• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • SisenS
    Speedofsound skrev 2012-06-12 16:54:27 följande:
    Förresten, ni som gjort hinnsvepning. Hur mådde ni efteråt? Kan man köra bil själv och så?
    Det skulle gått alldeles utmärkt för mig iaf att köra bil :) men sedan är det väl väldigt individuellt. Hade som sagt inte värst ont, det var bara obehagligt efteråt.
  • RocketQueen

Speedofsound: Jag mådde som vanligt efteråt. Senare på kvällen fick jag mensvärk men direkt efteråt kände jag mest obehag. Visserligen slutade jag köra bil för ung tre veckor sen. Når inte ner till kopplingen för ratten tar emot magen! Visst går det att klämma in sig men det känns inte tryggt om man skulle behöva tvärbromsa eller nåt.

Pluttan: Vad skönt att höra att mensvärken gör nytta! Hoppas på att min tapp är mindre på fredag på nästa besök.

• Speedofsound

Kan vara bra att veta, onödigt för sambon att ta ledigt för att enbart köra :) Vi har en automatväxlad bil. Det är dags att byta upp dig RocketQueen ;)

• RocketQueen
    Speedofsound skrev 2012-06-12 17:59:01 följande:
    Kan vara bra att veta, onödigt för sambon att ta ledigt för att enbart köra :) Vi har en automatväxlad bil. Det är dags att byta upp dig RocketQueen ;)
    Haha ja i så fall hade jag vågat köra ett par veckor till Antingen en automatväxlad bil eller längre ben helt enkelt! Borde ju inte vara så svårt?
  • MammaMian
    Speedofsound skrev 2012-06-12 16:54:27 följande:
    Förresten, ni som gjort hinnsvepning. Hur mådde ni efteråt? Kan man köra bil själv och så?
    BM kollade hur mkt jag var öppen när jag var på UL i v 41 + 1 med förtsa barnet. Det gjorde skitont tyckte jag, mkt värre än förlossningsvärkarna (det satte igång 12 timmar senare). Undrar vad den BM gjorde med mig?
    En kompis till mig säger samma sak; att det gjorde väldigt ont. Men det är väl individuellt antar jag.
    Hoppas att det sätter igång av sig själv den här gången. Inga vassa barnmorskefingrar i min snippa innan dess tack. Tungan ute
  • Speedofsound

Hm, hoppas att min BM är väldigt snäll mot mig då! :P Det är nog väldigt individuellt hur det känns kan jag tänka mig. Får vänta och se helt enkelt! :)

• Pluttan
    Speedofsound skrev 2012-06-12 22:32:39 följande:
    Hm, hoppas att min BM är väldigt snäll mot mig då! :P Det är nog väldigt individuellt hur det känns kan jag tänka mig. Får vänta och se helt enkelt! :)
    Jag tyckte inte det gjorde ont direkt. Men kändes mycket obehagligt. Då höll hon ändå på en stund . Hon sa att jag fick säga ifrån om det blev för jobbigt. Men jag ville ju ha ut något av det. Hon sa själv att hon inte kände sig så snäll.

Efteråt kände jag inte något. Men ca 5 timmar senare fick jag mycket kraftig mensvärk.
  • PojkarnasMamma85

Har inte hunnit läsa ikapp. Ville bara komma in och berätta att vår älskade Harry kom till världen k söndags förmiddag!