• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Hoppet86
    PetraK skrev 2011-10-05 10:04:26 följande:
    Zenoble: Jag tycker kaffet smakar skit, men jag behöver lite för att vara lite piggare på jobbet och så, så jag tvingar i mej en halv kopp om dan ungefär :P.

Ne jag tycker också det känns som att tidigt gravida gör det mycket, om man läser runt här på fl. Jag har en telefontid med dom om fem minuter så då ska jag fråga lite vad som kommer att hända...

Smakar det skit nu när du är gravid, eller tycker du inte om kaffe i vanliga fall heller? Jag dricker alltid flera koppar om dagen vanligtvis, men nu denna veckan tycker jag att det smakar skit, blir väldigt illamående av det. Kroppen är konstig! ;)

• Hoppet86
    Molly85 skrev 2011-10-05 11:03:17 följande:
    När min syster var gravid så var dom ute med jobbet och drack vin, hon drack ju alltid så för att dom andra inte skulle misstänka något så låtsades hon dricka ur sitt glas och hennes chef (som visste om graviditeten) drack även ur hennes glas när ingen såg.
    Annars kan du ju alltid skylla på att du går på antibiotika! Tungan ute

Har en fundering på att berätta det för en kollega, som jag kommit nära här på jobbet, be henne om hjälp… Annars får det nog bli någon antibiotika-historia….. Flört

• zenoble

ja penicillin för uvi eller något sådant brukar ju funka , har nog inga andra förslag. Glad

• PetraK

Zenoble: ja det ska bli spännande :) den 19 oktober ska jag dit, två veckor kvar idag :)!

Hoppet86: kaffet smakar skit nu, förut var det underbart :). Men det är mest maskinkaffet på jobbet och det är nog för att för ett tag sen fick dom ta tillbaka massa maskiner av samma märke för att det var koppar eller ngt som avsöndrades i kaffet. Är lite rädd för sånt så jag tror det är det som spökar nu :P. Men kaffet är överlag inte lika gott som förut då jag gärna hinkade några koppar om dan :).

Lillalyckan: men usch, nu blev jag nervös igen :S... Jag kommer vara livrädd för missfall efteråt om jag får göra vul :(..

• RocketQueen
    PetraK skrev 2011-10-05 12:15:08 följande:
    Zenoble: ja det ska bli spännande :) den 19 oktober ska jag dit, två veckor kvar idag :)!

Hoppet86: kaffet smakar skit nu, förut var det underbart :). Men det är mest maskinkaffet på jobbet och det är nog för att för ett tag sen fick dom ta tillbaka massa maskiner av samma märke för att det var koppar eller ngt som avsöndrades i kaffet. Är lite rädd för sånt så jag tror det är det som spökar nu :P. Men kaffet är överlag inte lika gott som förut då jag gärna hinkade några koppar om dan :).

Lillalyckan: men usch, nu blev jag nervös igen :S... Jag kommer vara livrädd för missfall efteråt om jag får göra vul :(..
    Nej men var inte det! Vårt missfall hade absolut inget att göra med att vi gjorde vul! Vi åkte in akut för att jag började blöda men när de såg efter med vul såg allting fint ut. Men det var inte så fint som det såg ut för missfallet hade redan påbörjats så det hade verkligen inget med ultraljud att göra. Tre dagar senare åkte jag in igen för då blödde jag jättemycket och hade extremt ont och när de såg efter då så hade kroppen redan gjort sig av med allting.

Man är alltid nervös när det kommer till bebisar tror jag. Först är man helt hyper de första 12 veckorna. Sen tror man att man ska lugna ner sig men då finns det alltid något annat att vänta på och vara nervös för, sen är man nervös över förlossningen och sen är allt gått bra och bebisen väl är här så väntar ett helt liv av oro för ens lilla.
  • RocketQueen
    Hoppet86 skrev 2011-10-05 10:59:26 följande:

Ja, det var en ofattbart underbar känsla! Vi lever fortfarande som på små moln, kan inte riktigt fatta… Gjorde ett nytt test i morse, och det var väldigt starkt plus. Så nu känner jag mig inte orolig längre, ser bara fram emot vad som komma skall! Längtar efter en stor fin mage nu! Haha

Min stora oro just nu är en avdelningsresa som vi ska göra med jobbet denna veckan, torsdag – fredag, dvs avresa imorgon. En stor del av resan är vin, från torsdag lunch fram till småtimmarna. Vet inte hur jag ska förklara bort mig riktigt, kan ju inte skylla på att jag ska köra precis…. Och eftersom jag bara är i v5 vill jag inte att de ska veta/misstänka nåt riktigt än..  Någon som har förslag??

Jag var på en liten resa med några vänner nu i helgen. Några av dem visste men de flesta hade ingen aning. När de andra frågade så sa jag att eftersom vi försöker få barn (vilket alla vet om) så håller jag mig borta från allt onyttigt, både alkohol och cigaretter och dyl för att öka chanserna, alla köpte det och ingen ifrågasatte det. Men då var det ju lite närmre vänner så det kanske inte är nåt man säger till jobbarkompisar...
  • Anne Lisa

Lillalyckan: precis så tänker jag med. Det är inte tolv veckor av oro som väntar utan 20 år, ha ha. Vad har vi gett oss in på?
    Jag har också ett missfall bakom mig och då oroar man sig kanske lite extra? Tror att jag gör det i alla fall, vill så gärna att det ska gå vägen denna gång.

Fick just reda på att ännu en kollega väntar barn. Nu är det alltså tre på jobbet som ska ha smått, och så jag då fast det vet ingen om. Stackars chef

• bejb

Har sovit så dåligt inatt :( är jätteförkyld och vaknade mitt i natten och hade sjuk mage.. Och då jag vaknade imorse kände jag för första gången lite "morgon illamående" men det gick om av sig själv efter en liten liten smörgås och en kopp te.
    Annars brukar jag alltid vara snål på något och gå och tänka på mat (haha) men nu vill jag inte ha nåt alls! Trodde det skulle vara tvärtom,men de kommer väl =)

• Tessan1980

Idag är en sån dag då jag inte alls känner mig gravid. Ingen molvärk eller ngt. Bubblig i magen som sjutton o det är nog de enda. Ska på koll om 1 vecka o hoppas då att man får se ett litet frö där inne!

• PetraK

Lillalyckan: okey, ska försöka att inte oroa mej då :S...

Ja vi har verkligen dragit på oss ett helt liv av oro haha :).
    Känns som man kommer få mer förståelse för sina föräldrar och deras uppfostran av en också :).

Tänker ofta på känslan jag hade när jag blev moster, helt obeskrivligt, hur fasen ska det då bli när man blir mamma?! :)

Svar på tråden BF juni 2012