• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Speedofsound

Haha, sambon har satt in babyskyddet i bilen nu. Den åsynen försöker jag vänja mig vid nu :P
    Det är sp många som har åsikter om att vi har skötbordet i barnrummet och inte i badrummet eller tvättstugan, där det finns vatten. Men ärligt, hur kul är det att behöva bära barnet genom hela huset för att byta en blöja mitt i natten? :S Hur tänker ni vid placering av skötbord/bänk?
    Badrummet är för litet.

• RocketQueen

Vi har vårt i badrummet. Det passade bäst där helt enkelt, det var där vi hade mest plats och sen är ju vattendelen onekligen en fördel. Men hur orkar folk bry sig om hur ni har ert skötbord? Är det dom som ska byta på er bebis? Haha att folk bara orkar...

• Elvis Mamma

Vi har köpt ett vägghängt skötbord till sovrummet då badrummet är för litet, under har vi en byrå men bebisens kläder, hade skötbord i sovrummet till första barnet också å tycker de är super smidigt, är inget fan av att tvätta bajsiga bebisrumpor i handfatet som vissa tycker är bäst så vi har klarat oss bra utan att ha rinnande vatten vid skötbordet, behövs de så kan man alltid bära in bebisen till duschen men oftast räcker de ju bra med våtservetter vid blöjbyte å vill man inte köpa dom "färdiga" så kan man alltid blöta torra våtservetter, dutta på lite barnolja å förvara i en plastpåse vid skötbordet, sen har vi en blöjhink bredvid för att slippa lukten

• Norrlandstöus

Vi har oxå vårt skötbord i sovrummet., finns ingen plats alls i badrummet annars hade vi valt det eftersom det är en fördel med vatten men vaad tusan det finns ju våtservetter och är inte allt för jobbigt att gå in dit och tvätta om det behövs.,:)

• PetraK

Vi har ett skötbord i badrummet på nedervåningen, där jag antar att vi kommer byta oftast. Och sen har vi ett skötbord i barnrummet, blir väl nattblöjor och påklädning där kanske. Tror det kommer sluta med att man har skötbädden eller en handduk i sovrummet, tillsammans med våtservetter, i alla fall :P.
    Man vet ju inte vad man tycker är bäst förens man prövat :). Skit i vad andra säger :P.

Vi kommer förmodligen ha bebben i sängen dom första månaderna, men sen ska vi ha spjälsäng inne hos oss. Däremot har jag inget att lägga bebisen i på nedervåningen under dagarna. Jag skulle vilja ha en vagga men dom är så dyra! Är det värt det? Funderade på ett babynest och lägga i soffan men det vet jag att katterna kommer lägga beslag på :P, så helst något fristående högre som bebisen får ha i fred...

• Speedofsound

Det är helt otroligt vad folk har åsikter så fort man skaffar djur, barn och hus. Alla tycks veta bäst :P
    Jag kommer köra på våtservetter och hoppas att det inte blir några utslag som vissa får. I värsta fall får vi väl gå till tvättstugan och bada i diskhon där :))

Vi har tur och har fått min och min brors gamla vagga som min mamma gjort om :) Vad ska du ha för vagn? Kanske kan använda hårdliften/mjukliften som säng?

• EmeelieeA

Hej tjejer! Fina skötbord! Själv har jag inte fixat ett än!

Det vart en liten kille dom kikade ut strax innan 03:00 den 17 maj!
    Allt gick jätte bra, vi är kvar på BB tills i morgon söndag för han inte ätit riktigt som han ska :) kan inte ladda upp bild från mobilen men finns några på mammaemelie.se om någon vill se på honom!

• RocketQueen
    EmeelieeA skrev 2012-05-19 13:45:01 följande:
    Hej tjejer! Fina skötbord! Själv har jag inte fixat ett än!

Det vart en liten kille dom kikade ut strax innan 03:00 den 17 maj!
    Allt gick jätte bra, vi är kvar på BB tills i morgon söndag för han inte ätit riktigt som han ska :) kan inte ladda upp bild från mobilen men finns några på mammaemelie.se om någon vill se på honom!
    Han är jättefin! Grattis!