• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • MirandaSthlm

Glöm inte att ta med en fylld dator med filmer o era favvoserier då tiden på BB är dötrist när pyret sover o man ligger o stirrar på 4 tomma väggar annars.  

Lite blandade kläder är bäst i typ stl 50-56 o nån filt. Laddare till mobilen är ett måste då den går varm o man vill ju skicka bilder till alla som e så nyfikna. ^^

Glöm heller inte att köpa hem extra tjocka bindor då man blöder en hel del efter, iaf gjorde jag det med min första tös. 

Det var det viktigaste för mej iaf. :)

~♥~ Tindra 2010-05-15 ~♥~
  • RocketQueen

Bejb: Så där höll min unge på också, för ett tag sen så kom jag på att jag inte känt bebisen på två dagar, eller jo men extremt mycket mindre än vanligt. Så jag ringde förlossningen som tyckte att jag skulle komma in direkt. Väl där såg allt fint ut. Så fort jag kom hem efter det så blev det ett jäkla liv i magen!

• Speedofsound

Åh, vi har ett problem här hemma. Vi har två stycken innekatter som vi nu tänkte skola om till utekatter. Men så har vi börjat tänka om lite, vi vill inte att de ska ligga i spjälsängen ifall de får med sig fästingar in, samt att det blir massa päls i sängen. Men vi vill inte ha dom som innekatter heller, då kommer vi aldrig kunna ha öppet ut på altanen, öppna fönster och vädra huset eller nåt sånt. Så nu funderar vi på om vi ska ge bort dom istället. Det gör så ont i mitt hjärta men det känns inte som det finns någo bättre alternativ?

• PetraK

Vi har varit i samma sits och velat fram och tillbaka. Vi funderade inte på att lämna bort dom men antingen ha dom som innekatter ändå, men då skulle vi inte kunna öppna altandörr och så vidare, eller släppa ut dom, med konsekvensen att dom ju kan bli överkörda osv.
    Vi valde att göra dom till utekatter, började på riktigt igår.
    Jag har inte tänkt på det där med fästingar, men jag är uppväxt med utekatter som har sovit i våra sängar jämt, och trots det så fick jag min första fästing för två år sen.
    Vi har vant våra katter vid att dom inte får sova hos oss, genom att alltid ha dörren stängd på natten, och nu är dom aldrig där. I barnrummet är dom nog inte så mycket heller, men jag har inte bäddat sängen än.

Det man kan göra är väl att hålla koll på katterna så dom inte är i sängarna, kolla fästingar och byta sängkläder ofta.

Det finns nät som man kan köpa till spjälsängar också tror jag.
    Jag har myggnätet på på barnvagnen för där ville den ena katten gärna krypa ner..

Det jag tyckt varit jobbigt hittills är mest att det är katthår precis överallt. Blir skogstokig på att behöva rolla typ alla kläder!

• Speedofsound

Ja det är lite jobbigt med all päls som är precis överallt! Får dammsuga soffan och stolar innan vi ska ha gäster för att det inte ska vara vita i rumpan när de åker :P min sambos lillebror är allergisk också så då får man också städa innan han kommer. Vore skönt att slippa oroa sig för att katterna ligger i sängen eller vagnen.

Min mamma har hund också, vore kul om hon kunde ta med henne hit utan att det blir krig :D

• PetraK

Vet precis vad du menar. Det är jäkligt jobbigt.

Ni får fundera ut något bra. Känner ni att lämna bort dom är det bästa så är det ju så, klart det kommer vara jobbigt men man vill ju inte känna att dom enbart är problem.

• bejb

vi har också 2 katter,grymt sällskapssjuka famnkatter. men våra är både inne och utekatter,men till natten vill de alltid komma och sova med oss. ibland orkar vi bara inte så då stänger vi dörren och efter lite gnäll blir det tyst o de hittar en annan sovplats. så jag tror nog det går bra för oss. bara de inte blir alltför svartsjuka :)
    kan ni inte skaffa/laga såndär nätdörr till altanen då? då slipper ju inte kissarna ut och ni kan ha upp och vädra på samma gång(och så slipper ni ju alla myggor och flugor också)
    vi har också rättså mycket katthår här och där.. men det är som min bm sa.. man ska inte ha det för sterilt heller! bara bra med lite bobbor så inte barnet blir överkänsligt mot allting. klart att man ska städa och hålla rent,men det behöver ju inte betyda att man behöver ha bort varje spår av att en katt också bor där.

• Solstorm

Hej alla!

Har en fråga angående SF mått. Förra veckan var jag hos BM. SF måttet var då 33. Idag var jag där igen (går 1 ggr/vecka) och då var SF måttet detsamma som förra veckan. BM sa att det var helt ok. Men som vanligt så blir jag lite nojig ändå, kan liksom inte hjälpa det. Är det normalt att SF måttet börjar plana ut nu i slutet? Är det någon annan som har som jag?

• Dancia
    Solstorm skrev 2012-05-04 10:06:23 följande:
    Hej alla!

Har en fråga angående SF mått. Förra veckan var jag hos BM. SF måttet var då 33. Idag var jag där igen (går 1 ggr/vecka) och då var SF måttet detsamma som förra veckan. BM sa att det var helt ok. Men som vanligt så blir jag lite nojig ändå, kan liksom inte hjälpa det. Är det normalt att SF måttet börjar plana ut nu i slutet? Är det någon annan som har som jag?

Ja det är fullt normalt. Sf-måttet beror väldigt mycket på hur barnet ligger, säte, huvudet ner eller lite snett. Bebisen kan också sträcka litep sig ena gången eller ligga ihopkurad. Detta gör att det lätt kan skilja någon cm utan att det är något konstigt. Mellan vecka 24 och 28 låg jag lite över medelkurvan på sf-måttet och vid besöket i v.31 hade måttet planat ut ganska mycket och halkat ner på normalkurvan. Min bebis har legat med huvudet ner sen ca v.27 men har sjunkit längre ner senaste veckorna, därav planar också sf-måttet av lite :). Hoppas detta har lugnat dig lite :).
  • Solstorm

Dancia:  Tack snälla för ditt svar! Blev genast lugnare. Har lätt för att oroa mig alldeles för mycket men nu känner jag att jag kan coola ner lite. Det är min första graviditet så jag vet liksom inte vad som är normalt och inte.
    Tack igen!