• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • tm78

Jag kan inte ta nästa blodprov förrän på fredag, så jag får nog tidigast veta på måndag... Det kan nog bli en låååång helg ja! Tur att jag får besök av föräldrar + syster, då går tiden lite snabbare i alla fall.

• Gullgrodan

Skriver här imorrn så fort jag fått svar :D

• PetraK

Vi fick se en liten pulserande ärta idag :D! Allt såg normalt ut, hon sa inte så mkt mer om hur fort hjärtat slog eller så. Känner mej liiite lugnare nu i alla fall :).

• Chriis

någon som vet vad man gör på det första besöket på mvc? så kallade hälsosamtal. första gången jag är gravid så allt är väldigt nytt för mig.

• honduvet
    Chriis skrev 2011-10-19 18:16:45 följande:

någon som vet vad man gör på det första besöket på mvc? så kallade hälsosamtal. första gången jag är gravid så allt är väldigt nytt för mig.

Du får prata med en barnmorska om kost o vad som kan vara skadligt för barnet så som alkohol och cigaretter. Du får svara på en massa frågor och ställa frågor om du har några. 
    Inget jätte märkvärdigt men jag tyckte de var skönt att prata med någon. 
    Jag skrev även in mig samtidigt så fick massa broschyrer och böcker att läsa. Tips på pappakvällar för min sambo osv. :) sen bokar man in nästa möte oså..
  • bejb

Har haft en liten familjeliv-paus och känner mig helt bakom flötet nu igen..
    hur är det med alla? hur mår ni? hänt något nytt?

jag har börjat må väldigt illa sedan en vecka tillbaka och kunde inte dölja det längre på jobbet,så nu vet dom läget där iallafall (lika bra det..) de hade nog redan anat att jag var gravid!
    och i helgen berättade vi den stora nyheten åt blivande mormor,morfar,farmor,farfar,farbror! så det känns skönt att ha någon att ventilera tankarna och känslorna med ibland.

förutom illamåendet mår jag väl bra, har dock en halsbränna som jag känner av dagligen,men det beror väl kanske på illamåendet.. hoppas det är övergående

och på måndag ska jag på inskrivning.. jeeeeeeeeeeeeeeeejj!! :)

• honduvet
    bejb skrev 2011-10-19 18:27:04 följande:
    Har haft en liten familjeliv-paus och känner mig helt bakom flötet nu igen..
    hur är det med alla? hur mår ni? hänt något nytt?

jag har börjat må väldigt illa sedan en vecka tillbaka och kunde inte dölja det längre på jobbet,så nu vet dom läget där iallafall (lika bra det..) de hade nog redan anat att jag var gravid!
    och i helgen berättade vi den stora nyheten åt blivande mormor,morfar,farmor,farfar,farbror! så det känns skönt att ha någon att ventilera tankarna och känslorna med ibland.

förutom illamåendet mår jag väl bra, har dock en halsbränna som jag känner av dagligen,men det beror väl kanske på illamåendet.. hoppas det är övergående

och på måndag ska jag på inskrivning.. jeeeeeeeeeeeeeeeejj!! :)
    Välkommen tillbaka då ;P hehe, tror vi alla tar lite pauser härifrån ibland. De tråkiga är som sagt att man hamnar så mycket efter och hänger inte med på ngt.
    Jag har samma som dig! Sen ungefär en vecka tillbaka är jag sjukt illamående, men efter jag ätit. Skitkonstigt. Så nu var jag precis till apoteket o köpte profaten eller vad de nu heter ^^ , hoppas verkligen på att de kommer funka, annars kommer jag inte få i mig någon mat alls åt skrutten i magen. :(

Skönt att berättat för de närmsta i alla fall :) 
  • PetraK

Bejb: välkommen tillbaka ;). Kan vara bra med en paus ibland :).

Skönt att du fått berätta för dina nära och kära :) jag ska göra det i helgen och jag längtar sååå!!

Mitt illamående har också slagit till, i söndags tror jag det var. Inte jätteilla men ofta! Och det enda som hjälper verkar vara att knapra på något hela tiden. Jag får helt enkelt göra som kroppen vill. Om jag mår illa så försöker jag komma fram till vad jag skulle kunna tänkas äta och sen är det det som gäller. Kräm, flingor, snabbmakaroner, kex osv. Klarar inget svårätet, typ mörkt bröd.

• PetraK

Härligt Fipochi! Samma här :)! Vilken vecka är du i?

Svar på tråden BF juni 2012