• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • RocketQueen
    Mamma MB skrev 2012-06-12 08:50:33 följande:
    ÅÅ, besvikelsen är stor just nu, känner absolut ingenting fortfarande. Precis som innan..
    Verkar som om hinnsvepningen inte hjälpte alls på mig..
    Hur kommer det sig att du ska dit igen på fredag? Fick du fråga om det eller vad det nåt bm föreslog? Hur många har du gjort? Jag hade inte en tanke på att fråga komma dit igen och göra en ny, har en ny tid nästa onsdag för vanlig kontroll men det känns lite långt fram...  
    I vanliga fall gör man ju en koll när man gått över två veckor (ungefär) jag får den kollen lite tidigare (41+2) då jag har fått beviljat tidigare igångsättning. Så lite beroende på hur det känns och hur jag mår på fredag så blir det ev igångsättning då. Så jag bad bara om att få den här kollen lite tidigare än vad jag skulle fått. Egentligen skulle jag fått den på tisdag. Men om det har hänt lite mer tills dess så gör de en ny hinnsvepning och låter mig gå ett par dagar till istället eftersom jag helst vill att det ska starta av sig själv. Lång komplicerad historia men det har hänt lite grejer som gör att det inte är så bra för mig att vara gravid särskilt länge till. Så frågan är om jag klarar en hel vecka till då det blir igångsättning i vilket fall som helst.
  • IdaElinLivia040611

Beställde min på Lillabebben.

Jag ska också be om en hinnsvepning. Kanske kan få en tid nästa onsdag när läkaren är där för jag tror inte att min bm gör det. Fast jag kanske borde fråga först innan jag antar det.

Tror kanske att det skulle göra susen.  

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • RocketQueen
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-12 10:31:33 följande:
    Beställde min på Lillabebben.

Jag ska också be om en hinnsvepning. Kanske kan få en tid nästa onsdag när läkaren är där för jag tror inte att min bm gör det. Fast jag kanske borde fråga först innan jag antar det.

Tror kanske att det skulle göra susen.  
    Det kan ju aldrig skada iaf Jag har haft mensvärk sen igår kväll så jag hoppas att det betyder att det är tappen som är på väg att ge upp
  • fröken01

Hemma efter besök hos BM. Blodtrycket var inte bra, Undertrycket låg på 101. Magen har inte växt de tre senaste besöken nu, så på torsdag blir det uppföljning och tillväxtultraljud på förlossningen. BM ringde förlossningen för att få råd. Tog sådan tid innan detta blev beslutat, jobbig oro!

Funderar över detta ultraljudet. Är i vecka 40+4. Magen har inte växt på tre veckor. Vad ska de göra med resultatet liksom? Känner mig stressad över att det inte gjorts något tidigare, och att vi inte fick tid förrän på torsdag. Tycker ni att jag ska ringa förlossningen själv? Min BM går på semester nästa vecka dessutom.

• MammaMian

fröken01: jobbigt! Jag hade nog ringt till förlossningen själv. Skada kan det väl inte göra iaf att försöka göra ngt på egen hand. Speciellt som barnet inte växt på så länge och du har ett förhöjt blodtryck. Våga fråga!

Träffade MIN BM sista gången för en vecka sen, får en annan nu på slutet. Har BF 26/6. Dumma semester. Jag gillade BM jag hade nu. Dock framskrider min graviditet som den ska och trots att jag gått upp 20 kilo och dragit på mig mkt vätska så ligger blodtrycket som vanligt (130/70).

Hade förvärkar hela dagen i söndags, men det gick över. Ngn som vet om förvärkar betyder att den kommer snart eller om kroppenn bara retas? Gick över tiden med nr 1, nio dagar. Som andragångsföderska är det väl rätt vanligt med förvärkar tror jag mig hört?

• Pluttan
    MammaMian skrev 2012-06-12 13:32:35 följande:

Hade förvärkar hela dagen i söndags, men det gick över. Ngn som vet om förvärkar betyder att den kommer snart eller om kroppenn bara retas? Gick över tiden med nr 1, nio dagar. Som andragångsföderska är det väl rätt vanligt med förvärkar tror jag mig hört?
    Var inne på fl idag pga minskade fosterrörelser. Men med ctg-maskinen så blev det full rulle.
    Hade tur att träffa på min bm där inne. Så jag frågade henne om hon ville göra en undersökning och en hinnsvepning på mig. Vilket hon gjorde. Då sa hon att jag redan var öppen 3 cm. Hon menade på att vid både förvärkar och molande mensvärk ( vilket faktiskt är lite förvärkar det med) så mognade tappen mer och mer. Känns ju mycket uppiggande att få höra.Solig
  • fröken01
    Pluttan skrev 2012-06-12 14:48:42 följande:
    Var inne på fl idag pga minskade fosterrörelser. Men med ctg-maskinen så blev det full rulle.
    Hade tur att träffa på min bm där inne. Så jag frågade henne om hon ville göra en undersökning och en hinnsvepning på mig. Vilket hon gjorde. Då sa hon att jag redan var öppen 3 cm. Hon menade på att vid både förvärkar och molande mensvärk ( vilket faktiskt är lite förvärkar det med) så mognade tappen mer och mer. Känns ju mycket uppiggande att få höra.Solig
    Åh, härligt!!!! Håller tummarna.
  • IdaElinLivia040611
    Pluttan skrev 2012-06-12 14:48:42 följande:
    3 cm öppen låter ju himla bra, hur mycket kvar av tappen har du???

Jag är jätte nyfiken på hur pass öppen/oöppen jag är men känns ju inte som att man får nått svar på det innan man börjar ticka på övertid. 
    Jag har mensvärksliknande smärta från och till och några få förvärkar under dagen, annars mår jag tipptopp:) men jag längtar ju så efter lillebror + att jag e lite stressad över att få resterande 3 ungar til barnvakt (läs mamma och pappa) 

Skulle på ett sätt vara bra om han kom nästa vecka för då är mina två större hos sin pappa så då e det bara lilskrutt att få iväg.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • Pluttan

Jag har ungefär 1,5 cm av tappen kvar om jag minns rätt.Glad

Just nu har jag smärtande mensvärkar som går ut i ryggen. Hoppas att det gett resultat med hinnsvepningen. så det inte bara är falsklarm.

• Speedofsound

Precis varit hos BM och allt såg okej ut. Sf-måttet var 27 och blodtryck 110/60. Nu är bebisen fixerad också :) Bokade in tid för hinnsvepning på BF på torsdag. Hoppas att det gör att något händer! :)