• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • honduvet

Jisses jag känner mig och är så galet uppsvullen så det är inte klokt. Känner mig verklgien SKITFET. Känns nåstan jobbigt att andas och jag får fan ångest när magen bara ser fet och inte gravid ut :( :( när kommer min lilla mage egentligen? 

• PetraK

Honduvet: Det är väl så där i början för att det är lite "ommöblering" där inne, själva bebismagen dröjer nog.
    Fast det är ju olika från person till person också, en del syns bebismagen tidigt på, andra väldigt sent. Och den där svullnaden man har i början kan tydligen lugna ner sig efter ett tag, läste jag någonstans... Det har det gjort på mej, nu blir jag bara svullen lite då och då.

• tm78

Jag har också varit sjukt svullen i magen en period, men nu har det lugnat sig lite. Idag fick jag lätt på mig mina vanliga byxor, som jag inte har kunnat använda de senaste två veckorna. Känner mig inte gravid alls längre, men det är väl inget att oroa sig för hoppas jag. Jag försöker att inte lägga krafter på att bekymra mig i alla fall, även om det är lättare sagt än gjort...
    Är i vecka 6+6 idag.

• RocketQueen

Gickoch lade mig innan klockan var elva igår, somnade innan jag ens hann lägga huvudet på kudden, när klockan ringde klockan åtta kändes det som att jag precis somnat och jagär så trött att jag knappt kan andas! NÄR ska tröttheten minska? Bläää nu måste jag åka till jobbet igen..

• PetraK

mtt78: Jag känner likadant, svullnaden gjorde ju att man kände sig lite mer gravid. Tycker det går upp och ner, både från dag till dag, men även typ morgon till kväll.
    Jag vill inte ha byxor på mej alls, även om dom sitter löst så trycker dom på när man böjer sig ner eller sitter, och det är inte alls skönt. Likadant med lite åtsittande strumpbyxor.
    Men nästa vecka ska jag till min syrra och hon hade några mammabyxor som jag ska låna. Bara att se till så att ingen ser hur midjan ser ut på dom hehe :P.

Lillalyckan: I förrgår somnade jag klockan 8 och sov till 7 igår, var ändå trött på dan sen. Igår somnade jag 22:30 och vaknade 8 idag, INTE utvilad. På kvällarna på jobbet så står jag från klockan 18 och tänker på min säng hela tiden, stirrblick och gäspningar hehe... Man känner sig som en mumie :P. Vet inte om tröttheten kommer att minska alls? Ska den det?

• Gullgrodan

Har inga symtom känns bra att d e fler som ej har svullna magar längre e i v7.

• bejb

gode gud säger jag bara!
    åkte till jobbet inatt/ i morse kl 4.. hann bara komma in genom dörren och så fick jag springa till toaletten! :/ och så höll det på i fyra timmar..då stod jag inte ut längre.. klarade inte av mina arbetsuppgifter, så jag bestämde mig för att berätta som det är o säga att jag måste åka hem och vila eftersom ingenting hålls nere..
    då jag kom hem drack jag en actimel och gick o sova.. vaknade nyss och nu känns det lite bättre igen! men hjälp.. jag har säkert varit 10 gånger på toaletten!
    måste nog åka till apoteket idag och se om jag hittar något som kan hjälpa,för nu känns det verkligen jobbigt då inte ens vatten hålls nere

någon annan som har lika besvärligt? vad ska jag göra?

• RocketQueen

Jag hade en sån kväll i lördags, för mig har det funkat med postafen mot illamåendet. Visserligen blir tröttheten värre men man kan ju iaf sköta sitt jobb. Testa det. Mitt tips är att börja ta tabletterna en ledig dag för man blir verkligen jääättetrött de första dagarna.

• IdaElinLivia040611
    bejb skrev 2011-10-14 11:13:52 följande:
    gode gud säger jag bara!
    åkte till jobbet inatt/ i morse kl 4.. hann bara komma in genom dörren och så fick jag springa till toaletten! :/ och så höll det på i fyra timmar..då stod jag inte ut längre.. klarade inte av mina arbetsuppgifter, så jag bestämde mig för att berätta som det är o säga att jag måste åka hem och vila eftersom ingenting hålls nere..
    då jag kom hem drack jag en actimel och gick o sova.. vaknade nyss och nu känns det lite bättre igen! men hjälp.. jag har säkert varit 10 gånger på toaletten!
    måste nog åka till apoteket idag och se om jag hittar något som kan hjälpa,för nu känns det verkligen jobbigt då inte ens vatten hålls nere

någon annan som har lika besvärligt? vad ska jag göra?
    Om det fortsätter så kan du få tabletter utskrivna från läkare. Lergigan heter dom och dom funkar verkligen. Mådde så sjukt illa så jag var tvungen att sjukskriva mig men efter jag börjat med dom så var det helt ok att jobba, även om jag såklart fortfarande mådde illa och hade svårt att äta. Men jag slapp kräkas hela tiden i alla fall:)
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523
  • afromama

jisse vad alla härinne har symptom tidigt!

Det har jag aldrig haft i någon av mina grav. Jag är runt vecka 5 gissar jag på eftersom mensen skulle kommit sönd 9 okt. Det enda jag känner av är ömma bröst.

Magen är platt som vanligt och ja , jag är som vanligt hihi Inte svullen , inte illamående.. Kanske lite mer suugen på saker att äta oxå..

Svar på tråden BF juni 2012