• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • PetraK

Samma här, sovit gott men varit uppe och kissat två gånger. Tur att jag nästan gör't i sömnen ;P

Jag bokade av min tid på den där privatkliniken, grämde mej över att det var så lång tid kvar, och så bokade jag en tid på kvinnohälsan istället. Fick redan den 26 oktober, så det känns skönt. Vi bokade in ultraljud också, den 30 november. Sen får vi se om jag kanske får göra vul den 19 oktober. Hoppas lite på det :). Har frågat förut, men är det någon som vet om det är riskabelt med vul?

• zenoble

Samma här, brukar gilla choklad och sötsaker. Nu vill jag inte ha annat jag än kaffe! tror det är för att jag dricker kaffe som jag blir så kissig på natten Glad Åt förresten frukost lite senare idag än jag brukar och det funkade mkt bättre tycker jag, mår ganska illa när jag vaknar annars. Och mitt humör var vekligen skit igår kväll, började grina av småsaker.. man känner ju sig så fjantig.

Tror inte det ska vara någon risk med vul? det är ju ganska många som gör det. Har bara gjort det efter mf men då fanns ju där inget foster..

• PetraK

Zenoble: Jag tycker kaffet smakar skit, men jag behöver lite för att vara lite piggare på jobbet och så, så jag tvingar i mej en halv kopp om dan ungefär :P.

Ne jag tycker också det känns som att tidigt gravida gör det mycket, om man läser runt här på fl. Jag har en telefontid med dom om fem minuter så då ska jag fråga lite vad som kommer att hända...

• PetraK

Nu har jag pratat med dom :D. Hon sa att det är klart jag får komma ändå, det är bara en vanlig undersökning men eftersom jag är gravid så kan dom även kolla att det sitter rätt med ultraljud :D. Åh vad jag längtar!! :)

• zenoble

längtar86: Ja kaffet behövs för att min vardag ska fungera effektivt! annars skulle jag nog inte orka med mycket alls ;) Vad bra att du får komma, vilket datum var det? ååh jag vill också se beebis! avis.

• Tesssi

Jag vill också se mini i magen! Undrar om det finns någonstans man kan boka VUL här i västmanland?

• RocketQueen

Åh vad mysigt att få se den lilla! Vi gjorde ett vul sist när det slutade i missfall, tre dagar efter att vi hade sett hjärtat slå. Men vad häftigt det var att få se. Vi har ju planerat att göra ett kub-test så fram tills dess får vi hålla oss...

• Hoppet86
    PetraK skrev 2011-10-04 20:13:24 följande:
    Jag gick ner till affären för jag var sugen på något gott, visste inte vad men godis trodde jag. Synade godishyllan och resten av affären, när jag kom ut hade jag med mej citron, apelsin, satsumas, morötter och dipp :O haha!

Var med om nästan samma sak häromkvällen. Blev sugen på choklad, som jag visste finns i kylen. Tänkte att jag skulle ta en kopp the och lite choklad. Men när jag öppnade kylen såg vindruvorna mycket godare ut. Så det blev vindruvor och the istället… haha

• Hoppet86
    zenoble skrev 2011-10-04 08:45:41 följande:
    åh vilken härlig känsla det måste varit, verkligen! :) brukar ju ofta släppa när man "gett upp" det lite och slappnar av mer och inte tänker för mycket.
    Hormonnivåerna går upp och ner hela tiden, jag testade också svagare häromdagen. Tror inte du behöver oroa dig. Som sagt, det är eran tur nu.
    Just idag är jag stark , just idag mår jag bra. Jag har väntat så länge på just den här dan Solig

Ja, det var en ofattbart underbar känsla! Vi lever fortfarande som på små moln, kan inte riktigt fatta… Gjorde ett nytt test i morse, och det var väldigt starkt plus. Så nu känner jag mig inte orolig längre, ser bara fram emot vad som komma skall! Längtar efter en stor fin mage nu! Haha

Min stora oro just nu är en avdelningsresa som vi ska göra med jobbet denna veckan, torsdag – fredag, dvs avresa imorgon. En stor del av resan är vin, från torsdag lunch fram till småtimmarna. Vet inte hur jag ska förklara bort mig riktigt, kan ju inte skylla på att jag ska köra precis…. Och eftersom jag bara är i v5 vill jag inte att de ska veta/misstänka nåt riktigt än..  Någon som har förslag??

• Molly85
    Hoppet86 skrev 2011-10-05 10:59:26 följande:

Ja, det var en ofattbart underbar känsla! Vi lever fortfarande som på små moln, kan inte riktigt fatta… Gjorde ett nytt test i morse, och det var väldigt starkt plus. Så nu känner jag mig inte orolig längre, ser bara fram emot vad som komma skall! Längtar efter en stor fin mage nu! Haha

Min stora oro just nu är en avdelningsresa som vi ska göra med jobbet denna veckan, torsdag – fredag, dvs avresa imorgon. En stor del av resan är vin, från torsdag lunch fram till småtimmarna. Vet inte hur jag ska förklara bort mig riktigt, kan ju inte skylla på att jag ska köra precis…. Och eftersom jag bara är i v5 vill jag inte att de ska veta/misstänka nåt riktigt än..  Någon som har förslag??

När min syster var gravid så var dom ute med jobbet och drack vin, hon drack ju alltid så för att dom andra inte skulle misstänka något så låtsades hon dricka ur sitt glas och hennes chef (som visste om graviditeten) drack även ur hennes glas när ingen såg.
    Annars kan du ju alltid skylla på att du går på antibiotika! Tungan ute
Svar på tråden BF juni 2012