• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Polarlantis
    Speedofsound skrev 2012-05-14 11:57:53 följande:
    Jag har 31 dagar kvar, börjar också tröttna på att vara tjockis. Att tappa saker på golvet får mig nästan att tappa humöret. Jag har alltid varit väldigt aktiv innan med diverse saker, men nu kan jag inte ens rensa ogräs i trädgården! Min sambo får nästan göra allt :( Alla säger åt mig att passa på att vila, men jag kan inte slappna av! Jag har aldrig varit särskilt bra på det, och jag tror inte jag får extra krafter när barnet kommer ändå.. :P

Jag har inga förvärkar alls, ingen mensvärk. INGET! Jag är nästan övertygad om att jag kommer gå över tiden :( Blir säkert midsommarfirande på BB :P Men men, bara allt går bra så är jag nöjd :) 

Bäddade spjälsängen igår :) Snart har jag även målat klart skötbordet så att det får komma på plats i barnrummet! Tänkte ta lite bilder på hela rummet sen så ni får se :)
    Så fin säng! Blir sugen på att bädda våran också...ska göra det snart, ska bara köpa täcke först. Vi har ju inget barnrum utan måste försöka att trixa in den i vårat lilla lilla sovrum, men jag har en plan hur det ska funka...så i vinter får vi bygga ett nytt rum (jobbigt att bara tänka på just nu!)

Jag kan inte heller vila, blir tokig på alla som säger att jag ska göra det! Försökte också rensa i rabatten igår...orkade bara en liten stund, sedan in och sova lite...men så har vi varit sjuka också.

Har mycket mer tryck nedåt nu men jag tror mest det är trycket på åderbrocken i underlivet som ökar, hur kul är det liksoM??? Men en hel del ilande känner jag och lite mensvärk ibland men det är inte ngt att häga i julgranen ännu...men har ju 38 dagar kvar också...zzz...
  • Speedofsound
    Bumman79 skrev 2012-05-14 12:03:29 följande:
    Känner igen det där med att bli frustrerad över att tappa saker hela tiden JUST NU när man knappt kan böja sig ner :P.
    Jag har inte heller en massa sammandragningar å värkar tror jag iaf...ibland väldigt sällan har jag haft en liten värk i magen som kanske kan vara SD men jag är inte säker...ibland har jag ont i magen ändå pga IBS så jag blir osäker...

Fin säng jag har oxå tänkt att bädda vår spjälsäng idag men måste bara tvätta lite först :).
    Jag har en hel del sammandragningar, men inget annat. Kanske är lika bra iofs eftersom alla verkar tycka att förvärkarna är för jäkliga :/ 
    Eftersom jag inte kan fixa med så mkt i trädgården så fick jag tvätta istället ;)
    Polarlantis skrev 2012-05-14 12:17:09 följande:
    Så fin säng! Blir sugen på att bädda våran också...ska göra det snart, ska bara köpa täcke först. Vi har ju inget barnrum utan måste försöka att trixa in den i vårat lilla lilla sovrum, men jag har en plan hur det ska funka...så i vinter får vi bygga ett nytt rum (jobbigt att bara tänka på just nu!)

Jag kan inte heller vila, blir tokig på alla som säger att jag ska göra det! Försökte också rensa i rabatten igår...orkade bara en liten stund, sedan in och sova lite...men så har vi varit sjuka också.

Har mycket mer tryck nedåt nu men jag tror mest det är trycket på åderbrocken i underlivet som ökar, hur kul är det liksoM??? Men en hel del ilande känner jag och lite mensvärk ibland men det är inte ngt att häga i julgranen ännu...men har ju 38 dagar kvar också...zzz...
    Tack :) Jobbigt att bygga nytt rum, men vad kul samtidigt att få göra allt från början! Får man precis som man vill. Vi hade ju bara tur att famlijen som bodde här i huset innan oss (flyttade in för 3 veckor sen ;) hade målat med en snygg grön färg i rummet! 

Jag får ju så jäkla ont i händerna och fingrarna om jag grejjar för mkt. Så jag får snällt sitta och titta på... 

