• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Nr 5
    tm78 skrev 2011-09-27 18:46:19 följande:
    Än så länge är det bara jag och min sambo som vet om det, men vi ska till svärföräldrarna nu till helgen och då kommer vi att berätta det för dem. Men innan vi åker ska jag ringa till mina föräldrar - jag vill att de ska få veta först! Måste bara stålsätta mig, för min mamma gråter för minsta lilla, och det här är första barnbarnet... så det kommer att bli mycket glädjetårar.

Jag mår helt prima - inget illamående, inget magont, god aptit och inte längre ömma bröst. Blir faktiskt lite bekymrad och undrar om jag fortfarande är gravid?! Måste kanske köpa en ny test imorgon för att dubbelkolla... Oj, vad lätt det är att bli nojig!

Jag är 33 år.
    Jag har berättat för mina/våra närmsta. Lite eller mycket tidigt.. kan ju inte låta bli.. haha!! Jag har tänkt att ta test då och då för att kolla så inte hormonerna försvinner, blir strecket eller plusset bara starkare så är ju allt okej :)
    Men visst är det skönt att må bra! Hoppas det håller i sig!
    Vilken känsla det kommer bli för din Mamma :) Härligt!
  • Norrlandstöus

Nr 5 skrev 2011-09-27 17:03:16 följande:
    Hur gamla är ni andra?

Jag är 20 och kommer hinna fylla 21 innan bebben kommer..;)

• Norrlandstöus
    RocketQueen skrev 2011-09-27 15:20:11 följande:
    Vart bor ni andra någonstans?

Jag bor i Brunflo som ligger utanför östersund:)
  • Soffifi

Hej alla!

Nr 5: Blev lite nyfiken, finns det något som säger att det blir olika om man har halsbränna eller illamående?

För mig blir detta barn nr 2 och jag är 30 år, snart 31.. ;)

Har inte ringt mvc än, känns så tidigt. Känner inte något behov heller än så länge. När är det man MÅSTE in?

• RocketQueen

Jag är 26, hinner dock fylla 27 innan den lilla kommer. Och bor i Stockholm.

Jag har inte heller ringt än, mest för att de har så himla dumma telefontider för nån som jobbar natt. Men efter den här natten är jag ledig lite längre så då ska jag försöka vända på dygnet och styra upp en inskrivningstid. Förra gången jag var gravid hade vi inskrivningstid i v.7 vilket egentligen är i det tidigaste laget men det känns alltid lite tryggt att någon har lite koll på en. Egentligen så behöver man väl inte alls gå på Mvc men det är ju att föredra.

Nr5: Har du problem med sköldkörteln? Jag har haft det i ung. 5 år nu men senaste året har mina värden varit stabila och jag har mått bra. Har hört att man bör kolla det snabbt om man blir gravid men förra gången jag ringde för inskrivning (fick missfall i juli) så sa de att de skulle kolla det i samband med inskrivningen och att det inte var någon brådska, men jag vet inte, man kanske borde ta sig till vårdcentralen ändå...

• Nr 5

Soffifi: Jag har bara hört att man mår mer illa om man väntar en tjej, och jag har 2 killar och aldrig haft halsbränna.. Bara nyfiken..:) Men med första mådde jag illa en kort tid men jag hade lågt blodvärde med och svimmade..kanske inte så konstigt då.

Lillalyckan: Jag fick för många år sedan äta levaxin, minns inte av vilken anledning.. fortsatte inte ta dom. Min Mamma hade tydligen någon slags struma som liten..så därför ville de ta provet idag.
    Och om man behöver medicinering så är det viktigt att få det så tidigt som möjligt sa hon.
    Ring dit och prata med dom.

• Tessan1980

Hej hopp.

Får jag hoppa in här? Plussade igår.. BF 4 juni. Andra graviditeten men förhoppningsvis vårt första levande barn! Kan nog fortfarande inte fatta att vi äntligen lyckats!!

• zenoble

Grattis Tessan3010, såå kul när det äntligen tittar fram ett +!

Nr5: ojoj, 5 killar i familjen, ja det behövs väl lite girlpower då!
    Jag mådde prima med sonen men denna graviditeten har verkligen tagit rivstart med illamående och allt de där.. hm undra och det är en tös då?

Tänkte ringa mvc om  någon vecka, sånt där hälsosamtal först. Här har vi inskrivning runt v10/11.. Vet att det är lite olika. Är ju inte brådska direkt såhär i början känner jag. :) ska till thailand nu i oktober så kan kännas bra att komma innan dess å höra lite vad man ska tänka på och så inför resan.

• RocketQueen
    Nr 5 skrev 2011-09-28 17:09:19 följande:
    Soffifi: Jag har bara hört att man mår mer illa om man väntar en tjej, och jag har 2 killar och aldrig haft halsbränna.. Bara nyfiken..:) Men med första mådde jag illa en kort tid men jag hade lågt blodvärde med och svimmade..kanske inte så konstigt då.

Lillalyckan: Jag fick för många år sedan äta levaxin, minns inte av vilken anledning.. fortsatte inte ta dom. Min Mamma hade tydligen någon slags struma som liten..så därför ville de ta provet idag.
    Och om man behöver medicinering så är det viktigt att få det så tidigt som möjligt sa hon.
    Ring dit och prata med dom.
    Jag har ju ätit Levaxin i fyra år nu så jag kollar ju värdena någorlunda regelbundet. Tror det var därför de inte tyckte att det var någon brådska sist.

Men överlag tycker jag nästan att jag mår för bra, som om att det inte kan stämma att det faktiskt finns nån där inne liksom. Visserligen trött som ett as och i perioder så drar det väldigt mycket i tjejmagen, nästan så att det gör ont. Men jag mår nästan inte illa alls och brösten gör inte ont alls heller som sagt... Men jag kommer nog också att ta ett test till typ nästa vecka för att se om plusset blir starkare
  • Nr 5

Grattis Tessan3010!!

zenoble: Ush och fy stackars dej som redan mår illa! Hoppas det släpper snart då. Önskar ni en tjej nu? 2 killar är jättebra mina är väldigt "tajta" jag är glad att nr 2 blev en kille, nu skulle det va kul med en tjej då :) Fast viktigast är ju att allt är bra och "den" är frisk. Men som sagt lite mer girlpower skulle inte sitta fel. :)) Tycker det verkar sent för inskrivning v. 10-11 för är man som jag över 35år så är det ju dags för kub test redan, det görs mellan v. 11-13 eller 14 ..

Svar på tråden BF juni 2012