• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • RocketQueen

Jag kan inte hålla mig haha! Har två vänner som står mig extremt nära så det skulle bara kännas dumt att inte berätta för dom. Men ingen annan vet.

Jag mår ganska bra, trött som ett as men helt okej. Lite illamående men inte värre än att jag kan hantera det. Däremot är det sådär med matlusten. Inget alls som riktigt passar. Men jag har jättemycket molvärk. Eller nästan som mensvärk är det fast längre ner liksom. Är väl kroppen som tänjer ut sig och förbereder sig har jag hört och så länge det slutar lyckligt den här gången så får det göra hur ont det vill

• zenoble

Jag har berättat det för några nära vänner och för familjen.. kan va skönt att få lätta sig lite över glädjebeskedet tycker jag, går det bra så gör det, gör det inte så behöver man kanske stöd ändå.
    Har de flesta symptom utom ömhet i brösten, kan kanske bero på att jag opererat dem..
    Hur mår ni andra?

Norrlandstöus: Jag har också mest illamående på kvällarna, och på natten om man vaknar fy tusan :(

• RocketQueen

Jag har inte heller ont i brösten alls. Vilket jag tycker är konstigt eftersom jag hade jätteont i dom förra gången men nu märks det knappt alls. Hugger till lite ibland bara.

Vart bor ni andra någonstans?

• RocketQueen

En annan fråga. På fredag är det dags för en sedan länge planerad roadtrip med ett helt tjejgäng med restaurangbesök och fest. Jag har redan erbjudit mig att kör ahela tiden och på så sätt kan jag vara nykter. Men de kommer ju ändå att undra varför jag inte ens dricker ett endaste litet glas champagne. Några idéer? Jag funderar på att köra nåt i stil med att jag går på nån diet vilket inte är helt ovanligt för att vara jag

• zenoble

Jag hade också jätte ont i brösten förra grav, konstigt..

Bor på öland, någon som bor i närheten av ön? hihi.

ang. drickandet har jag fått köra något i liknande med penicillinkur innan, men alltid lika svårt!

• Nr 5

Hej "får" man hoppa in här? :)

Jag har enligt fl kalender bf 31/5 Och andra 1/6... Ja ja.. efter ul så flyttas det säkert längre fram, brukar väl vara så.. :)
    Jag har inte heller så ömma bröst.. sticker till lite ibland bara. Annars är jag bara trött och har haft massa molvärk.. inget illamående!! :)) Hoppas jag klarar mig från det..
    Imorgonbitti skall jag ta blodprov för sköldkörteln och se så allt e okej :)
    Inskrivning har vi fått den 13/10 skall bli spännande.
    I vecka 13 så kommer jag nog få göra ett kub test eftersom jag är då 36år.
    Hur gamla är ni andra?

• zenoble

Grattis Nr5 vad kul! Vilket barn i ordningen är det? Lyckos den som klarar sig utan illamående säger jag bara..
    Jag är 21 precis :)

• tm78

Än så länge är det bara jag och min sambo som vet om det, men vi ska till svärföräldrarna nu till helgen och då kommer vi att berätta det för dem. Men innan vi åker ska jag ringa till mina föräldrar - jag vill att de ska få veta först! Måste bara stålsätta mig, för min mamma gråter för minsta lilla, och det här är första barnbarnet... så det kommer att bli mycket glädjetårar.

Jag mår helt prima - inget illamående, inget magont, god aptit och inte längre ömma bröst. Blir faktiskt lite bekymrad och undrar om jag fortfarande är gravid?! Måste kanske köpa en ny test imorgon för att dubbelkolla... Oj, vad lätt det är att bli nojig!

Jag är 33 år.

• tm78

Jag bor i Norge (utanför Oslo) förresten, men vi har en sommarstuga i Oskarshamn - det är ju inte så långt från Öland Glad

• Nr 5

Zenoble det är tredje för mig, jag har 2 killar på 10 och 15 år. och min gubbe har också 2 killar på 4 och 9 år. så vi kommer ha 5 barn :)
    Hoppas på en tjej nu men jag tror det blir en kille.. känslan säger det och att vi prickat in äl precis sägs att det blir kille då..Ha ha..spännande!
    Hur många tror det är vanligare att må illa om det blir en tjej? Halsbränna? Har jag aldrig haft..

Grattis till alla som plussat!!!Gravid

Svar på tråden BF juni 2012