Åh, inte kul med åderbråck.. Men det är faktiskt väldigt kort kvar, även fast det inte känns så! Svosch säger det så kommer alla ligga på BB ;) 

Det ska bli så kul att se alla uppdateringar här på små bebisar som ploppar ut!! ^^

• Bumman79
    Polarlantis skrev 2012-05-14 12:17:09 följande:

Jag tror att jag har åderbrock i underlivet oxå för jag känner av ett tryck där plus att jag ibland blir supersvullen och öm...men jag har inte kollat upp detta hos Bm...är det något man borde göra och hur blir det med förlossningen sen?
  • Bumman79

Menar om det ställer till det eller så när man ska krysta ut ungen :P

• Polarlantis
    Bumman79 skrev 2012-05-14 13:30:26 följande:
    Jag tror att jag har åderbrock i underlivet oxå för jag känner av ett tryck där plus att jag ibland blir supersvullen och öm...men jag har inte kollat upp detta hos Bm...är det något man borde göra och hur blir det med förlossningen sen?
    Åderbrock i underlivet är bara till för att man ska bli arg och sur och inget annat Demon Det gör inte ngt alls att du ahr det och det händer inte ngt med det när du ska föda och efteråt så försvinner dom. Du ser det tydligt i en spegel om du kollar, ser INTE klokt ut! Iaf är det den info jag fått, att det är bara att vänta för det försvinner...får man på benen så är det ju stödstrumpor som hjälper och några få tycker att det har hjälpt för underlivet också men jag har faktiskt inte testat, har int ehaft behov av strumpor i ö. Vila är grejen, bena i högläge, så försvinner lite av trycket....
  • Polarlantis
    Speedofsound: jag tycker ju fortfarande att tiden går fort faktiskt...försöker få sambon att fatta att det SNART ÄR DAGS men han är mest inne på att måla båten och bygga i gymmet...som han ska bli stressad den dag det är dags, hahaha! Men han läser på också så det är iaf bra!
  • Bumman79
    Polarlantis skrev 2012-05-14 14:08:39 följande:
    Åderbrock i underlivet är bara till för att man ska bli arg och sur och inget annat Demon Det gör inte ngt alls att du ahr det och det händer inte ngt med det när du ska föda och efteråt så försvinner dom. Du ser det tydligt i en spegel om du kollar, ser INTE klokt ut! Iaf är det den info jag fått, att det är bara att vänta för det försvinner...får man på benen så är det ju stödstrumpor som hjälper och några få tycker att det har hjälpt för underlivet också men jag har faktiskt inte testat, har int ehaft behov av strumpor i ö. Vila är grejen, bena i högläge, så försvinner lite av trycket....
    Jag tycker mest att man ser väldigt svullen ut (och ibland röd) därnere...så det är nog samma jag har...skönt att det inte är några problem med födandet sen då....men vad snygg man lär se ut inför Barnmorskan som ska hjälpa till att få ut den ;).
  • Polarlantis
    Bumman79 skrev 2012-05-14 14:19:47 följande:
    Jag tycker mest att man ser väldigt svullen ut (och ibland röd) därnere...så det är nog samma jag har...skönt att det inte är några problem med födandet sen då....men vad snygg man lär se ut inför Barnmorskan som ska hjälpa till att få ut den ;).
    Fast åderbrocken ser du tydligt. Du vet så det kan se ut på benen, men värsta knöliga bitarna med åder utanpå huden? Så ser det även ut där nere och det är verkligen INTE snyggt! Ont gör det också. Men svullen är jag också, ska väl bara vara så Glad
  • Bumman79
    Polarlantis skrev 2012-05-14 15:49:44 följande:
    Fast åderbrocken ser du tydligt. Du vet så det kan se ut på benen, men värsta knöliga bitarna med åder utanpå huden? Så ser det även ut där nere och det är verkligen INTE snyggt! Ont gör det också. Men svullen är jag också, ska väl bara vara så Glad
    Har man det på inre eller yttre blygdläpparna?
  • bejb

Jag mår bra,men har börjat ha mycket sammandragningar och förvärkar. Och då jag sitter ner eller ligger i soffan kan det riktigt "hugga till" och ta "mensvärk-ont" så man blir riktigt haj. Men jag antar det är livmodern som tränar sig inför förlossningen. Annars är allt bara bra här! Enligt ultra förra veckan vägde lill*n ca 2800g i v 37 nu imorgon går jag in i vecka 38. Var idag på besök till bm och hon menade att jag nog får vänta nån vecka ännu,trots sammandragningarna och förvärkarna för magen ska sjunka ännu innan något händer..
    Har annars börjat samla på mig vätska i kroppen nu :/ Så förlovningsringen får hänga i halsbandet istället.
    Igår tog vi också foton på gravidmagen som ska pryda väggen och albumen o nu vill vi bara att tiden ska gå foort!