• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Chriis

Färdknappen igår blev det, men inte betyder det att något händer ..

• Speedofsound

BF idag, inga känningar överhuvudtaget! Men hoppas på att hinnsvepningen i eftermiddag ska göra susen och att vi i helgen får en liten bebis!

• PetraK

Varit hos barnmorskan på morgonen. Det var ca 2 cm kvar av tappen och 1-1,5 cm öppet, så hon stoppade in ett finger och retade lite, försökte med två fingrar men det var obehagligt. Nu är det väl bara att vänta och se, tror inte något kommer hända, men man kan ju hoppas...

• Norrlandstöus

Ingen bebis här heller bf+13 nu., :/ var in och fick sovdos för jag har konstanta förvärkar med 7 min imellan och är öppen 3 cm och tappen är så gott som borta men förlossningen startar inte,. Har nu fått 4 hinnsvepningar men inget har hänt., imorgon ska vi in på överburenhets kontroll och i värsta fall så får jag gå tills på måndag innan dom sätter igång mig., men skönt att fått ett datum och så jobbar sambon sista dagen nu sen blir han hemma i 5 veckor så det känns bra..:)

Har dragit på mig världens förkylning och snorar och hostar som en tok., inte så lägligt kanske men men.,

• Speedofsound

Gud vad gnällig jag var innan jag läste det där! Jag ska inte gnälla mer ;) Var inne hos BM idag och det är 2 cm av tappen kvar så hon kunde inte ens utföra en hinnsvepning. Hon sa att jag inte kunde räkna med bebis de närmsta dagarna iaf. Tyckte så synd om mig själv att jag gick ch köpte 1 kg lösgodis.. Men som sagt jag ska inte gnälla mer sen jag läst ditt Norrlandstöus! Känner verkligen med dig :/
    Mitt sista datum för igångsättning är 6:e juli, dagen innan min bror gifter sig :( Det är det som gör mig mest stressad, vill ju verkligen inte missa det :(

• Pluttan
    Speedofsound skrev 2012-06-14 17:24:57 följande:
    Gud vad gnällig jag var innan jag läste det där! Jag ska inte gnälla mer ;) Var inne hos BM idag och det är 2 cm av tappen kvar så hon kunde inte ens utföra en hinnsvepning. Hon sa att jag inte kunde räkna med bebis de närmsta dagarna iaf. Tyckte så synd om mig själv att jag gick ch köpte 1 kg lösgodis.. Men som sagt jag ska inte gnälla mer sen jag läst ditt Norrlandstöus! Känner verkligen med dig :/
    Mitt sista datum för igångsättning är 6:e juli, dagen innan min bror gifter sig :( Det är det som gör mig mest stressad, vill ju verkligen inte missa det :(
    Vad tråkigt för dig.
    Min bm kunde göra en hinnsvepning trots att det var ungefär 1,5 cm kvar av tappen. Men det var mycket mjukt också sa hon. Kanske berodde det på det. Hon sa att hon fick dra fram tappen lite och så höll hon så en liten stund. Mycket obehagligt men väl värt mödan.
    Hoppas du får din hinnsvepning utförd snart.
    När har du bf Speedofsound?
  • RocketQueen
    Speedofsound skrev 2012-06-14 17:24:57 följande:
    Jag hade nästan 3 cm kvar av tappen och det gick att göra hinnsvepning. Men den var mediummogen och låg inte särskilt långt bak visserligen, kanske det som avgör?