• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Mamma MB

BF+2 och fick också en hinnsvepning idag hos bm. Var lite obehagligt och fick lite molande värk efteråt men som nu är helt borta. Jag har dessutom gått 2 promenader idag, båda på 1h. Vi får väl se om nåt händer. Inga förvärkar ännu. Men hon trodde att det inte var så långt borta nu. Vid hinnsvepningen kände hon också att jag var öppen 1,5 cm. Fast det behöver ju inte betyda något...    

• RocketQueen
    Mamma MB skrev 2012-06-11 21:14:36 följande:
    BF+2 och fick också en hinnsvepning idag hos bm. Var lite obehagligt och fick lite molande värk efteråt men som nu är helt borta. Jag har dessutom gått 2 promenader idag, båda på 1h. Vi får väl se om nåt händer. Inga förvärkar ännu. Men hon trodde att det inte var så långt borta nu. Vid hinnsvepningen kände hon också att jag var öppen 1,5 cm. Fast det behöver ju inte betyda något...    
    Jag fick en hinnsvepning vid tretiden i eftermiddags, kände inget särskilt efteråt förutom obehag men nu har jag fått rejält med molvärk. Som mensvärk deluxe. Hoppas, hoppas, hoppas att det händer nåt och att det har öppnat sig mer på fredag när jag ska dit igen!
  • Lucian Caesar

Och varar i ca 1-1,5 min. Brukar komma så tätt i ca en timme för att sen bli längre och längre mellan värkarna tills det avtar helt

• RocketQueen
    Norrlandstöus skrev 2012-06-11 19:51:47 följande:
    jag  har nu värkar var 7 minut och har haft regelbundet sen klockan 16.,  men jag vågar inte riktigt tro att det e på allvar,. ni som haft förvärkar, har dom varit regelbundna?
    Hur har det gått för dig? Har det hänt nåt mer? De brukar väl säga att om värkarna försvinner med tex Alvedon och en varm dusch så är det inga riktiga värkar utan bara förvärkar så det kan du ju testa.
  • Chriis

Jaha, vad jag läst och vad min bm sagt så ska inte förvärkar vara regelbundna

• Lucian Caesar

Ja jag har ingen aning men ingen bebis här inte så därför tar jag det som förvärkar. Kanske e min kropp som påbörjar förlossningen för att sen avbryta den hela tiden.

• Norrlandstöus

Åh skit oxå., hade värkar med 7 min mellanrum som gjorde ondare och ondare och vid 00 kände jag att jag måste försöka vila mellan värkarna då jag var så slut., gick och la mig efter en rask promenad med tusen myggbett och sen vaknade jag vid 02 och har nu varit vaken sen dess med värkar var 15 minut som gör ont., antar att det bara är att gå och gå som gäller men just nu orkar jag knappt stå upp..det håller nog på att lägga sig helt igen., dumma busbebis som inte vill komma ut!

• Chriis

Oh jobbigt! Min kropp lurade mig inatt, Hade mycket värkar, under en timmes tid kom de även var tionde minut, vilket mina förvärkar aldrig gjort. Lyckades sedan somna och nu är det bara mensvärk.

• Mamma MB
    RocketQueen skrev 2012-06-11 21:24:22 följande:
    Jag fick en hinnsvepning vid tretiden i eftermiddags, kände inget särskilt efteråt förutom obehag men nu har jag fått rejält med molvärk. Som mensvärk deluxe. Hoppas, hoppas, hoppas att det händer nåt och att det har öppnat sig mer på fredag när jag ska dit igen!

ÅÅ, besvikelsen är stor just nu, känner absolut ingenting fortfarande. Precis som innan..
    Verkar som om hinnsvepningen inte hjälpte alls på mig..
    Hur kommer det sig att du ska dit igen på fredag? Fick du fråga om det eller vad det nåt bm föreslog? Hur många har du gjort? Jag hade inte en tanke på att fråga komma dit igen och göra en ny, har en ny tid nästa onsdag för vanlig kontroll men det känns lite långt fram...