• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • EmeelieeA

Fröken01: jag är rädd för själva utdrivningsskedet, bedövningarna osv.
    Har gått hos Aurora sen tidigt i grav och utan det hade jag inte ens vågat börja med att försöka föda vaginalt!
    Nu känns det nästan lite spännande!

• PetraK

Fröken01: TS är inte kvar i tråden tror jag, så hon kommer inte lägga till den där.
    Vet inte om man kan maila forumvärdarna och dom lägger till den där länken.

• Polarlantis

Hej alla!
    Hur går det för er? Hur mår ni???
    Har 38 dagar kvar nu...men jag tror fullt och fast på att den kommer tidigare fortfarande... BM på onsadg, ska bli intressant och höra om den fixerat sig ännu...

• zenoble

Går in i v.38 idag, 20 dagar kvar! Hoppas den lille vill komma denna vecka, samma som jag fick sonen :) jag känner vääldigt tydligt att den är fixerat som den varit sen v.32 men nu känns det som h*n sjunkit ännu längre ner då det hugger och molar mycket när den är vaken. Trött på att vara tjockis nu!! Hur är det med er andra?

• Polarlantis
    zenoble skrev 2012-05-14 08:15:21 följande:
    Går in i v.38 idag, 20 dagar kvar! Hoppas den lille vill komma denna vecka, samma som jag fick sonen :) jag känner vääldigt tydligt att den är fixerat som den varit sen v.32 men nu känns det som h*n sjunkit ännu längre ner då det hugger och molar mycket när den är vaken. Trött på att vara tjockis nu!! Hur är det med er andra?
    Hoppas hoppas hoppas!!! Ska skicka massor med peppande tankar till bebisen så den vill ut Skrattande

Här är det ett huggande och molande också och speciellt då den rör sig! Efter sambons massage i förrgår känndes det som om den försökte trycka ut huvudet! Skum känsla! Mer mensvärk nu för tiden också...men jag har ju som sagt 38 dagar kvar så jag får väl vänta liiiite till...vill gärna hinna sanera huset en vända innan, haha!
  • Mamma MB

Gick in i v.37 igår och känner verkligen att det blir tyngre och tyngre för varje dag som går. Trycket neråt blir mer intensivare. Jag har därför en liten känsla att det kommer sätta igång tidigare (BF 9 Juni).
    Hur gör ni nu i slutet, stannar ni hemma mycket pga oroligheter att det kan sätta igång tidigare? Vi hade planerat sedan länge att åka bort över Kristi himmelsfärdshelgen, till stugan som ligger 45 mil hemifrån. Men nu vet jag inte riktigt om jag vågar. TÄNK OM det händer något, även om min man inte riktigt tycker att jag ska tänka så för oftast går förstföderskor över tiden. Vi hade dessutom tänkt åka tåg fram och tillbaka vilket känns ännu mer osäkert.
    Hur försiktig ska man egentligen vara?

• PojkarnasMamma85

Halloj!
    Jag har 25 dagar kvar till BF nu, känns långt bort men ändå väldigt nära och rätt overkligt ändå Men jag längtar SÅ! Orkar inte må dåligt längre, alla dessa förvärkar och sammandragningar och ont i ligament och molvärk här och var.

• Javisst

Mamma MB, så länge din sambo reser med så tror jag inte det är någon fara

Gravid vecka 38, bf 4 juni.
  • Speedofsound

Jag har 31 dagar kvar, börjar också tröttna på att vara tjockis. Att tappa saker på golvet får mig nästan att tappa humöret. Jag har alltid varit väldigt aktiv innan med diverse saker, men nu kan jag inte ens rensa ogräs i trädgården! Min sambo får nästan göra allt :( Alla säger åt mig att passa på att vila, men jag kan inte slappna av! Jag har aldrig varit särskilt bra på det, och jag tror inte jag får extra krafter när barnet kommer ändå.. :P

Jag har inga förvärkar alls, ingen mensvärk. INGET! Jag är nästan övertygad om att jag kommer gå över tiden :( Blir säkert midsommarfirande på BB :P Men men, bara allt går bra så är jag nöjd :) 

Bäddade spjälsängen igår :) Snart har jag även målat klart skötbordet så att det får komma på plats i barnrummet! Tänkte ta lite bilder på hela rummet sen så ni får se :)

• Bumman79
    Speedofsound skrev 2012-05-14 11:57:53 följande:
    Jag har 31 dagar kvar, börjar också tröttna på att vara tjockis. Att tappa saker på golvet får mig nästan att tappa humöret. Jag har alltid varit väldigt aktiv innan med diverse saker, men nu kan jag inte ens rensa ogräs i trädgården! Min sambo får nästan göra allt :( Alla säger åt mig att passa på att vila, men jag kan inte slappna av! Jag har aldrig varit särskilt bra på det, och jag tror inte jag får extra krafter när barnet kommer ändå.. :P

Jag har inga förvärkar alls, ingen mensvärk. INGET! Jag är nästan övertygad om att jag kommer gå över tiden :( Blir säkert midsommarfirande på BB :P Men men, bara allt går bra så är jag nöjd :) 

Bäddade spjälsängen igår :) Snart har jag även målat klart skötbordet så att det får komma på plats i barnrummet! Tänkte ta lite bilder på hela rummet sen så ni får se :)

Känner igen det där med att bli frustrerad över att tappa saker hela tiden JUST NU när man knappt kan böja sig ner :P.
    Jag har inte heller en massa sammandragningar å värkar tror jag iaf...ibland väldigt sällan har jag haft en liten värk i magen som kanske kan vara SD men jag är inte säker...ibland har jag ont i magen ändå pga IBS så jag blir osäker...

Fin säng jag har oxå tänkt att bädda vår spjälsäng idag men måste bara tvätta lite först :).