ska förklara det, rätt äckligt iaf och det håller i ett tag. Antar att det är kroppspulsådern som trycks ihop?! Kan numera bara sova på en sida, rygg går inte för då händer det jag just skrev, höver sida får bäbisen fnatt och sparkar mig som en galning så det är bara vänster kvar och aj så ont man får efter en hel nat.